Bovag, Apeldoorn, WinterWasWeken

Winnaar WinterWasWeken komt uit Apeldoorn

De winnaar van de WinterWasWeken van Bovag komt dit jaar uit Apeldoorn. Henk Boks, klant bij Carwash Kleiboer in Apeldoorn, heeft de hoofdprijs gewonnen; een auto ter waarde van 10.000 euro. Hij was één van de ongeveer 65.000 mensen die hebben deelgenomen aan de actie van brancheorganisatie Bovag. Tom Huyskens van Bovag liet eerder al weten dat de organisatie blij is met het resultaat van afgelopen editie. “De respons was een stuk groter.” 

In januari ontvingen consumenten bij elke was- of poetsbeurt bij één van de ruim honderd deelnemende bedrijven een kanskaart. Als ze de code voor 12 februari op www.winterwasweken.nl invulden, maakten ze kans op een van de 65 prijzen. Bovag gaf onder andere een auto, gps-systemen en dakkoffers weg. De winnaar van de hoofdprijs, een auto ter waarde van 10.000 euro, nam afgelopen week zijn prijs in ontvangst. “Een klant heeft altijd prijs, ze kunnen kiezen voor een wellness-voucher, een reisvoucher of een mini-abonnement op een krant. Veel deelnemende autowasbedrijven hebben aan Bovag laten weten tevreden terug te kijken op de actie”, aldus Huyskens.

Volgens website Indebuurt werd de winnaar verwelkomd met bloemen, ballonnen en een enorme cheque door de eigenaar van de wasstraat. Enkele dagen voor zijn verjaardag las de winnaar in een mail dat hij had gewonnen. Hij blijkt een trouwe klant van de wasgelegenheid. Hij komt er sinds 1990 minimaal eens per maand. Soms zelfs vaker. De eigenaar van de wasstraat is ook blij dat iemand heeft gewonnen die al zo lang zijn auto bij hem komt wassen.

Campagne

In de maand januari zet Bovag de noodzaak van autowassen en -poetsen in de winter centraal tijdens de WinterWasWeken. Consumenten worden opgeroepen om hun auto schoon te laten maken bij een van de deelnemende autowas- en poetsbedrijven. De campagne wordt gepromoot met onder meer een landelijke radiocampagne op grote lokale en online zenders. In de maand januari is de radiospot maar liefst 787 keer op de radio te horen. Ook op Facebook werden de WinterWasWeken onder de aandacht van de consument gebracht, de advertentie werd ruim 1,4 miljoen keer gezien.

Lees ook: WinterWasWeken dit jaar succesvoller dan vorige editie

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.