extendas, tankpas

Extendas neemt lokale tankpassen over

De overname van de lokale tankpassen en digitale facturatie van CCV door softwareleverancier Extendas is bijna volbracht. 95 procent van de organisaties is inmiddels overgegaan naar FuelPass, het systeem waarin de tankpassen beheerd worden. “Het nieuwe systeem biedt veel meer mogelijkheden en scheelt mij tijd en geld”, vertelt eigenaar Jelle Relou van Relou Esso Tankstations. De passen kunnen ook gebruikt worden voor bij wasgelegenheden iets dat ook dit proces weer makkelijker maakt. 

De tankstationondernemer, die twee bemande Esso-locaties exploiteert aan de Europaweg in Helmond, schakelde in 2017 over op de diensten van het Twentse softwarebedrijf. “Wij kenden Extendas al voor die tijd. We maakten gebruik van hun systeem FuelOffice voor ons voorraadbeheer. Dat beviel erg goed. Kortom, we hadden er volop vertrouwen in dat de overgang soepel zou verlopen”, aldus Relou.

Eenvoudiger en sneller

Voor tankstationhouders en relaties die zijn overgeschakeld op de diensten van Extendas zijn diverse zaken eenvoudiger geworden, legt Relou uit. “In het verleden maakten we gebruik van een stand alone-programma, dat alleen ikzelf kon beheren. Dat programma was heel bewerkelijk. Klanten konden zelf bijvoorbeeld geen wijzigingen aanbrengen. Dat was onhandig en kostte ons veel tijd. Met het nieuwe programma is dat geen enkel probleem meer. Zij kunnen de veranderingen voortaan zelf doorvoeren. Dat scheelt ons flink wat tijd”, laat de tankstationhouder weten.

Klanten kunnen zelf online hun tankpassen aanvragen en blokkeren, digitaal facturen inzien en transacties behouden. Relou: “De facturen worden per email verstuurd. Deze zijn bovendien altijd terug te vinden in het systeem. Het kwijtraken van overzichten, wat met de oude papieren facturen nog wel eens een probleem was, behoort daardoor tot het verleden.”

Soepele overgang

Er kwamen bij de tankstations weinig vragen binnen over de nieuwe passen en het nieuwe systeem dat erachter zat, vertelt Relou. Een klein aantal klanten gaf aan toch graag de papieren factuur in de bus te krijgen. “Nog niet iedereen heeft email. En sommige mensen willen niet alle post digitaal binnenkrijgen. Daar moet je rekening mee houden. Voor die kleine groep maken we uiteraard graag een uitdraai”. Inmiddels zijn alle klanten overgeschakeld en loopt alles op rolletjes, merkt Relou. “De overgang is heel soepel gegaan. Klanten kunnen nu de vruchten plukken van de voordelen van het nieuwe systeem. En – niet onbelangrijk – ook voor onszelf werkt dit stukken prettiger.”

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.