Borrelen, dineren en brandstof kopen bij Californische carwash

‘Inzetten op beleving’ is een begrip dat vaak voorbij komt als het gaat om klantenbinding in de carwashsector. Vaak proberen ondernemers zich van de concurrentie te onderscheiden door nóg betere service te verlenen of flink uit te pakken met spectaculaire installaties. In het Californische Turlock heeft ondernemer RJ Singh een nogal opvallende manier gevonden om op te vallen: hij combineert zijn wasgelegenheid namelijk met een restaurant.

Singh is sinds 2017 bezig om de opmerkelijke combinatie tussen restaurant en carwash van de grond te krijgen. In de op te zetten gastropub worden internationale en Amerikaanse gerechten geserveerd. Het twee verdiepingen tellende gebouw krijgt een luxe eetgelegenheid op de eerste verdieping en op de tweede etage wordt een bar geïnstalleerd. Het ongeveer 315 m² tellende restaurant heeft nog geen naam, liet Singh The Modesto Bee weten.

Brandstof

Naast de eetgelegenheid wordt ook aan de plaatsing van een carwash gewerkt. Deze wasgelegenheid telt 315 m² en wordt aangevuld met een 69 m² grote winkelruimte waar onder andere brandstof en andere automotive gerelateerde producten worden verkocht. Het is de bedoeling dat de combinatie van carwash en eetgelegenheid tegen het eind van het jaar gerealiseerd is. De planning is om over drie maanden met de bouw te beginnen. Naar verwachting levert de komst van de combinatie tussen autowasbedrijf en horecagelegenheid dertig nieuwe banen op.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.