Peter van der Veen, Washtec, NRGValue, Esso, Carwash

Wascoach zorgt voor een hogere omzet in de carwash

Om zowel personeel als klanten aan de nieuwe roll-over te laten wennen, heeft NRGValue bij hun vernieuwde carwash in Winterswijk een heuse wascoach ingeschakeld. Dit is onderdeel van een onlangs gesloten deal tussen de tankstation-exploitant en Washtec. De coach is drie dagen op de Esso-locatie in de Gelderse plaats. “Dan zorg ik ervoor dat het personeel een ‘boost’ krijgt en dus optimaal gebruik kan maken van de verschillende mogelijkheden van de nieuwe installatie”, zegt wascoach Marcel van der Lans.

De 69-jarige pensionado kwam erachter dat hij nog niet helemaal klaar was voor zijn pensioen. “Ik heb te veel energie om stil te blijven zitten. Daarnaast vind ik het heerlijk om met mensen om te gaan.” Dat uitgerekend hij nu zijn kennis kan overbrengen op het carwash-personeel is volgens hem een godsgeschenk. “Ik maak mezelf zo nog steeds nuttig. Ik heb de precieze cijfers niet, maar de grote oliemaatschappijen blijven om mijn hulp vragen. De omzet stijgt al na anderhalve dag als ik aanwezig ben.”

Meeloopdagen

Hij wil het ‘tsjakka’-gevoel aan het personeel en wassers overbrengen. “Ik probeer mijn enthousiasme over te geven. Als ik weg ben, moet het personeel het natuurlijk zelf doen. Maar als het werkt en ze die boost vasthouden, doet het echt veel met de omzet.” De wascoach houdt drie punten aan. “Veiligheid, kennis en verkoop staan in mijn begeleiding centraal. Vooral het verkopen vind ik onwijs leuk. Het is echt een sport om een consument een beter programma te laten nemen dan waar deze in eerste instantie aan dacht.”

Na afloop van zijn meeloopdagen schrijft hij een evaluatie. “Deze gaat naar WashTec en de oliemaatschappij. Daarop kunnen zij de locatie ook weer evalueren. Ik observeer in die drie dagen alle factoren en zie uiteraard hoe het loopt en wat de potentie op een locatie is.” Als Van der Lans weggaat, wil hij zoveel mogelijk medewerkers gezien hebben. “Ik bel altijd van tevoren zodat ook de mensen die vrij hebben even kunnen komen kijken. Het stukje veiligheid en onderhoud van de machine is namelijk erg belangrijk.”

In de meeste gevallen gaat de coach langs bij ondernemingen met een nieuwe machine. Hij kan op deze manier goed laten zien wat de machine die is geplaatst allemaal kan. “Ik vind het niks om de hele dag aan de koffietafel te hangen. Daar schiet niemand ook iets mee op. Het is juist leuk om te laten zien wat de mogelijkheden zijn met de machine, hoe alles werkt.” Daarnaast vindt hij het belangrijk om uit te leggen wat er moet gebeuren als het een keer wat minder werkt. “Ik heb het meegemaakt dat er een storing was bij een bepaald bedrijf en dat de carwash dicht ging. Het probleem oplossen, dat moest gebeuren.”

Nieuwste model

WashTec heeft onlangs het nieuwste model roll-over bij het tankstation in Winterswijk geplaatst. “Het is een heel nieuw exemplaar, één van onze meest luxe modellen. Er was nog geen roll-over. Vandaar dat we gelijk één van de beste hebben kunnen plaatsen met toestemming van NRGValue”, zegt Peter van Veen, directeur van WashTec in de Benelux.

Hij is zo’n twee uur voor een afspraak met NRGValue aanwezig. Naar eigen zeggen om zijn machine eens goed te timen. “Ik blijf altijd erg kritisch. Bekijk met een timer hoe lang iedere fase uit het programma duurt en kijk waar we hem nog kunnen optimaliseren. Vaak zijn er op bepaalde punten nog wel wat seconden te halen.” Een week later reist hij met zijn monteur terug om de geziene punten ook daadwerkelijk aan te passen en te optimaliseren. “Als we dit gedaan hebben, is er een goede basis.”

De SC2Pro XL 26 is geschikt voor voertuigen tot en met 2,60 meter hoogte. Daarnaast is de baan extra breed. Er werd speciaal gekozen voor een wat ruimer model. “Op deze manier kunnen taxi-bedrijven ook met hun busjes hier terecht.” De hal waar de carwash geplaatst is, was dan ook een voormalig taxi-centrale. “Speciaal voor hen, maar natuurlijk ook voor andere hogere busjes is deze roll-over wat groter.”

De specificaties van de nieuwe machine Winterswijk:

  • Tec Specs SC²Pro XL 26
  • Washoogte 2.60m
  • Extra wasbreedte
  • SofTecsPUR wasmateriaal
  • FoamSensation
  • MultiFlex zijborstels
  • WheelFlash velgenchemie
  • Wielwasborstels 21” met 70bar HD
  • Intensieve voorwas chemie uit Flexstream
  • Powerjet oscilerende zijkant HD
  • Contour volgende HD-voorwas met Turbo-nozzles
  • ShineTecs 2GO polishprogramma
  • Flexstream dakblaasmond
  • Wielgeleiding “StarTrack” met LED
  • Externe doseerpompen
  • Drive-in terminal

Wascoach, Winterswijk, Washtec, NRGValue

Washtec, Winterswijk, Esso, Roll-over, NRGValue

Wascoach, Winterswijk, Washtec,

Wil je ook de gratis nieuwsbrief van CarwashPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Wascoach zorgt voor een hogere omzet in de carwash | CarwashPro
Peter van der Veen, Washtec, NRGValue, Esso, Carwash

Wascoach zorgt voor een hogere omzet in de carwash

Om zowel personeel als klanten aan de nieuwe roll-over te laten wennen, heeft NRGValue bij hun vernieuwde carwash in Winterswijk een heuse wascoach ingeschakeld. Dit is onderdeel van een onlangs gesloten deal tussen de tankstation-exploitant en Washtec. De coach is drie dagen op de Esso-locatie in de Gelderse plaats. “Dan zorg ik ervoor dat het personeel een ‘boost’ krijgt en dus optimaal gebruik kan maken van de verschillende mogelijkheden van de nieuwe installatie”, zegt wascoach Marcel van der Lans.

De 69-jarige pensionado kwam erachter dat hij nog niet helemaal klaar was voor zijn pensioen. “Ik heb te veel energie om stil te blijven zitten. Daarnaast vind ik het heerlijk om met mensen om te gaan.” Dat uitgerekend hij nu zijn kennis kan overbrengen op het carwash-personeel is volgens hem een godsgeschenk. “Ik maak mezelf zo nog steeds nuttig. Ik heb de precieze cijfers niet, maar de grote oliemaatschappijen blijven om mijn hulp vragen. De omzet stijgt al na anderhalve dag als ik aanwezig ben.”

Meeloopdagen

Hij wil het ‘tsjakka’-gevoel aan het personeel en wassers overbrengen. “Ik probeer mijn enthousiasme over te geven. Als ik weg ben, moet het personeel het natuurlijk zelf doen. Maar als het werkt en ze die boost vasthouden, doet het echt veel met de omzet.” De wascoach houdt drie punten aan. “Veiligheid, kennis en verkoop staan in mijn begeleiding centraal. Vooral het verkopen vind ik onwijs leuk. Het is echt een sport om een consument een beter programma te laten nemen dan waar deze in eerste instantie aan dacht.”

Na afloop van zijn meeloopdagen schrijft hij een evaluatie. “Deze gaat naar WashTec en de oliemaatschappij. Daarop kunnen zij de locatie ook weer evalueren. Ik observeer in die drie dagen alle factoren en zie uiteraard hoe het loopt en wat de potentie op een locatie is.” Als Van der Lans weggaat, wil hij zoveel mogelijk medewerkers gezien hebben. “Ik bel altijd van tevoren zodat ook de mensen die vrij hebben even kunnen komen kijken. Het stukje veiligheid en onderhoud van de machine is namelijk erg belangrijk.”

In de meeste gevallen gaat de coach langs bij ondernemingen met een nieuwe machine. Hij kan op deze manier goed laten zien wat de machine die is geplaatst allemaal kan. “Ik vind het niks om de hele dag aan de koffietafel te hangen. Daar schiet niemand ook iets mee op. Het is juist leuk om te laten zien wat de mogelijkheden zijn met de machine, hoe alles werkt.” Daarnaast vindt hij het belangrijk om uit te leggen wat er moet gebeuren als het een keer wat minder werkt. “Ik heb het meegemaakt dat er een storing was bij een bepaald bedrijf en dat de carwash dicht ging. Het probleem oplossen, dat moest gebeuren.”

Nieuwste model

WashTec heeft onlangs het nieuwste model roll-over bij het tankstation in Winterswijk geplaatst. “Het is een heel nieuw exemplaar, één van onze meest luxe modellen. Er was nog geen roll-over. Vandaar dat we gelijk één van de beste hebben kunnen plaatsen met toestemming van NRGValue”, zegt Peter van Veen, directeur van WashTec in de Benelux.

Hij is zo’n twee uur voor een afspraak met NRGValue aanwezig. Naar eigen zeggen om zijn machine eens goed te timen. “Ik blijf altijd erg kritisch. Bekijk met een timer hoe lang iedere fase uit het programma duurt en kijk waar we hem nog kunnen optimaliseren. Vaak zijn er op bepaalde punten nog wel wat seconden te halen.” Een week later reist hij met zijn monteur terug om de geziene punten ook daadwerkelijk aan te passen en te optimaliseren. “Als we dit gedaan hebben, is er een goede basis.”

De SC2Pro XL 26 is geschikt voor voertuigen tot en met 2,60 meter hoogte. Daarnaast is de baan extra breed. Er werd speciaal gekozen voor een wat ruimer model. “Op deze manier kunnen taxi-bedrijven ook met hun busjes hier terecht.” De hal waar de carwash geplaatst is, was dan ook een voormalig taxi-centrale. “Speciaal voor hen, maar natuurlijk ook voor andere hogere busjes is deze roll-over wat groter.”

De specificaties van de nieuwe machine Winterswijk:

  • Tec Specs SC²Pro XL 26
  • Washoogte 2.60m
  • Extra wasbreedte
  • SofTecsPUR wasmateriaal
  • FoamSensation
  • MultiFlex zijborstels
  • WheelFlash velgenchemie
  • Wielwasborstels 21” met 70bar HD
  • Intensieve voorwas chemie uit Flexstream
  • Powerjet oscilerende zijkant HD
  • Contour volgende HD-voorwas met Turbo-nozzles
  • ShineTecs 2GO polishprogramma
  • Flexstream dakblaasmond
  • Wielgeleiding “StarTrack” met LED
  • Externe doseerpompen
  • Drive-in terminal

Wascoach, Winterswijk, Washtec, NRGValue

Washtec, Winterswijk, Esso, Roll-over, NRGValue

Wascoach, Winterswijk, Washtec,

Wil je ook de gratis nieuwsbrief van CarwashPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.