AVIA bouwt kettingwasstraat bij grootste tankstation in Hoorn

AVIA Marees gaat in Hoorn zijn meest uitgebreide vestiging tot dusver bouwen. Op het complex komt onder meer een kettingwasstraat met dertig stofzuigplekken. Tevens komen er onder meer diverse restaurants, een hotel en laadpalen voor stekkerauto’s. De aanleg van het tankstation moet na de zomervakantie starten. De bouw van de overige voorzieningen begint in het voorjaar van 2018.

Het complex krijgt de naam Multi Traffic Point en ligt op bedrijventerrein Zevenhuis. Ter plekke wordt de verkeerscapaciteit de komende jaren vergroot en is ruimte gekomen voor een uitgebreid pakket aan faciliteiten. De oliehandelaar en tankstation-exploitant uit Kolhorn is eigenaar van de grond en gaat het gehele complex bouwen, behalve het hotel (zie ook video onderaan dit artikel). De exploitatie van de carwash en het tankstation neemt AVIA Marees voor eigen rekening. Voor de andere voorzieningen worden exploitanten gezocht.

Carwash

Bij het station komt dus een autowasgelegenheid. Als eerste stap wordt een volledig overdekte kettingwasstraat met ongeveer dertig stofzuigplekken gerealiseerd. De washal heeft een oppervlakte van 2.100 vierkante meter. Wie de leverancier van de kettingbaan wordt, is nog niet bepaald. Wellicht dat op een later moment circa acht wasboxen worden toegevoegd. Het dak van de washal wordt voorzien van zonnepanelen, die de hal zo energieneutraal mogelijk gaan maken.

De oliehandelaar beslist op een later moment of het voor de tankshop-exploitatie met een zelfstandige uitbater in zee gaat. “We merken dat het goed exploiteren van een shop steeds meer expertise vraagt. Je kunt het er niet zomaar even bij doen”, zegt directeur Dick-Jan Marees. Een constructie met een scheiding tussen voorterrein en shop, zoals bijvoorbeeld Tango op diverse locaties doet, komt er waarschijnlijk niet.

“We vinden het belangrijk dat cross-selling mogelijk blijft. Als we besluiten om te gaan werken met een zelfstandige ondernemer, wil hij waarschijnlijk ook dat het tankende publiek in de shop komt afrekenen. Als je iedereen aan de pomp laat betalen, loop je toch de impuls-aankopen mis.”

Laadpalen

Naast traditionele brandstoffen denkt het Noord-Hollandse bedrijf ook aan laadpalen voor elektrische auto’s. “Daarbij kiezen we niet voor snellaadpalen, maar voor de wat langzamere laders. We mikken hierbij vooral op zakelijke bezoekers, die de voorzieningen op het complex gebruiken om te vergaderen en dan enkele uren hun auto aan de laadpaal koppelen.”

“Mogelijk dat we in de toekomst het aantal laadfaciliteiten uitbreiden en ook snellere laadpalen plaatsen, maar dat hangt echt af van hoe de markt voor elektrisch rijden zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Maar het is wel handig als je de laadinfrastructuur alvast hebt liggen.”

Onderhandelingen

Het bedrijf is op dit moment met diverse partijen in onderhandeling over de verschillende horeca-faciliteiten op het complex. Het hotel wordt mogelijk uitgebaat volgens een lowbudget-formule. Tevens is er interesse van diverse fastfood-aanbieders, maar ook een exploitant van sushi-restaurants heeft aangeklopt. Onder het hotel kan de zakelijke klant terecht in het restaurant.

Bekijk hieronder een video van de nieuwe wasstraat en het bijbehorende complex.

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

AVIA bouwt kettingwasstraat bij grootste tankstation in Hoorn | CarwashPro

AVIA bouwt kettingwasstraat bij grootste tankstation in Hoorn

AVIA Marees gaat in Hoorn zijn meest uitgebreide vestiging tot dusver bouwen. Op het complex komt onder meer een kettingwasstraat met dertig stofzuigplekken. Tevens komen er onder meer diverse restaurants, een hotel en laadpalen voor stekkerauto’s. De aanleg van het tankstation moet na de zomervakantie starten. De bouw van de overige voorzieningen begint in het voorjaar van 2018.

Het complex krijgt de naam Multi Traffic Point en ligt op bedrijventerrein Zevenhuis. Ter plekke wordt de verkeerscapaciteit de komende jaren vergroot en is ruimte gekomen voor een uitgebreid pakket aan faciliteiten. De oliehandelaar en tankstation-exploitant uit Kolhorn is eigenaar van de grond en gaat het gehele complex bouwen, behalve het hotel (zie ook video onderaan dit artikel). De exploitatie van de carwash en het tankstation neemt AVIA Marees voor eigen rekening. Voor de andere voorzieningen worden exploitanten gezocht.

Carwash

Bij het station komt dus een autowasgelegenheid. Als eerste stap wordt een volledig overdekte kettingwasstraat met ongeveer dertig stofzuigplekken gerealiseerd. De washal heeft een oppervlakte van 2.100 vierkante meter. Wie de leverancier van de kettingbaan wordt, is nog niet bepaald. Wellicht dat op een later moment circa acht wasboxen worden toegevoegd. Het dak van de washal wordt voorzien van zonnepanelen, die de hal zo energieneutraal mogelijk gaan maken.

De oliehandelaar beslist op een later moment of het voor de tankshop-exploitatie met een zelfstandige uitbater in zee gaat. “We merken dat het goed exploiteren van een shop steeds meer expertise vraagt. Je kunt het er niet zomaar even bij doen”, zegt directeur Dick-Jan Marees. Een constructie met een scheiding tussen voorterrein en shop, zoals bijvoorbeeld Tango op diverse locaties doet, komt er waarschijnlijk niet.

“We vinden het belangrijk dat cross-selling mogelijk blijft. Als we besluiten om te gaan werken met een zelfstandige ondernemer, wil hij waarschijnlijk ook dat het tankende publiek in de shop komt afrekenen. Als je iedereen aan de pomp laat betalen, loop je toch de impuls-aankopen mis.”

Laadpalen

Naast traditionele brandstoffen denkt het Noord-Hollandse bedrijf ook aan laadpalen voor elektrische auto’s. “Daarbij kiezen we niet voor snellaadpalen, maar voor de wat langzamere laders. We mikken hierbij vooral op zakelijke bezoekers, die de voorzieningen op het complex gebruiken om te vergaderen en dan enkele uren hun auto aan de laadpaal koppelen.”

“Mogelijk dat we in de toekomst het aantal laadfaciliteiten uitbreiden en ook snellere laadpalen plaatsen, maar dat hangt echt af van hoe de markt voor elektrisch rijden zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Maar het is wel handig als je de laadinfrastructuur alvast hebt liggen.”

Onderhandelingen

Het bedrijf is op dit moment met diverse partijen in onderhandeling over de verschillende horeca-faciliteiten op het complex. Het hotel wordt mogelijk uitgebaat volgens een lowbudget-formule. Tevens is er interesse van diverse fastfood-aanbieders, maar ook een exploitant van sushi-restaurants heeft aangeklopt. Onder het hotel kan de zakelijke klant terecht in het restaurant.

Bekijk hieronder een video van de nieuwe wasstraat en het bijbehorende complex.

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.