Autopromotec, Roll-over, Bologna

Veel innovaties op vakbeurs Autopromotec 2017

Bologna stond vijf dagen lang in het teken van alles dat met de automotive aftermarkt te maken heeft vanwege Autopromotec 2017. Meer dan 1.500 exposanten presenteerden hun nieuwste innovaties. Van banden en velgen tot aan rollerbanken en gereedschap, in iedere categorie zijn ondernemers vertegenwoordigd. Verspreid over tientallen hallen werd alles gepresenteerd, waarbij een groot gedeelte is ingeruimd voor de carwash-sector.

Voor de carwash-markt is een aparte hal gereserveerd. Deze staat flink vol met innovaties op het gebied van het wassen van auto’s in de breedste zin. Zo zijn de leveranciers van luchtverfrissers flink vertegenwoordigd. Italiaanse leverancier Logiqa was uitermate trots op de deal die ze recentelijk met een Brits-bedrijf hebben gesloten in verband met het verkopen van MTV-luchtverfrissers.

Nederlanders

Verschillende Nederlandse bezoekers nemen een kijkje op de Italiaanse beurs die toch voornamelijk in het teken staat van de Italiaanse markt. Toch is onder de standhouders een aantal mensen uit de Benelux. Kenotek staat op de beurs met een grote nieuwe release (waarover CarwashPro op een later moment uitgebreid zal berichten). Tegenover het Belgische bedrijf staat een andere Belgische-speler, De Witte, ook met een aantal vernieuwingen. Het bedrijf presenteert onder andere nieuwe microvezeldoeken (ook daarover later meer).

Naast deze bedrijven stond ook het van oorsprong Nederlandse Suzohapp met de vending-machines op de beurs. Eerder kwamen we deze al tegen in Münster. Niet alleen waren er wat standhouders uit de Nederlandse regionen aanwezig, ook onder de bezoekers gaven enkele Nederlanders acte de présence. Enkelen van hen sloten zich aan bij het CarwashPro-diner op vrijdagavond.

Voor een verdere impressie van de vakbeurs, bekijk het foto-album dat we van het carwashgedeelte van de beurs maakten via: https://www.carwashpro.nl/gallery/autopromotec-bologna-2017/DIMG_4441.

Houd de website van CarwashPro in de gaten voor verdere berichtgeving over Autopromotec.

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.