Walnut, Thomas vd Kroft, Michiel Schabos

Walnut introduceert kentekenwassen voor wasboxen

Een echte innovatie, zo noemen Michiel Schabos en Thomas van der Kroft, eigenaars van Walnut Loyalty de nieuwste ontwikkeling van het bedrijf. Volgens hen is de interesse in het kentekenwassen voor wasboxen al groot. “De branche wachtte hier wel echt op”, zegt Schabos. Na een intensieve testperiode zijn volgens hem alle kinderziektes eruit. 

Het voordeel van kentekenwassen in een wasbox? “We komen er door de kentekenherkenning en onze systemen precies achter hoe vaak en hoe lang iemand komt wassen. Daarnaast kunnen we veel data verzamelen die ervoor zorgen dat er gerichte loyaliteitscampagnes kunnen worden ingezet”, legt Schabos uit. Dat laatste is waar het bedrijf om bekendstaat: ervoor zorgen dat mensen vaker een wasgelegenheid bezoeken door gerichte marketingcampagnes.

Golf door de markt

Volgens de ondernemers is het wel grappig hoe het bedrijf zich afgelopen jaren in de markt heeft gezet. “We werken graag met andere partijen samen, dat is vaak sterker dan alles zelf maar proberen te doen”, zegt Schabos. “We zien daardoor wel dat veel mensen al van het bedrijf gehoord hebben, maar niet precies weten wat er nu echt gedaan wordt. Die mannen doen iets met apps, of met camera’s. Dat is wat we vaak horen maar precies weten mensen dan niet wat we doen”, aldus Van der Kroft.

Om daar verandering in te brengen wil het bedrijf meer van zichzelf laten zien. “We zijn op steeds meer beurzen te vinden. Hebben de capaciteit om verder te groeien”, zegt hij. Volgens hem zijn er inmiddels zo’n zestig wasbedrijven waar iets van hen te vinden is. “De ene keer leveren we een totaalconcept, de andere keer alleen onze kentekencamera’s. En weer een ander bedrijf werkt bijvoorbeeld alleen met ons loyaliteitsprogramma”, aldus Schabos.

Kentekencamera’s

De camera’s waarmee het bedrijf werkt, zijn volgens beide ondernemers uniek. “We hebben ze zelf ontwikkeld en ze worden ook speciaal voor ons gemaakt. Vaak zie je dat er in wasboxen gebruik wordt gemaakt van camera’s uit de beveiligingswereld. Onze camerasystemen zijn echt specifiek ontwikkeld voor het gebruik in de carwash”, aldus Van der Kroft. Hij laat de twee apparaten zien. De ene is een sensor die de ander, een camera, activeert.

De camera werd ontwikkeld omdat de investering voor kentekenherkenning volgens hen omlaag moest. “Het moet makkelijker en beter. Het systeem dat we hebben ontwikkeld kost een fractie van wat de meeste bedrijven voor dergelijke systemen vragen. Het speciale aan de camera is dat deze inmiddels 99,7 procent van alle kentekens herkent. Op één locatie zitten we inmiddels zelfs op 100 procent”, zegt hij.

Loyalty

Waar veel bedrijven in de branche keihard inzetten op het verkrijgen van nieuwe wassers in de carwash, is Walnut Loyalty al sinds het begin vooral gespecialiseerd in het verhogen van de wasfrequentie van bestaande wassers. “Door alle data die we verzamelen kunnen we dus precies zien hoe vaak een bepaalde klant komt, maar ook hoe vaak die niet komt. Op die manier is het dus mogelijk om de groep klanten die bijvoorbeeld al een maand niet is geweest middels een kortingscode of speciale coupon terug naar de carwash te krijgen”, legt Schabos uit.

De methode werd eerst succesvol toegepast in wasstraten en bij roll-overs. Volgens de ondernemers was het daarom dan ook tijd om de stap verder te zetten naar wasboxen, zelfs op onbemande locaties. Samen met Savona Carwash kan Walnut vanaf nu completere pakketten aanbieden. Zij leveren de wasboxen met techniek en wij de speciale camera’s en het loyaltysysteem”, vertellen ze enthousiast. Door de techniek van Savona te koppelen met onder andere systemen van Mike Hoffs Engineering, kunnen wasbox-eigenaren hun klanten abonnementen of waskrediet automatisch op kenteken laten gebruiken in de wasbox.

Het kentekenwassen en andere concepten van Walnut eens met eigen ogen bekijken? Kom dan gratis naar de Carwash & Tankstation Vakbeurs op 21 en 22 november. Schrijf je hier in:

tankstation vakbeurs

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.