microfoon

OOTW Talkshow: Werken in de carwash

Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor Tankstations en Wasbedrijven (OOTW) houdt 24 april de eerste carwashwebinar. “Na succesvolle edities voor tankstations is het nu tijd om aandacht te besteden aan het wasgedeelte”, stelt Serena Wendrich van het OOTW. Aankomend jaar worden de populaire webinars frequenter gehouden. 

De naam werd dit jaar veranderd. “Talkshow dekt de lading beter omdat we echt een presentator in een studiosetting hebben. Er worden interviews gehouden en vragen uit het publiek worden live beantwoord. Het is een stuk interactiever dan enkel een webinar”, aldus Wendrich. Momenteel wordt volgens haar hard gewerkt om de nieuwe serie webinars onder de aandacht te brengen. “Werken in de Carwash is een nieuwe, we zijn benieuwd hoeveel animo er voor is. De voorgaande edities werden door gemiddeld 350 mensen meegedaan.”

Verbeteringen

Dat de carwash talkshow nu als eerstvolgende activiteit wordt gehouden komt door de vraag vanuit medewerkers van wasbedrijven. “Daarnaast vinden we het zelf een leuk onderwerp dus dat maakte de keuze makkelijk. Mensen zijn enthousiast over het concept. Vanuit het werk of de veiligheid van de eigen huiskamer kunnen ze het gebeuren volgen. De vragen vanuit de deelnemers worden geselecteerd en beantwoord door de experts in onze studio.”

De frequentie en naamsverandering zijn niet de enige dingen die veranderd zijn bij het OOTW. “We hebben de portal van het branchepaspoort eens onder handen genomen. Ook wij moeten met de tijd meegaan. Mensen hebben nu een groter overzicht waardoor het makkelijker te zien is tot wanneer certificaten geldig zijn, dat was belangrijk voor de leerpunten”, legt ze uit. Bij 500 en 1000 kunnen deze worden ingewisseld voor respectievelijk een tegoedbon van Bol.com van 20 en 50 euro.

Of het virtual reality systeem verder wordt uitgebreid is nog niet bekend bij het opleidingsinstituut. “We zijn feedback aan het verzamelen over de effectiviteit. Als het een toegevoegde waarde blijkt, dan kunnen we er wellicht ook één maken voor in de carwash.” Volgens haar is het niet even een kwestie van een filmpje maken en zit er veel werk in het project. “De trainingen in het branchepaspoort gaan we ook interactiever maken, we gaan binnenkort beginnen aan het maken van korte filmpjes voor verschillende trainingen.”

Lees ook: OOTW houdt meer webinars in 2018

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.