Borstelproducent start eigen wasstraat in Oss

Brushcom start een eigen wasstraat in Oss, de stad waar het bedrijf gevestigd is. Medio mei moet de carwash al geopend zijn voor publiek. Het bedrijf dat normaliter borstels voor wasinstallaties ontwikkelt en plaatst, is inmiddels bekend bij een groot gedeelte van de Nederlandse carwash-sector en zet binnenkort de stap naar een eigen wasstraat. “We zijn er klaar voor”, zegt Tom Muskens van Brushcom. Hij ziet de wasstraat als kers op de taart, aangezien het bedrijf dit jaar het 10-jarig bestaan viert.

De nog te bouwen carwash moet een soort interactieve showroom worden voor de eigen borstels. Het wordt de tweede grote wasstraat in Oss. ‘The carwash’, zoals de wasgelegenheid gaat heten, wordt gevestigd aan de Kantsingel in de Brabantse plaats, zo’n vijfhonderd meter van het kantoor. Het bedrijf ziet dat het goed gaat met de autowas-sector en waagt daarom nu de sprong in het diepe. “Helaas kon de wasstraat niet in ons huidige pand. Dat was efficiënter geweest. Nu zitten we iets verder, maar wel echt op een goede plek, aan een drukke weg. Het heeft veel potentie.”

Proeflokaal

De plannen voor het runnen van een eigen wasmogelijkheid waren er al langer. Toch werd de stap niet eerder genomen. Brushcom is echter nu van mening dat het goed is om een soort ‘proeflokaal’ te hebben om de eigen borstelsystemen op een betere manier aan de man te brengen. “De wasstraat wordt zo’n 45 meter lang en wordt voor een groot gedeelte opgebouwd met zelf ontwikkelde componenten.”

“De borstels en wat spuitcomponenten zijn onder andere van onszelf. We hebben zelfs een speciale band ontwikkeld om de auto’s door de straat te trekken”, aldus Muskens. “We zijn blij dat alles in een stroomversnelling is beland en we daardoor snel open kunnen. Het pand kwam vrij en na een goede voorbereiding hebben we besloten het te doen.” Het bedrijf ziet dat het zelf wassen van de auto steeds minder vaak gedaan wordt. “Een showroom, ontwikkelcentrum, maar ook een plaats om de auto te wassen; dat is een win-winsituatie.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Borstelproducent start eigen wasstraat in Oss | CarwashPro

Borstelproducent start eigen wasstraat in Oss

Brushcom start een eigen wasstraat in Oss, de stad waar het bedrijf gevestigd is. Medio mei moet de carwash al geopend zijn voor publiek. Het bedrijf dat normaliter borstels voor wasinstallaties ontwikkelt en plaatst, is inmiddels bekend bij een groot gedeelte van de Nederlandse carwash-sector en zet binnenkort de stap naar een eigen wasstraat. “We zijn er klaar voor”, zegt Tom Muskens van Brushcom. Hij ziet de wasstraat als kers op de taart, aangezien het bedrijf dit jaar het 10-jarig bestaan viert.

De nog te bouwen carwash moet een soort interactieve showroom worden voor de eigen borstels. Het wordt de tweede grote wasstraat in Oss. ‘The carwash’, zoals de wasgelegenheid gaat heten, wordt gevestigd aan de Kantsingel in de Brabantse plaats, zo’n vijfhonderd meter van het kantoor. Het bedrijf ziet dat het goed gaat met de autowas-sector en waagt daarom nu de sprong in het diepe. “Helaas kon de wasstraat niet in ons huidige pand. Dat was efficiënter geweest. Nu zitten we iets verder, maar wel echt op een goede plek, aan een drukke weg. Het heeft veel potentie.”

Proeflokaal

De plannen voor het runnen van een eigen wasmogelijkheid waren er al langer. Toch werd de stap niet eerder genomen. Brushcom is echter nu van mening dat het goed is om een soort ‘proeflokaal’ te hebben om de eigen borstelsystemen op een betere manier aan de man te brengen. “De wasstraat wordt zo’n 45 meter lang en wordt voor een groot gedeelte opgebouwd met zelf ontwikkelde componenten.”

“De borstels en wat spuitcomponenten zijn onder andere van onszelf. We hebben zelfs een speciale band ontwikkeld om de auto’s door de straat te trekken”, aldus Muskens. “We zijn blij dat alles in een stroomversnelling is beland en we daardoor snel open kunnen. Het pand kwam vrij en na een goede voorbereiding hebben we besloten het te doen.” Het bedrijf ziet dat het zelf wassen van de auto steeds minder vaak gedaan wordt. “Een showroom, ontwikkelcentrum, maar ook een plaats om de auto te wassen; dat is een win-winsituatie.”

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.