doekjes, Brushcom

Brushcom stopt met verkoop en productie van carwashdoekjes

Brushcom stop na tien jaar met de productie en verkoop van gepersonaliseerde katoenen handdoekjes voor carwashes. J-J Product neemt deze tak van het bedrijf over. De partijen kwamen eerder deze week tot een overeenkomst over de verkoop. Brushcom, gevestigd in Oss, is in de branche vooral bekend door de verschillende borstels die het bedrijf ontwikkelt voor wasstraten. Recentelijk werd een eigen wasstraat geopend. 

J-J Products, het bedrijf dat de productie overneemt is gespecialiseerd in bad-textiel en bedrijfskleding. In de tien jaar dat Brushcom de handdoekjes produceerde werden onder andere projecten gedaan voor Anac, Loogman en Washin7. “We zijn destijds gestart met de verkoop van deze handdoekjes als aanvulling op ons assortiment en als service naar onze klanten. Echter merken we de laatste jaren dat onze specialisatie ligt bij het ontwikkelen en produceren van borstelmateriaal voor autowasinstallaties en niet bij het in- en verkopen van katoenen textielproducten”, aldus eigenaar Roel Muskens.

Textiel

Het bedrijf dat de productie van de doekjes op zich gaat nemen is J-J Products uit Enschede. De firma is gespecialiseerd in het aanbieden van (bad)textiel en kan door haar grote afzetmarkt aan diverse branches scherp aanbieden en snel leveren. “Wij verkopen niets anders dan (bad)textielproducten aan hotelbedrijven en retailers. Ik ben blij met de overname van deze bedrijfsactiviteit van Brushcom en wij verwelkomen onze nieuwe klanten graag met een superactie voor de laatste maanden van dit jaar. Naar alle waarschijnlijkheid gaan de katoenprijzen begin 2018 stijgen en wij willen onze huidige en nieuwe klanten nu nog laten profiteren van een scherpe aanbieding” vertelt Jan Jansen van J-J Products.

Brushcom zal haar klanten met onmiddellijke ingang verwijzen naar het bedrijf uit Enschede en waar gewenst de logo’s en designs overdragen. “Wij hebben de overtuiging dat wij onze klanten op deze manier goed overdragen naar een professionele partner en zijn altijd bereikbaar mochten er vragen zijn van carwashbedrijven waar aan we hebben geleverd”, aldus Muskens.

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.