multitankcard

Multitankcard richt zijn pijlen op zzp-markt

Tankpas-aanbieder Multitankcard wil zich de komende tijd meer focussen op zzp’ers. Omdat dit een steeds groter wordende groep professionals is, ziet het daar een interessante markt in. Dat meldt het bedrijf uit Hoofddorp dinsdag. “Het aandeel zelfstandigen onder automobilisten en OV-reizigers is dit jaar groter dan ooit tevoren”, licht de vorig jaar aangetreden topman Patrick Roozeman toe. De pas kan ook gebruikt worden om de auto te laten wassen. 

Voor bijna een miljoen Nederlanders vormt het zzp-schap inmiddels de belangrijkste inkomstenbron. “Vanwege de snelle groei van het aantal zelfstandigen gaat Multitankcard (MTc) zich gerichter dan voorheen toeleggen op dit segment.” De nieuwe koers wordt mede vormgegeven door Roozeman, die sinds september 2016 directeur van het mobiliteitsbedrijf is.

Leasemaatschappijen

“Van oudsher zijn leasemaatschappijen onze partner – en dat blijft natuurlijk zo,” benadrukt de topman, die voorheen werkzaam was voor creditcardmaatschappij American Express. “Maar als marktleider kunnen wij onze ogen niet sluiten voor de groeiende groep zzp’ers en mkb’ers die op zoek is naar een mobiliteitsoplossing. Dus passen wij ons portfolio daarop aan, te beginnen bij de zzp-markt.”

Uit onderzoek blijkt dat administratie en fiscale zaken voor zelfstandig ondernemers de grootste bronnen van ergernis vormen. Ruim een derde ziet het efficiënter maken van de administratie als de grootste uitdaging en een kwart vindt dat de boekhouding te veel tijd en geld kost. “De zzp’er wil gemak, flexibiliteit en inzicht,” aldus Roozeman. Daar wil de aanbieder van tankpassen op inspelen.

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.