Veenema Olie Sneek slaat handen ineen met Christ

Het Friese familiebedrijf Veenema Olie is gestart met de bouw van een nieuw tankstation met carwash in Sneek. Er is gekozen voor een wasinstallatie van Christ. Directeur Freddy Veenema vertelt meer over de keuze voor deze partij en zijn toekomstplannen.

De wasgelegenheid die op het moment van schrijven gebouwd wordt, moet aan alle gemakken voldoen. “We hebben voor de Christ EVO kettingwasstraat met een lengte van 30 meter gekozen. Het is een flinke wasstraat met veel vermogen”, verduidelijkt Veenema. “Daarnaast kunnen er voertuigen in met een hoogte van 2,40 meter. Dat is bijzonder, want de meeste wasstraten hebben een washoogte van maximaal 2,05 meter. We willen ons met deze wasinstallatie onderscheiden in de regio. Dat moet lukken, want de EVO is een moderne machine die ongeveer twee jaar op de markt is en aan alle vereisten voldoet. De concurrentie werkt nog met tien jaar oude apparatuur. Onze nieuwe carwash moet een trekpleister worden.”

Veenema koos opnieuw voor een samenwerking met Christ: “We werken al jaren met deze partij samen. Naar volle tevredenheid. Zo hebben we jarenlang met twee roll-overs van deze fabrikant gewerkt. Toen we besloten om een nieuw tankstation in Sneek te bouwen, was het plan om een aantal hoogwaardige partijen uit te nodigen om te zien wat zij te bieden hadden op carwashgebied. We hebben verschillende leveranciers op bezoek gehad. De keuze voor Christ stond zeker niet bij voorbaat vast. Toch kwamen we weer bij hen uit. Christ scoort gewoon goed op het vlak van service. Daarnaast werken het enthousiasme en de kennis van vertegenwoordiger Pierre Krieger erg aanstekelijk.”

Tegenwicht bieden

De Christ kettingwasstraat moet tegenwicht bieden aan de roll-overs die in de directe omgeving staan. “We verwachten een hoog rendement van deze installatie. Het streven is om circa 80 auto’s per uur te wassen. Klanten vinden het vervelend om in de rij voor de roll-over te staan. Dankzij de komst van een elektrische kettingwasstraat behoort die irritatie tot het verleden. Onze capaciteit is groot, dus kunnen we een hoop voertuigen achter elkaar wassen. We merken dat onze klanten nieuwsgierig zijn naar de EVO installatie. Het kenmerkende van deze wasstraat van Christ is onder meer dat de wasinstallatie steeds contact houdt de auto. Daardoor wordt er geen enkele plek overgeslagen en dat zorgt voor een betere wassing met minder personele inspanning”, verduidelijkt Veenema.

Het gevolg daarvan is automatisch dat de waskwaliteit en het droogresultaat erg hoog zijn. “De bouw van het tankstation is inmiddels begonnen. Het duurt nog een half jaar voordat alles af is, maar we trekken in elk geval al de aandacht met onze keuze. We willen op 1 december openen. Tegen de tijd dat de werkzaamheden zijn afgerond, zullen we zeker uitpakken met speciale acties om de opening te vieren.” Naast een snelle en goede wasbeurt, moet ook het afrekensysteem snel en eenvoudig werken. Zodoende kwam Veenema uit bij TSG: “Er kan op verschillende manieren betaald worden. We hebben voor een betaalsysteem van TSG gekozen. Deze terminals staan buiten opgesteld en voldoen aan alle eisen van de moderne klant.”

Professionaliseringsslag

Naast een moderne carwash pakt Veenema ook uit met een vernieuwde tankshop zegt hij: “In samenwerking met de EG Group is gekozen voor de plaatsing van een Spar-winkel en een vestiging van broodjesketen Subway. Het huidige station gaat op de schop. Deze vestiging is al 22 jaar voorzien van een bakery met een stabiele omzet. We hopen op dit onderdeel een professionaliseringsslag te slaan door de Subway-formule toe te passen”, besluit Veenema.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Veenema Olie Sneek slaat handen ineen met Christ | CarwashPro

Veenema Olie Sneek slaat handen ineen met Christ

Het Friese familiebedrijf Veenema Olie is gestart met de bouw van een nieuw tankstation met carwash in Sneek. Er is gekozen voor een wasinstallatie van Christ. Directeur Freddy Veenema vertelt meer over de keuze voor deze partij en zijn toekomstplannen.

De wasgelegenheid die op het moment van schrijven gebouwd wordt, moet aan alle gemakken voldoen. “We hebben voor de Christ EVO kettingwasstraat met een lengte van 30 meter gekozen. Het is een flinke wasstraat met veel vermogen”, verduidelijkt Veenema. “Daarnaast kunnen er voertuigen in met een hoogte van 2,40 meter. Dat is bijzonder, want de meeste wasstraten hebben een washoogte van maximaal 2,05 meter. We willen ons met deze wasinstallatie onderscheiden in de regio. Dat moet lukken, want de EVO is een moderne machine die ongeveer twee jaar op de markt is en aan alle vereisten voldoet. De concurrentie werkt nog met tien jaar oude apparatuur. Onze nieuwe carwash moet een trekpleister worden.”

Veenema koos opnieuw voor een samenwerking met Christ: “We werken al jaren met deze partij samen. Naar volle tevredenheid. Zo hebben we jarenlang met twee roll-overs van deze fabrikant gewerkt. Toen we besloten om een nieuw tankstation in Sneek te bouwen, was het plan om een aantal hoogwaardige partijen uit te nodigen om te zien wat zij te bieden hadden op carwashgebied. We hebben verschillende leveranciers op bezoek gehad. De keuze voor Christ stond zeker niet bij voorbaat vast. Toch kwamen we weer bij hen uit. Christ scoort gewoon goed op het vlak van service. Daarnaast werken het enthousiasme en de kennis van vertegenwoordiger Pierre Krieger erg aanstekelijk.”

Tegenwicht bieden

De Christ kettingwasstraat moet tegenwicht bieden aan de roll-overs die in de directe omgeving staan. “We verwachten een hoog rendement van deze installatie. Het streven is om circa 80 auto’s per uur te wassen. Klanten vinden het vervelend om in de rij voor de roll-over te staan. Dankzij de komst van een elektrische kettingwasstraat behoort die irritatie tot het verleden. Onze capaciteit is groot, dus kunnen we een hoop voertuigen achter elkaar wassen. We merken dat onze klanten nieuwsgierig zijn naar de EVO installatie. Het kenmerkende van deze wasstraat van Christ is onder meer dat de wasinstallatie steeds contact houdt de auto. Daardoor wordt er geen enkele plek overgeslagen en dat zorgt voor een betere wassing met minder personele inspanning”, verduidelijkt Veenema.

Het gevolg daarvan is automatisch dat de waskwaliteit en het droogresultaat erg hoog zijn. “De bouw van het tankstation is inmiddels begonnen. Het duurt nog een half jaar voordat alles af is, maar we trekken in elk geval al de aandacht met onze keuze. We willen op 1 december openen. Tegen de tijd dat de werkzaamheden zijn afgerond, zullen we zeker uitpakken met speciale acties om de opening te vieren.” Naast een snelle en goede wasbeurt, moet ook het afrekensysteem snel en eenvoudig werken. Zodoende kwam Veenema uit bij TSG: “Er kan op verschillende manieren betaald worden. We hebben voor een betaalsysteem van TSG gekozen. Deze terminals staan buiten opgesteld en voldoen aan alle eisen van de moderne klant.”

Professionaliseringsslag

Naast een moderne carwash pakt Veenema ook uit met een vernieuwde tankshop zegt hij: “In samenwerking met de EG Group is gekozen voor de plaatsing van een Spar-winkel en een vestiging van broodjesketen Subway. Het huidige station gaat op de schop. Deze vestiging is al 22 jaar voorzien van een bakery met een stabiele omzet. We hopen op dit onderdeel een professionaliseringsslag te slaan door de Subway-formule toe te passen”, besluit Veenema.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.