washtec, kantoor, nederland

WashTec presenteert eerste kwartaalcijfers van 2019

Washtec kijkt positief terug op het eerste kwartaal van 2019 en voorspelt verdere groei voor het huidige fiscale jaar. Met een omzet van 92,3 miljoen euro groeide de Duitse onderneming met 0,9 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2018. De order backlog is echter hoger dan het voorgaande jaar.

Voor Washtec blijft de verkoop van wasinstallaties de belangrijkste verkoopactiviteit. Deze bedrijfstak is goed voor 85,3 procent van de omzet. In totaal komt dat neer op 78,7 miljoen euro. De chemische tak, AUWA genaamd, kent een toename van 4,5 procent. De uitsplitsing per verkoopregio laat een duidelijke winnaar zien. Europa registreerde 85,5 procent van de omzet van Washtec. Het gaat hier om een bedrag van 79 miljoen euro.

Als gevolg van de strenge winter, presteerde Noord-Amerika in vergelijking met 2018 minder. Dit jaar was de omzet 11,9 miljoen euro, terwijl men het jaar ervoor in hetzelfde kwartaal nog 12,9 miljoen euro omzet genereerde. In verkoopregio Azië steeg Washtec met 8,1 procent naar een omzet van 4 miljoen euro. Dat is mede te danken aan de goede verkoopresultaten in China.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

WashTec presenteert eerste kwartaalcijfers van 2019 | CarwashPro
washtec, kantoor, nederland

WashTec presenteert eerste kwartaalcijfers van 2019

Washtec kijkt positief terug op het eerste kwartaal van 2019 en voorspelt verdere groei voor het huidige fiscale jaar. Met een omzet van 92,3 miljoen euro groeide de Duitse onderneming met 0,9 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2018. De order backlog is echter hoger dan het voorgaande jaar.

Voor Washtec blijft de verkoop van wasinstallaties de belangrijkste verkoopactiviteit. Deze bedrijfstak is goed voor 85,3 procent van de omzet. In totaal komt dat neer op 78,7 miljoen euro. De chemische tak, AUWA genaamd, kent een toename van 4,5 procent. De uitsplitsing per verkoopregio laat een duidelijke winnaar zien. Europa registreerde 85,5 procent van de omzet van Washtec. Het gaat hier om een bedrag van 79 miljoen euro.

Als gevolg van de strenge winter, presteerde Noord-Amerika in vergelijking met 2018 minder. Dit jaar was de omzet 11,9 miljoen euro, terwijl men het jaar ervoor in hetzelfde kwartaal nog 12,9 miljoen euro omzet genereerde. In verkoopregio Azië steeg Washtec met 8,1 procent naar een omzet van 4 miljoen euro. Dat is mede te danken aan de goede verkoopresultaten in China.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.