Interieurband, interieurbaan, Bob Autowas, Schiedam

Wordt de interieurbaan de nieuwste trend in de carwashbranche?

Als het aan ACE Carwash Systems ligt wordt de interieurband in de nabije toekomst zeker een trend. Niet gek, aangezien het een van de weinige bedrijven in die specifieke markt is. “Er zijn nu zo’n zeven interieurbanden in Nederland, maar er komen er nog meer aan”, zegt Paul Vesseur van ACE. Om het laagdrempelig te maken heeft het bedrijf een ‘light’ versie van de interieurbaan ontwikkeld.

Het probleem met een baan is volgens Vesseur dat vooral de personeelskosten wat omhoog gaan. “Zijn de meeste wasstraten wel met twee à drie mensen te runnen, met een band heb je er nog minimaal vier extra nodig”, zegt hij. Vandaar ook dat het bedrijf met een andere versie van de baan is gekomen. “Bij onze ‘light’ versie, waarvan de eerste bij Shell De Wetering staat, zijn minder mensen nodig om de binnenkant van de auto schoon te maken dan bij onze eerdere versie.”

Uitbreiding

Bij de meeste lange interieurbanen staan minimaal vier mensen. Bij de nieuwe versie zou het met twee of drie al moeten lukken. Doordat het wat minder kost en allemaal wat compacter is, bekijken steeds meer ondernemers de mogelijkheden. “Momenteel wordt er een aantal nieuwe wasstraten gebouwd, waar al rekening wordt gehouden met uitbreiding middels een interieurband”, zegt Vesseur. Volgens hem wil de klant meer dan alleen een schone buitenkant. “Het begon een aantal jaar terug met de overdekte stofzuigplaatsen, nu hebben de meeste ondernemers dit wel en is het tijd voor de komst van weer een nieuw concept.”

“Natuurlijk word je niet gelijk rijk van zo’n systeem. Dat kan ook niet.” Mensen rijden er volgens Vesseur wel speciaal voor om. “De ondernemers die gebruikmaken van het systeem zijn allen tevreden. Vaak stijgt met een interieurband ook het normale aantal wassingen, doordat dus mensen vaak een combi nemen.” Hij doelt daarmee op programma’s in de wasstraat waarbij niet alleen de buitenkant, maar ook de binnenkant van de auto wordt schoongemaakt.

Bovag

De belangenvereniging voor wasbedrijven Bovag verwacht ook dat de interieurbaan in de nabije toekomst een trend gaat worden onder de grotere wasstraten. “Sowieso is het voor die markt niet moeilijk om te groeien. Komen er drie extra interieurbanen in Nederland, dan heb je al bijna een stijging van vijftig procent”, lacht Tom Huyskens van Bovag. Toch denkt hij wel dat het een trend gaat worden. “Je kunt je goed onderscheiden met een interieurbaan, juist omdat nog niet iedereen er één heeft.”

Daarnaast verwijst hij naar de lijst met de typen wassers die Bovag een tijdje geleden opstelde. “Als je kijkt in de lijst van het type wasklanten, zie je dat de service georiënteerde wassers met 7,1 procent van het totaal een aardig deel van de markt bestrijken. Het gaat om een potentieel van zo’n 550.000 mensen die zoveel mogelijk ontzorgd willen worden. Voor hen is een interieurband ook echt een toevoeging”, aldus Huyskens. Het potentieel is dus groot volgens hem.

Wil je ook de gratis nieuwsbrief van CarwashPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Wordt de interieurbaan de nieuwste trend in de carwashbranche? | CarwashPro
Interieurband, interieurbaan, Bob Autowas, Schiedam

Wordt de interieurbaan de nieuwste trend in de carwashbranche?

Als het aan ACE Carwash Systems ligt wordt de interieurband in de nabije toekomst zeker een trend. Niet gek, aangezien het een van de weinige bedrijven in die specifieke markt is. “Er zijn nu zo’n zeven interieurbanden in Nederland, maar er komen er nog meer aan”, zegt Paul Vesseur van ACE. Om het laagdrempelig te maken heeft het bedrijf een ‘light’ versie van de interieurbaan ontwikkeld.

Het probleem met een baan is volgens Vesseur dat vooral de personeelskosten wat omhoog gaan. “Zijn de meeste wasstraten wel met twee à drie mensen te runnen, met een band heb je er nog minimaal vier extra nodig”, zegt hij. Vandaar ook dat het bedrijf met een andere versie van de baan is gekomen. “Bij onze ‘light’ versie, waarvan de eerste bij Shell De Wetering staat, zijn minder mensen nodig om de binnenkant van de auto schoon te maken dan bij onze eerdere versie.”

Uitbreiding

Bij de meeste lange interieurbanen staan minimaal vier mensen. Bij de nieuwe versie zou het met twee of drie al moeten lukken. Doordat het wat minder kost en allemaal wat compacter is, bekijken steeds meer ondernemers de mogelijkheden. “Momenteel wordt er een aantal nieuwe wasstraten gebouwd, waar al rekening wordt gehouden met uitbreiding middels een interieurband”, zegt Vesseur. Volgens hem wil de klant meer dan alleen een schone buitenkant. “Het begon een aantal jaar terug met de overdekte stofzuigplaatsen, nu hebben de meeste ondernemers dit wel en is het tijd voor de komst van weer een nieuw concept.”

“Natuurlijk word je niet gelijk rijk van zo’n systeem. Dat kan ook niet.” Mensen rijden er volgens Vesseur wel speciaal voor om. “De ondernemers die gebruikmaken van het systeem zijn allen tevreden. Vaak stijgt met een interieurband ook het normale aantal wassingen, doordat dus mensen vaak een combi nemen.” Hij doelt daarmee op programma’s in de wasstraat waarbij niet alleen de buitenkant, maar ook de binnenkant van de auto wordt schoongemaakt.

Bovag

De belangenvereniging voor wasbedrijven Bovag verwacht ook dat de interieurbaan in de nabije toekomst een trend gaat worden onder de grotere wasstraten. “Sowieso is het voor die markt niet moeilijk om te groeien. Komen er drie extra interieurbanen in Nederland, dan heb je al bijna een stijging van vijftig procent”, lacht Tom Huyskens van Bovag. Toch denkt hij wel dat het een trend gaat worden. “Je kunt je goed onderscheiden met een interieurbaan, juist omdat nog niet iedereen er één heeft.”

Daarnaast verwijst hij naar de lijst met de typen wassers die Bovag een tijdje geleden opstelde. “Als je kijkt in de lijst van het type wasklanten, zie je dat de service georiënteerde wassers met 7,1 procent van het totaal een aardig deel van de markt bestrijken. Het gaat om een potentieel van zo’n 550.000 mensen die zoveel mogelijk ontzorgd willen worden. Voor hen is een interieurband ook echt een toevoeging”, aldus Huyskens. Het potentieel is dus groot volgens hem.

Wil je ook de gratis nieuwsbrief van CarwashPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.