Vendingconcept Quiosk richt pijlen op tankstations en carwashes

Met zijn vendingmachines speelt Quiosk-oprichter Chris Marbus in op de toename van het aantal onbemande tankstations. Sinds kort kunnen klanten van onder andere het TinQ-station langs de Provincialeweg in Wormerveer voor hun blikje fris of snelle snack terecht bij een opvallende Quiosk. Ook bij Falcon Carwash in Rotterdam is een automaat geplaatst. “Op deze manier kun je de ongebruikte vierkante meters zo optimaal mogelijk benutten.” 

Er staan inmiddels zo’n vijftien automaten van Quiosk in Nederland. Als het aan Marbus ligt, stijgt dat aantal snel. Vooral voor onbemande tanklocaties en carwashes ziet hij volop mogelijkheden. “Dit zijn perfecte plekken voor onze machines. Er is volop traffic en je kunt binnen no time extra producten verkopen zonder dat je daarvoor een shop hoeft te exploiteren. Dat levert aanvullende inkomsten op. Bovendien is het voor de klanten prettig dat ze onderweg een drankje of een snack kunnen kopen. Het is een interessante extra service naar de klant toe.”

Quiosk is afgelopen tijd met een aantal verschillende partijen van buiten de sector (Van der Valk Hotels) en met verschillende onbemande tankstation-formules, waaronder TinQ en Tamoil, een samenwerking aangegaan. Ook bij Falcon Carwash in Rotterdam is een automaat geplaatst. “De reacties zijn enthousiast. Onze machines zien er heel opvallend en speels uit. Ze zijn kleurrijk en robuust. Bovendien kunnen we ze in drie verschillende versies leveren. Uiteraard kan er uitsluitend contactloos afgerekend worden.”

Mix van producten

De maatschappij, dealer of ondernemer bepaalt zelf welke producten er in de automaat komen. “We zijn volledig onafhankelijk en kunnen daardoor alles aanbieden. Ik denk dat je in een vendingmachine vandaag de dag vooral voor een gezonde mix van lekker en duurzaam moet gaan. Daarnaast is er ook ruimte voor het verkopen van non-food-producten, zoals schoonmaakdoekjes.”

Bovendien bieden de automaten ook de mogelijkheid om reclames te laten zien op de ingebouwde displays. “We hebben op dit moment onder meer commercials van Red Bull draaien. Dit biedt voor ondernemingen extra mogelijkheden om in contact te komen met de klant. Ze kunnen bijvoorbeeld eigen acties tonen of informatie geven over spaarprogramma’s.”

Constructies

Er zijn verschillende constructies mogelijk, vertelt Marbus. “Klanten kunnen zelf eigenaar worden van de machine en het vullen, het onderhouden en het schoonmaken zelf uitvoeren, maar het is ook mogelijk dat wij dat allemaal doen. Een mix is uiteraard ook mogelijk. Het is maar net wat de voorkeur heeft.”

Met de sterke opkomst van het aantal onbemande locaties wordt de concurrentie steeds heviger. Alleen een lage prijs is misschien niet meer genoeg om de klant te lokken. “Daar springen wij met deze automaten op in. Door de juiste producten op de juiste locatie te verkopen, kun je meer uit je onderneming halen. En dat is niet alleen goed voor de band met je klant, maar zeker ook interessant als extra omzetbrenger.”

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vendingconcept Quiosk richt pijlen op tankstations en carwashes | CarwashPro

Vendingconcept Quiosk richt pijlen op tankstations en carwashes

Met zijn vendingmachines speelt Quiosk-oprichter Chris Marbus in op de toename van het aantal onbemande tankstations. Sinds kort kunnen klanten van onder andere het TinQ-station langs de Provincialeweg in Wormerveer voor hun blikje fris of snelle snack terecht bij een opvallende Quiosk. Ook bij Falcon Carwash in Rotterdam is een automaat geplaatst. “Op deze manier kun je de ongebruikte vierkante meters zo optimaal mogelijk benutten.” 

Er staan inmiddels zo’n vijftien automaten van Quiosk in Nederland. Als het aan Marbus ligt, stijgt dat aantal snel. Vooral voor onbemande tanklocaties en carwashes ziet hij volop mogelijkheden. “Dit zijn perfecte plekken voor onze machines. Er is volop traffic en je kunt binnen no time extra producten verkopen zonder dat je daarvoor een shop hoeft te exploiteren. Dat levert aanvullende inkomsten op. Bovendien is het voor de klanten prettig dat ze onderweg een drankje of een snack kunnen kopen. Het is een interessante extra service naar de klant toe.”

Quiosk is afgelopen tijd met een aantal verschillende partijen van buiten de sector (Van der Valk Hotels) en met verschillende onbemande tankstation-formules, waaronder TinQ en Tamoil, een samenwerking aangegaan. Ook bij Falcon Carwash in Rotterdam is een automaat geplaatst. “De reacties zijn enthousiast. Onze machines zien er heel opvallend en speels uit. Ze zijn kleurrijk en robuust. Bovendien kunnen we ze in drie verschillende versies leveren. Uiteraard kan er uitsluitend contactloos afgerekend worden.”

Mix van producten

De maatschappij, dealer of ondernemer bepaalt zelf welke producten er in de automaat komen. “We zijn volledig onafhankelijk en kunnen daardoor alles aanbieden. Ik denk dat je in een vendingmachine vandaag de dag vooral voor een gezonde mix van lekker en duurzaam moet gaan. Daarnaast is er ook ruimte voor het verkopen van non-food-producten, zoals schoonmaakdoekjes.”

Bovendien bieden de automaten ook de mogelijkheid om reclames te laten zien op de ingebouwde displays. “We hebben op dit moment onder meer commercials van Red Bull draaien. Dit biedt voor ondernemingen extra mogelijkheden om in contact te komen met de klant. Ze kunnen bijvoorbeeld eigen acties tonen of informatie geven over spaarprogramma’s.”

Constructies

Er zijn verschillende constructies mogelijk, vertelt Marbus. “Klanten kunnen zelf eigenaar worden van de machine en het vullen, het onderhouden en het schoonmaken zelf uitvoeren, maar het is ook mogelijk dat wij dat allemaal doen. Een mix is uiteraard ook mogelijk. Het is maar net wat de voorkeur heeft.”

Met de sterke opkomst van het aantal onbemande locaties wordt de concurrentie steeds heviger. Alleen een lage prijs is misschien niet meer genoeg om de klant te lokken. “Daar springen wij met deze automaten op in. Door de juiste producten op de juiste locatie te verkopen, kun je meer uit je onderneming halen. En dat is niet alleen goed voor de band met je klant, maar zeker ook interessant als extra omzetbrenger.”

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.