Matz Carwash, Deventer, wasstraat

Profvoetbalclub regelt bezoek voor jongeren aan wasstraat in Deventer

Gepubliceerd op 09-02-2017 om 14:51

Scholieren van een project van profvoetbalclub Go Ahead Eagles brachten afgelopen week een bezoek aan Matz Carwash. De waslocatie in Deventer ontving de jongeren van school De Keurkamp met open armen. “Ze waren erg enthousiast en ik kreeg zeer veel vragen van ze”, vertelt Nick Geels (22), bedrijfsleider van de wasstraat. 

Het ging om kinderen tussen de 14 en 16 jaar oud. “Ze zagen me een beetje als voorbeeld omdat ik zelf van die VMBO-school afkom en van onder aan de ladder ben opgeklommen naar bedrijfsleider”, zegt hij. Tijdens de korte snuffelstage kregen de jongeren een rondleiding door het complex, bezochten ze de wasstraat, technische ruimte en het interieurgedeelte. “Een aantal jongeren was heel enthousiast, vooral over het feit dat er met auto’s wordt gewerkt.”

Na de rondleiding werd Geels een aantal keer gebeld. “Een viertal bezoekers was zo enthousiast dat ze besloten om bij me te solliciteren. Helaas hebben we momenteel geen nieuw personeel nodig, maar mocht dit in de toekomst wel zo zijn, ga ik zeker contact met ze opnemen.” Het enthousiasme en uitstraling van deze jongeren kan weleens goed werken, denkt de bedrijfsleider. “Ik denk dat ik er goede werknemers van zou kunnen maken.”

Na de rondleiding kreeg ik een aantal sollicitaties

Geels merkte dat de jongeren best onder de indruk waren van wat allemaal bij een wasstraat komt kijken. “De meesten weten niet dat er zoveel achter de schermen speelt. Ik vertelde ze bijvoorbeeld ook over de commerciële kant.” De bezoekers waren erg benieuwd naar wat voor dure auto’s allemaal door de wasstraat zijn gegaan. “We hebben regelmatig een Bentley, maar ook wel eens andere hele exclusieve auto’s, dat vinden vooral de jongens heel mooi natuurlijk.”

SportMpower is een project dat gehouden wordt bij voetbalclub Go Ahead Eagles in Deventer. Het is een naschools project voor VMBO-leerlingen opgezet om onderwijskansen te vergroten en hun loopbaankansen te stimuleren. Na het bezoekje aan de wasstraat werd McDonald’s bezocht. “Het was geloof ik de afsluiting van het vijf weken durende project. Erg leuk dat ze bij ons hebben gekeken. De meesten hebben nog geen bijbaantje gehad en zo’n kijkje achter de schermen helpt ze bij een keuze daarin.”

Wil je ook de gratis nieuwsbrief van CarwashPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.