CEO, Christ washing systems, Christ, Otto Christ, Bologna, Autopromotec

Otto Christ: Een auto moet je behandelen als een vrouw

Het Duitse Christ Wash Systems presenteerde tijdens de Autopromotec-vakbeurs in Bologna een aantal innovaties. De grote baas, Otto Christ, CEO van Christ was zelf aanwezig in Italië. Hij liet CarwashPro een aantal van de nieuwste innovaties op het gebied van roll-overs zien. “We hebben dit jaar voor een interactieve stand gekozen. Hier presenteren we al onze innovaties”, vertelt de CEO enthousiast. 

Als eerste toont Christ zijn nieuwe wheelwash. “Er is twee jaar ontwikkeling aan dit nieuwe exemplaar vooraf gegaan. Het resultaat mag er zeker zijn, ik ben tevreden.” Wat de nieuwe borstels zo uniek maakt volgens hem, is het feit dat het formaat van de velgen nu niet meer zoveel uitmaakt. Het nieuwe systeem heet de Wheel-master en is volgens de CEO uniek in de branche.

“De borstels bewegen drie-dimensionaal, scannen het formaat van de velg in en implementeren het gekozen programma. Hierdoor wordt de velg tot in de binnenkant gereinigd.” Volgens hem kan het nieuwe wiel-systeem ook op de wat oudere roll-overs worden geleverd als een upgrade. Velgen tot en met een doorsnee van 21 inch kunnen gewassen worden. “Zonder compromissen, de velgen zullen er een stuk schoner uitkomen dan bij voorgaande modellen.”

Foam Splash

Een andere innovatie die op een prominente plek op de stand is geplaatst, is de nieuwe Foam Splash. Veel mensen blijven even bij het showmodel staan en bekijken de kleine demonstratieshow van de Christ-versie van de roll-over schuimboog. “Zoals je kunt zien, trekt dit nieuwe ontwerp mensen echt aan. Het gebeurt al hier op de beurs, kun je nagaan hoe dat in het echt is. Het zorgt voor een spektakel tijdens het autowassen.” Dit is volgens hem in het bijzonder handig voor tankstations met een roll-over van Christ. “Het is een manier om je te onderscheiden.”

De beleving van de klant wordt volgens de CEO flink verhoogd door de multi-color led-boog. “Van de tekentafel naar de uiteindelijke versie nam een jaar in beslag. Doordat we gekozen hebben voor een hoge concentratie van de sproeiers, heeft de chemie ook veel meer effect op de auto.” Het voertuig gaat volgens hem echt door een dik schuimscherm. “Goed dus voor zowel de beleving als het uiteindelijke resultaat.” De led’s kunnen op verschillende kleuren worden gezet. Dat is door de ondernemer zelf in te vullen.

Duitsers zijn gek op hun auto

Otto Christ benadrukt tijdens het gesprek dat alles wat getoond is, nog maar het begin is van veel meer innovaties in de branche. Wat er precies aan komt, wil hij niet zeggen. “Wat hier over een jaar of twee te zien is, daarvoor moet je maar terug komen naar Bologna. Dat zijn bedrijfsgeheimen, ik kan zo niet vertellen waar we precies mee bezig zijn”, zegt hij lachend. Bij zijn bedrijf staan contouren van de auto centraal.

Een auto moet volgens hem voorzichtig en toch goed behandeld worden. “Zoals je een vrouw behandelt. Europeanen en Duitsers in het specifiek zijn gek op hun auto.” Volgens hem moet een auto daarom soft behandeld worden. Het gepatenteerde knik-borstelsysteem is een voorbeeld waaraan je kunt zien dat de vormen zo belangrijk zijn voor het bedrijf. In zijn jaren als CEO heeft hij veel carwash-bedrijven zien komen, maar ook heel veel zien gaan. “Wij zijn een solide bedrijf. Daarom is innovatie voor ons heel belangrijk. Je moet met de tijd mee blijven gaan als je wilt overleven.”

Christ

Het Duitse bedrijf van Otto Christ bestaat meer dan honderd jaar en heeft inmiddels zo’n 1.400 werknemers in dienst. De directeur is erg trots op de stappen die het bedrijf door de jaren heen op carwash-gebied heeft gezet. “Wij introduceerden jaren geleden de hotwax. De guide-lines die mensen de roll-over in begeleiden, hebben wij ook verzonnen. Op innovatief vlak zijn we sterk en we willen nog veel meer gaan vernieuwen.”

Hij is ook erg trots op het recycle-systeem dat bij de machines geleverd kan worden. “We kunnen met het systeem al zo’n 85 procent van het water hergebruiken.” Bijna de helft van alle geproduceerde machines wordt geëxporteerd vanuit de fabriek in het Duitse Memmingen. De fabriek beslaat een gebied van meer dan 70.000 vierkante meter.

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Otto Christ: Een auto moet je behandelen als een vrouw | CarwashPro
CEO, Christ washing systems, Christ, Otto Christ, Bologna, Autopromotec

Otto Christ: Een auto moet je behandelen als een vrouw

Het Duitse Christ Wash Systems presenteerde tijdens de Autopromotec-vakbeurs in Bologna een aantal innovaties. De grote baas, Otto Christ, CEO van Christ was zelf aanwezig in Italië. Hij liet CarwashPro een aantal van de nieuwste innovaties op het gebied van roll-overs zien. “We hebben dit jaar voor een interactieve stand gekozen. Hier presenteren we al onze innovaties”, vertelt de CEO enthousiast. 

Als eerste toont Christ zijn nieuwe wheelwash. “Er is twee jaar ontwikkeling aan dit nieuwe exemplaar vooraf gegaan. Het resultaat mag er zeker zijn, ik ben tevreden.” Wat de nieuwe borstels zo uniek maakt volgens hem, is het feit dat het formaat van de velgen nu niet meer zoveel uitmaakt. Het nieuwe systeem heet de Wheel-master en is volgens de CEO uniek in de branche.

“De borstels bewegen drie-dimensionaal, scannen het formaat van de velg in en implementeren het gekozen programma. Hierdoor wordt de velg tot in de binnenkant gereinigd.” Volgens hem kan het nieuwe wiel-systeem ook op de wat oudere roll-overs worden geleverd als een upgrade. Velgen tot en met een doorsnee van 21 inch kunnen gewassen worden. “Zonder compromissen, de velgen zullen er een stuk schoner uitkomen dan bij voorgaande modellen.”

Foam Splash

Een andere innovatie die op een prominente plek op de stand is geplaatst, is de nieuwe Foam Splash. Veel mensen blijven even bij het showmodel staan en bekijken de kleine demonstratieshow van de Christ-versie van de roll-over schuimboog. “Zoals je kunt zien, trekt dit nieuwe ontwerp mensen echt aan. Het gebeurt al hier op de beurs, kun je nagaan hoe dat in het echt is. Het zorgt voor een spektakel tijdens het autowassen.” Dit is volgens hem in het bijzonder handig voor tankstations met een roll-over van Christ. “Het is een manier om je te onderscheiden.”

De beleving van de klant wordt volgens de CEO flink verhoogd door de multi-color led-boog. “Van de tekentafel naar de uiteindelijke versie nam een jaar in beslag. Doordat we gekozen hebben voor een hoge concentratie van de sproeiers, heeft de chemie ook veel meer effect op de auto.” Het voertuig gaat volgens hem echt door een dik schuimscherm. “Goed dus voor zowel de beleving als het uiteindelijke resultaat.” De led’s kunnen op verschillende kleuren worden gezet. Dat is door de ondernemer zelf in te vullen.

Duitsers zijn gek op hun auto

Otto Christ benadrukt tijdens het gesprek dat alles wat getoond is, nog maar het begin is van veel meer innovaties in de branche. Wat er precies aan komt, wil hij niet zeggen. “Wat hier over een jaar of twee te zien is, daarvoor moet je maar terug komen naar Bologna. Dat zijn bedrijfsgeheimen, ik kan zo niet vertellen waar we precies mee bezig zijn”, zegt hij lachend. Bij zijn bedrijf staan contouren van de auto centraal.

Een auto moet volgens hem voorzichtig en toch goed behandeld worden. “Zoals je een vrouw behandelt. Europeanen en Duitsers in het specifiek zijn gek op hun auto.” Volgens hem moet een auto daarom soft behandeld worden. Het gepatenteerde knik-borstelsysteem is een voorbeeld waaraan je kunt zien dat de vormen zo belangrijk zijn voor het bedrijf. In zijn jaren als CEO heeft hij veel carwash-bedrijven zien komen, maar ook heel veel zien gaan. “Wij zijn een solide bedrijf. Daarom is innovatie voor ons heel belangrijk. Je moet met de tijd mee blijven gaan als je wilt overleven.”

Christ

Het Duitse bedrijf van Otto Christ bestaat meer dan honderd jaar en heeft inmiddels zo’n 1.400 werknemers in dienst. De directeur is erg trots op de stappen die het bedrijf door de jaren heen op carwash-gebied heeft gezet. “Wij introduceerden jaren geleden de hotwax. De guide-lines die mensen de roll-over in begeleiden, hebben wij ook verzonnen. Op innovatief vlak zijn we sterk en we willen nog veel meer gaan vernieuwen.”

Hij is ook erg trots op het recycle-systeem dat bij de machines geleverd kan worden. “We kunnen met het systeem al zo’n 85 procent van het water hergebruiken.” Bijna de helft van alle geproduceerde machines wordt geëxporteerd vanuit de fabriek in het Duitse Memmingen. De fabriek beslaat een gebied van meer dan 70.000 vierkante meter.

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.