Washtec lanceert drive-in betaalterminal voor Belgische markt

Leverancier van wasinstallaties Washtec heeft onlangs diverse innovaties gelanceerd op de Belgische vakbeurs Autotechnica. Het gaat hierbij onder meer om een drive-in betaalterminal met geïntegreerde Bancontact-betaalterminal, waarbij klanten niet meer uit de auto hoeven stappen om af te rekenen. Al eerder werd deze gelanceerd op de Nederlandse markt. Ook brengt het bedrijf een waterrecyclingsmachine op de markt, waarmee de kosten voor watergebruik fiks moeten worden teruggedrongen en Belgische uitbaters kunnen voldoen aan veranderende wetgeving.

Per 1 januari 2017 komt er namelijk een wettelijk plafond voor watergebruik. Vanaf die datum mag bij de zuiderburen nog maar tachtig liter per wasbeurt worden gebruikt. Door de recyclingmachine blijven de carwash-uitbaters ruimschoots onder die grens.

De machine is namelijk zo ingesteld dat 85 procent van het water hergebruikt kan worden. “Honderd procent recyclen gaat helaas niet”, zegt directeur Peter van der Veen van Washtec. “Enkele liters verlies je altijd, bijvoorbeeld door verdamping en lekwater dat de auto mee naar buiten neemt.” Het nieuwe apparaat zorgt ook voor kostenbesparing. In Nederland is het al enige tijd op de markt.

Betaalterminal

Op de beurs in Brussel liet het bedrijf ook zijn nieuwe drive-in betaalterminal zien (foto onder). Met de innovatie kunnen klanten vanuit de auto betalen, voordat ze de washal in rijden. Daarmee moet het gemak voor de klant worden vergroot. Ook moet de nieuwe toepassing de aanwezigheid van contant geld terugdringen. Bij de betaalpaal kan alleen afgerekend worden met de bankpas of creditcard. Dit moet de veiligheid op de waslocatie vergroten, omdat er minder te halen valt voor criminelen.

Tevens bespaart het kosten, omdat ondernemers geen wisselautomaat hoeven te installeren, geen kluis nodig hebben en het contant geld ook niet hoeven op te halen. In ons land is deze drive-in-toepassing al enige tijd op de markt, maar Washtec heeft het nu ook in België geïntroduceerd.

Verlichting

Een andere innovatie is de wielgeleiding met Led-verlichting. Dit helpt de wasklant met het juist positioneren van de auto in de washal. De kleur van de lichten in de balken op de grond geven aan of de auto onder de rollover kan worden gereden, of dat de wasklant nog even moet wachten. De kleur van de lichten komt overeen met de kleur van de lichten op de rollover zelf. Dit verlichtingsproduct is ook voor Nederland een nieuwigheid.

Naast functionele toepassingen heeft het bedrijf ook iets bedacht om het wasproces nog leuker te maken: de Foam Sensation. Het schuim dat nu als een deken over de auto wordt gelegd, verandert hierbij voortdurend van kleur, doordat de lichten die erop schijnen doorlopend van kleur wijzigen. “Daarmee moet het autowassen wat leuker worden, ook voor kinderen”, licht Van der Veen toe.

drive-in-betaalterminal-washtec

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Washtec lanceert drive-in betaalterminal voor Belgische markt | CarwashPro

Washtec lanceert drive-in betaalterminal voor Belgische markt

Leverancier van wasinstallaties Washtec heeft onlangs diverse innovaties gelanceerd op de Belgische vakbeurs Autotechnica. Het gaat hierbij onder meer om een drive-in betaalterminal met geïntegreerde Bancontact-betaalterminal, waarbij klanten niet meer uit de auto hoeven stappen om af te rekenen. Al eerder werd deze gelanceerd op de Nederlandse markt. Ook brengt het bedrijf een waterrecyclingsmachine op de markt, waarmee de kosten voor watergebruik fiks moeten worden teruggedrongen en Belgische uitbaters kunnen voldoen aan veranderende wetgeving.

Per 1 januari 2017 komt er namelijk een wettelijk plafond voor watergebruik. Vanaf die datum mag bij de zuiderburen nog maar tachtig liter per wasbeurt worden gebruikt. Door de recyclingmachine blijven de carwash-uitbaters ruimschoots onder die grens.

De machine is namelijk zo ingesteld dat 85 procent van het water hergebruikt kan worden. “Honderd procent recyclen gaat helaas niet”, zegt directeur Peter van der Veen van Washtec. “Enkele liters verlies je altijd, bijvoorbeeld door verdamping en lekwater dat de auto mee naar buiten neemt.” Het nieuwe apparaat zorgt ook voor kostenbesparing. In Nederland is het al enige tijd op de markt.

Betaalterminal

Op de beurs in Brussel liet het bedrijf ook zijn nieuwe drive-in betaalterminal zien (foto onder). Met de innovatie kunnen klanten vanuit de auto betalen, voordat ze de washal in rijden. Daarmee moet het gemak voor de klant worden vergroot. Ook moet de nieuwe toepassing de aanwezigheid van contant geld terugdringen. Bij de betaalpaal kan alleen afgerekend worden met de bankpas of creditcard. Dit moet de veiligheid op de waslocatie vergroten, omdat er minder te halen valt voor criminelen.

Tevens bespaart het kosten, omdat ondernemers geen wisselautomaat hoeven te installeren, geen kluis nodig hebben en het contant geld ook niet hoeven op te halen. In ons land is deze drive-in-toepassing al enige tijd op de markt, maar Washtec heeft het nu ook in België geïntroduceerd.

Verlichting

Een andere innovatie is de wielgeleiding met Led-verlichting. Dit helpt de wasklant met het juist positioneren van de auto in de washal. De kleur van de lichten in de balken op de grond geven aan of de auto onder de rollover kan worden gereden, of dat de wasklant nog even moet wachten. De kleur van de lichten komt overeen met de kleur van de lichten op de rollover zelf. Dit verlichtingsproduct is ook voor Nederland een nieuwigheid.

Naast functionele toepassingen heeft het bedrijf ook iets bedacht om het wasproces nog leuker te maken: de Foam Sensation. Het schuim dat nu als een deken over de auto wordt gelegd, verandert hierbij voortdurend van kleur, doordat de lichten die erop schijnen doorlopend van kleur wijzigen. “Daarmee moet het autowassen wat leuker worden, ook voor kinderen”, licht Van der Veen toe.

drive-in-betaalterminal-washtec

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.