Digitalisering: werk aan de band met je klant

Hoe zorg je ervoor dat je klant niet alleen zijn tank vult, maar ook gelijk een kop koffie en een broodje bestelt, zijn banden oppompt en de auto ook nog even door de wasstraat haalt? Dat doe je door als tankstation al je diensten en producten slim aan elkaar te koppelen, stelt Frans Somers, sales manager bij TSG Netherlands.

Er komt een steeds grotere scheiding in de markt: of je gaat voor een full service locatie of je kiest ervoor het tankstation onbemand te exploiteren. Het positieve gevolg daarvan voor de klant is dat het aanbod aan producten en diensten op bemande locaties steeds uitgebreider wordt. Kwalitatief goede koffie, broodjes die op bestelling worden gesmeerd, nette en schone toiletten, een wasstraat, stofzuigers. Het is de kunst voor elke ondernemer om de gast te verleiden om zoveel mogelijk euro’s uit te geven op het voorterrein en in de shop.

Bij TSG, leverancier van apparatuur en services aan ruim vijfduizend tankstations in de Benelux, heet hét recept voor het verhogen van de omzet Charlie. Deze cloud-oplossing zorgt ervoor dat alle data van een tankstation op een centraal punt terechtkomen. “Denk aan de omzet van de koffiemachine, de snackmuur, de toiletpoortjes, de carwash en de luchtpomp. Dat biedt niet alleen een geweldig inzicht, maar direct ook volop mogelijkheden om nog meer uit je onderneming te halen”, legt Somers uit.

Een belangrijk onderdeel van de Charlie-oplossing is ook het verhogen van het betaalgemak. Volgens Somers is contant betalen nog steeds belangrijk, maar biedt het aanbieden van nieuwe manieren grote kansen. “Het wordt steeds belangrijker om zoveel mogelijk betaalmethoden aan te bieden. In combinatie met mooie acties en kortingen, kun je zo je omzet verder vergroten.”

Benieuwd naar het complete verhaal? In TankPro Magazine nummer 3 2019 vind je het uitgebreide interview. Het blad ligt dinsdag 25 juni in de brievenbus. Ook interesse in TankPro Magazine? Sluit dan direct een abonnement af en ontvang de papieren versie 6x per jaar op de deurmat.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Digitalisering: werk aan de band met je klant | CarwashPro

Digitalisering: werk aan de band met je klant

Hoe zorg je ervoor dat je klant niet alleen zijn tank vult, maar ook gelijk een kop koffie en een broodje bestelt, zijn banden oppompt en de auto ook nog even door de wasstraat haalt? Dat doe je door als tankstation al je diensten en producten slim aan elkaar te koppelen, stelt Frans Somers, sales manager bij TSG Netherlands.

Er komt een steeds grotere scheiding in de markt: of je gaat voor een full service locatie of je kiest ervoor het tankstation onbemand te exploiteren. Het positieve gevolg daarvan voor de klant is dat het aanbod aan producten en diensten op bemande locaties steeds uitgebreider wordt. Kwalitatief goede koffie, broodjes die op bestelling worden gesmeerd, nette en schone toiletten, een wasstraat, stofzuigers. Het is de kunst voor elke ondernemer om de gast te verleiden om zoveel mogelijk euro’s uit te geven op het voorterrein en in de shop.

Bij TSG, leverancier van apparatuur en services aan ruim vijfduizend tankstations in de Benelux, heet hét recept voor het verhogen van de omzet Charlie. Deze cloud-oplossing zorgt ervoor dat alle data van een tankstation op een centraal punt terechtkomen. “Denk aan de omzet van de koffiemachine, de snackmuur, de toiletpoortjes, de carwash en de luchtpomp. Dat biedt niet alleen een geweldig inzicht, maar direct ook volop mogelijkheden om nog meer uit je onderneming te halen”, legt Somers uit.

Een belangrijk onderdeel van de Charlie-oplossing is ook het verhogen van het betaalgemak. Volgens Somers is contant betalen nog steeds belangrijk, maar biedt het aanbieden van nieuwe manieren grote kansen. “Het wordt steeds belangrijker om zoveel mogelijk betaalmethoden aan te bieden. In combinatie met mooie acties en kortingen, kun je zo je omzet verder vergroten.”

Benieuwd naar het complete verhaal? In TankPro Magazine nummer 3 2019 vind je het uitgebreide interview. Het blad ligt dinsdag 25 juni in de brievenbus. Ook interesse in TankPro Magazine? Sluit dan direct een abonnement af en ontvang de papieren versie 6x per jaar op de deurmat.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.