computer, laptop, digitaal

Bovag probeert leren over AVG leuk te maken met een game

Bij veel ondernemers is het nog altijd niet duidelijk wat de nieuwe privacywetgeving nu precies inhoudt. Brancheorganisatie Bovag brengt door alle onduidelijkheid rondom de wetgeving een speciale Privacy Game. Deze moet het personeel spelenderwijs leren wat ze over de AVG moeten weten. De game moet werknemers houvast geven in het geval van bijvoorbeeld een datalek of bij phishing.

Sinds de Algemene verordening Gegevensbescherming op 25 mei van kracht is gegaan, blijven er veel vragen bestaan. Door de nieuwe wet krijgen klanten meer mogelijkheden om gegevens die over hen zijn opgeslagen in te zien of te wijzigen. De speciaal ontwikkelde Privacy Game leert werknemers op een laagdrempelige manier hoe ze moeten omgaan met privacygevoelige informatie. Daarnaast leert het hoe ze moeten handelen wanneer zich een lastige situatie voordoet.

Eigen tempo

Volgens de ontwikkelaar kunnen werknemers op eigen tempo werken aan de game. Wanneer de applicatie wordt afgesloten, blijft het systeem onthouden waar hij of zij gebleven was. Goede antwoorden worden beloond wat het volgens Bovag leuk en competitief zou maken om de vragen goed in te vullen. Licenties voor het ontwikkelde programma kunnen bij de branchevereniging worden aangevraagd en kosten per medewerker €7,50.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.