Erik Stern, Bovag, carwash

Bovag-bijeenkomst: Gastvrijheid nog belangrijker in de toekomst

Het aantal bemande tankstations neemt af, maar de shops die overblijven worden groter en draaien meer omzet. De uitkomsten van het onderzoek Tankstation in Cijfers 2018 die BOVAG woensdag tijdens de Voorjaarsbijeenkomst presenteerde, maken duidelijk dat er werk aan de winkel is in de shop. Het nieuwe programma ‘Businessplan in één dag’ moet tankstation-ondernemers helpen bij het maken van de juiste keuzes voor de toekomst.

De locatie was niet geheel toevallig gekozen. De Amsterdamse vestiging van groothandel en horecaleverancier Sligro is misschien wel de perfecte plek om inspiratie op te doen en beleving te proeven, letterlijk en figuurlijk. Maar waar zitten klanten in de tankshop eigenlijk op te wachten? Verse broodjes en sappen, een muur vol snacks, een saladebar of avondmaaltijden?

Vaarwel dagaanbieding

Maarten Wessels, afgestudeerd aan de Hotel Management School in Leeuwarden en werkzaam als trainer en docent van horecapersoneel, gruwelt van standaard riedeltjes bij de kassa. “Elke klant confronteren met de dagaanbieding is echt niet meer van deze tijd. Je kunt nog beter vragen hoe het met iemands Bounty-voorraad in de auto is, dan telkens hetzelfde standaard praatje verkondigen.”

Volgens Wessels zijn de eerste tien en de laatste tien seconden de belangrijkste momenten als je een klant – of liever gezegd een gast – ontvangt. “Het gaat immers om gastvrijheid, om echt contact met de klant. Hoe ga je met hem of haar om?” Het gaat om het bereiken van een wow-effect. “Dat is niet voor elke gast hetzelfde. Niet elke klant laat zich op dezelfde manier verrassen.”

De rest van dit artikel lezen? Check het op zustersite Tankpro.nl

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bovag-bijeenkomst: Gastvrijheid nog belangrijker in de toekomst | CarwashPro
Erik Stern, Bovag, carwash

Bovag-bijeenkomst: Gastvrijheid nog belangrijker in de toekomst

Het aantal bemande tankstations neemt af, maar de shops die overblijven worden groter en draaien meer omzet. De uitkomsten van het onderzoek Tankstation in Cijfers 2018 die BOVAG woensdag tijdens de Voorjaarsbijeenkomst presenteerde, maken duidelijk dat er werk aan de winkel is in de shop. Het nieuwe programma ‘Businessplan in één dag’ moet tankstation-ondernemers helpen bij het maken van de juiste keuzes voor de toekomst.

De locatie was niet geheel toevallig gekozen. De Amsterdamse vestiging van groothandel en horecaleverancier Sligro is misschien wel de perfecte plek om inspiratie op te doen en beleving te proeven, letterlijk en figuurlijk. Maar waar zitten klanten in de tankshop eigenlijk op te wachten? Verse broodjes en sappen, een muur vol snacks, een saladebar of avondmaaltijden?

Vaarwel dagaanbieding

Maarten Wessels, afgestudeerd aan de Hotel Management School in Leeuwarden en werkzaam als trainer en docent van horecapersoneel, gruwelt van standaard riedeltjes bij de kassa. “Elke klant confronteren met de dagaanbieding is echt niet meer van deze tijd. Je kunt nog beter vragen hoe het met iemands Bounty-voorraad in de auto is, dan telkens hetzelfde standaard praatje verkondigen.”

Volgens Wessels zijn de eerste tien en de laatste tien seconden de belangrijkste momenten als je een klant – of liever gezegd een gast – ontvangt. “Het gaat immers om gastvrijheid, om echt contact met de klant. Hoe ga je met hem of haar om?” Het gaat om het bereiken van een wow-effect. “Dat is niet voor elke gast hetzelfde. Niet elke klant laat zich op dezelfde manier verrassen.”

De rest van dit artikel lezen? Check het op zustersite Tankpro.nl

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.