Bovag start community voor schades bij autowassen

Schades in het autowasbedrijf zijn eerder uitzondering dan regel. Maar als het dan toch gebeurt, is het nuttig om deze kennis te delen. Met die gedachte in het achterhoofd is Bovag Autowasbedrijven gestart met een digitale community. Daar kunnen exploitanten en anderen informatie en tips delen over het voorkomen van schades in de carwash.

Bovag werkt sinds kort met communities; digitale platforms waar leden van de branchevereniging kennis kunnen delen en dialogen kunnen starten. ”Alle leden kunnen in de communities terecht via Bovaghuis.nl”, legt branchemanager Jan Bessembinders uit.

Wasschade

“We verzamelen al een paar jaar wasschades die leden aan ons melden, maar met de community voegen we meer interactie toe aan dit onderwerp. Leden kunnen zo met elkaar het gesprek aangaan en onderling tips en trucs uitwisselen.”

Dat heeft volgens Bessembinders als voordeel dat ondernemers elkaar op een snelle manier scherp houden op schades. Ook zorgt het er voor dat de leden van de belangenclub in de beschermde omgeving van het digitale Bovag-huis kennis kunnen delen om schades te voorkomen.

Digitaal

De website biedt een nieuwe manier van communiceren tussen leden en de branchevereniging. Ieder lid kan op de site een profiel aanmaken om mee te kunnen doen en kennis te delen. De schadecommunity is te vinden onder Forums > Auto- en truckwas > Schademeldingen.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is de vaste redacteur voor vakblad TankPro en schrijft ook regelmatig over ontwikkelingen in de autowasbranche voor vakblad CarwashPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.