Tankstelle, Munster

Veel Nederlanders op Tankstelle & Mittelstand 2017

Het Duitse Münster stond op 10 en 11 mei in het teken van de vakbeurs Tankstelle & Mittelstand 2017. Op de beurs was een zeer grote hal ingericht voor alles op het gebied van carwash. CarwashPro was er bij en bezocht de stands. Onder de exposanten waren zelfs enkele Nederlandse bedrijven te vinden. We maakten een kleine impressie van ons bezoek aan de uitgebreide beurs.

Wat opvalt is het grote aantal Nederlandse ondernemers dat aanwezig is. Veel van hen vertellen aan CarwashPro dat ze naar de beurs zijn gekomen omdat deze makkelijk te bereiken is. Ook de Nederlandse exposanten beamen dit. Hierdoor is het carwash-gedeelte uitgegroeid tot één van de belangrijkste onderdelen. Een volledige hal is ingericht en grote en kleinere spelers zijn allemaal aanwezig.

Beurs

Onder de grote exposanten bevindt zich onder andere Washtec. Op de grote stand stonden een paar complete roll-overs opgesteld. Er werd erg ingezoomd op de volle breedte aan producten van de fabrikant. De laatste versie van de betaalportaal wordt tentoongesteld evenals de verschillende technische systemen die het bedrijf aan klanten kan bieden. Ook de chemieproducten van Auwa zijn te vinden op de stand. (Lees verder onder de foto)

Washtec

Één van de grootste stands op de beurs was die van Kärcher. Het bedrijf dat vooral bekend is van zijn schoonmaakproducten zowel op consumenten als op professioneel niveau, kwam op de beurs met een kleine primeur. Een volledig nieuw stofzuiger-systeem voor bij de carwash werd gepresenteerd aan de beursbezoekers. Bij dit systeem staat praktisch gebruik centraal. Zo is er bijvoorbeeld een feature waarbij de slang automatisch wordt ingetrokken. (Lees verder onder de foto)

Het Nederlandse Suzohapp heeft een stand met de nieuwste vending-machines. Het bedrijf opereert op wereldwijd niveau in de wereld van vending en casino’s. Daarnaast heeft het bedrijf een aantal nieuwe ontwikkelingen op het gebied van de carwash. Zo is het met de machine mogelijk om marketingacties door te voeren tijdens het kiezen van een wasprogramma. Bij een wat goedkoper programma wordt bijvoorbeeld gevraagd of de klant voor een klein bedrag extra een wielwash wil doen. Verder is het contactloos betalen zeer ver doorgevoerd. (Lees verder onder de foto)

Suzohapp, Munster

Op de stand van carwash-producent Dico was speciale aandacht voor een gepatenteerde verlichte borstel. Deze is geplaatst in een opgebouwd systeem en is volledig draaiend uitgevoerd. Ze hebben een grote stand met enkele andere toeleveranciers. Dit maakt de stand kleurrijk en erg visueel. Naast een deel van een wasinstallatie worden er verschillende andere toepassingen getoond, waaronder een software- en kassa-gedeelte. (Lees verder onder de foto)

Dico

Twee grote Duitse producenten hebben op de beurs een bijna volledige wasstraat opgebouwd. Holz en Schleizer laten zien wat zoal mogelijk is en hebben tussen de wasstraatonderdelen in, statafels neergezet. De roestvrijstalen machines zijn geplaatst met felverlichte sierbogen. Ook deze vormen in veel wasstraten een essentieel onderdeel van het geheel. De stand van Holz trok gedurende de dag veel bezoekers, niet. gek aangezien in de meeste wasstraten in Nederland en België machines van het merk staan.

Holz

Schleicher

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.