Autowas Twente verkleinde wachtrij door verdubbeling wasstraten

Na jaren trouwe dienst – en 300.000 wassingen – moest de oude roll-over van Autowas Twente er eindelijk aan geloven. De verouderde installatie moest het veld ruimen voor de WashTec SoftCare Pro XL wasinstallatie. De plaatsing van een nieuwe wasinstallatie was echter niet de enige verandering waar Autowas Twente mee te maken had, vertelt bedrijfsleider Henk Harmsen. Sinds juli beschikt Autowas Twente namelijk over drie wasstraten in plaats van één.

De nieuwe wasinstallaties zijn van WashTec en de gebruikte chemie is van AUWA. Over de keuze voor WashTec hoefde Harmsen niet lang na te denken: “Toen ik hier twintig jaar geleden begon, werd al met dit merk gewerkt. Je groeit ermee op en bouwt een band op met de mensen van dat bedrijf. We weten wat we aan elkaar hebben en bij vragen is er snel contact. Dat werkt zeer prettig. Toen de oude installatie vervangen moest worden, wisten we al snel wie we moesten inschakelen.”

Dankzij de plaatsing van twee extra wasvoorzieningen kunnen klanten veel sneller geholpen worden. Iets waar de klanten van Autowas Twente erg blij mee zijn. “Voorheen hadden we slechts een wasstraat en dat zorgde voor lange wachtrijen”, vertelt Harmsen. “Mensen stonden soms wel een half uur tot drie kwartier in de rij om hun auto te laten wassen. Dat leverde soms wat irritatie op. Om onze klanten te helpen, besloten we om twee extra wasstraten te plaatsen. Dat heeft in een vlottere doorstroom geresulteerd.”

Poetsafdeling

Voorheen stond op de plaatsen van de wasstraten een riante poetsafdeling. “De vorige eigenaar had naast de carwash ook een dealerbedrijf. Inmiddels is dat bedrijfsonderdeel verkocht, waardoor er minder nood en behoefte was aan zo’n uitgebreide poetsafdeling. Er moest wat veranderen. De nieuwe eigenaar besloot daarom om meer in te zetten op het wassen van auto’s. Er is uiteraard nog wel ruimte gereserveerd voor het poetsen van auto’s en de reiniging van het interieur, maar dat onderdeel is flink ingekrimpt”, verduidelijkt Harmsen.

Carwash is altijd een belangrijk onderdeel binnen Autowas Twente. Dat verklaart ook het feit dat klanten voorheen bereid waren om lange tijd te wachten op een wasbeurt, stelt Harmsen: “Persoonlijke aandacht is erg waardevol en daar maken we ons sterk voor. Daarom steken we veel tijd in de voorwas en voorbehandeling, zodat elke auto blinkend het pand verlaat. Onze klanten verwachten niet anders van ons. Aandacht voor de klant is onze succesformule. We proberen ons te onderscheiden met onze dienstverlening. Zo kunnen ook voertuigen met een hoogte tot 3,10 meter bij ons gewassen worden.”

Nieuwe fase

Het bedrijf is overgenomen door Jochem Boers en Judith Schwering. Schwering is de dochter van oprichter Ben Schwering. Onder hun leiding breekt een nieuwe fase aan voor Autowas Twente. Deze veranderingen vertaalden zich al onder meer in een nieuw logo en fris kleurgebruik. Ook de inmiddels twintig jaar oude wasboxen van Savona Carwash zien er weer als nieuw uit dankzij de make over. “De wasboxen worden nog steeds naar volle tevredenheid gebruikt en daar zijn we trots op. Voortaan kan er nog langer en vaker gewast worden, dankzij de plaatsing van een nieuw betaalsysteem. Er kan contactloos betaald worden en het aantal betaalmogelijkheden is uitgebreid. Ook valt er meer te kiezen op het gebied van wasprogramma’s.”

Ook hogere voertuigen kunnen gewassen worden bij Autowas Twente.

Boers heeft veel ideeën en inspiratie opgedaan door veel wasgelegenheden te bezoeken”, stelt Harmsen. De plaatsing van de wasstraten was precisiewerk. “We hadden het heel secuur uitgemeten en wisten dat de plaatsing van de wasinstallaties mogelijk was. Het past allemaal net”, stelt Harmsen. Voor de vloer van de wasstraten schakelde Autowas Twente de hulp in van Mesa Coatings. Het vloerenbedrijf uit het Brabantse Bladel installeerde een gripvaste vloer bij zowel de poetshal als de wasstraten waardoor het personeel veilig kan werken.

Selectieprocedure

De nieuwe wasstraat en de inkrimping van het poetsgedeelte heeft gevolgen gehad voor de bedrijfsvoering. “We hebben sommige personeelsleden zien vertrekken, omdat zij niet zo geïnteresseerd waren in het wassen van auto’s en voornamelijk in poetsen. Daarom moesten we op zoek naar nieuwe mensen. Bij de selectieprocedure zochten we naar medewerkers die beide disciplines graag uitvoeren. Als het erg druk is, kunnen medewerkers van het poetsbedrijf inspringen bij de wasstraten. Omgekeerd kan natuurlijk ook.”

Volgens Harmsen is er weinig sprake van concurrentie in de nabije omgeving. “We hebben veel trouwe klanten. Daarnaast bereiken we dankzij de hoge wasbox ook chauffeurs van bussen, taxi’s en ambulances. Omdat we bemand zijn, kunnen we ook bussen en imperials reinigen en eventueel handmatig bijsturen. Ook pick-ups van Rijkswaterstaat maken we schoon. Met deze mogelijkheid onderscheiden we ons in de regio. Niet elke wasgelegenheid biedt namelijk de mogelijkheden om grote voertuigen te wassen.”

Geen prijsvechter

Klanten werven door met prijzen te stunten, behoort niet tot de modus operandi van Autowas Twente, verduidelijkt Harmsen: “We zijn geen prijsvechter. Kwaliteit bieden is ons motto. We bieden verschillende abonnementen aan in de vorm van standaard en luxe pakketten. Bij de luxe pakketten kunnen klanten uit een mix van wasprogramma’s kiezen die ze indien gewenst met een interieurprogramma kunnen combineren.”

Er zijn verscheidene betaalmogelijkheden beschikbaar. Zo kan er op kenteken of rekening gewassen worden. “Ondernemers kunnen als ze dat willen, maandelijks een verzamelfactuur opvragen. Zo zien ze hoe vaak en of hun werknemers hun voertuigen gewassen hebben. Dat is erg overzichtelijk”, besluit Harmsen.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Autowas Twente verkleinde wachtrij door verdubbeling wasstraten | CarwashPro

Autowas Twente verkleinde wachtrij door verdubbeling wasstraten

Na jaren trouwe dienst – en 300.000 wassingen – moest de oude roll-over van Autowas Twente er eindelijk aan geloven. De verouderde installatie moest het veld ruimen voor de WashTec SoftCare Pro XL wasinstallatie. De plaatsing van een nieuwe wasinstallatie was echter niet de enige verandering waar Autowas Twente mee te maken had, vertelt bedrijfsleider Henk Harmsen. Sinds juli beschikt Autowas Twente namelijk over drie wasstraten in plaats van één.

De nieuwe wasinstallaties zijn van WashTec en de gebruikte chemie is van AUWA. Over de keuze voor WashTec hoefde Harmsen niet lang na te denken: “Toen ik hier twintig jaar geleden begon, werd al met dit merk gewerkt. Je groeit ermee op en bouwt een band op met de mensen van dat bedrijf. We weten wat we aan elkaar hebben en bij vragen is er snel contact. Dat werkt zeer prettig. Toen de oude installatie vervangen moest worden, wisten we al snel wie we moesten inschakelen.”

Dankzij de plaatsing van twee extra wasvoorzieningen kunnen klanten veel sneller geholpen worden. Iets waar de klanten van Autowas Twente erg blij mee zijn. “Voorheen hadden we slechts een wasstraat en dat zorgde voor lange wachtrijen”, vertelt Harmsen. “Mensen stonden soms wel een half uur tot drie kwartier in de rij om hun auto te laten wassen. Dat leverde soms wat irritatie op. Om onze klanten te helpen, besloten we om twee extra wasstraten te plaatsen. Dat heeft in een vlottere doorstroom geresulteerd.”

Poetsafdeling

Voorheen stond op de plaatsen van de wasstraten een riante poetsafdeling. “De vorige eigenaar had naast de carwash ook een dealerbedrijf. Inmiddels is dat bedrijfsonderdeel verkocht, waardoor er minder nood en behoefte was aan zo’n uitgebreide poetsafdeling. Er moest wat veranderen. De nieuwe eigenaar besloot daarom om meer in te zetten op het wassen van auto’s. Er is uiteraard nog wel ruimte gereserveerd voor het poetsen van auto’s en de reiniging van het interieur, maar dat onderdeel is flink ingekrimpt”, verduidelijkt Harmsen.

Carwash is altijd een belangrijk onderdeel binnen Autowas Twente. Dat verklaart ook het feit dat klanten voorheen bereid waren om lange tijd te wachten op een wasbeurt, stelt Harmsen: “Persoonlijke aandacht is erg waardevol en daar maken we ons sterk voor. Daarom steken we veel tijd in de voorwas en voorbehandeling, zodat elke auto blinkend het pand verlaat. Onze klanten verwachten niet anders van ons. Aandacht voor de klant is onze succesformule. We proberen ons te onderscheiden met onze dienstverlening. Zo kunnen ook voertuigen met een hoogte tot 3,10 meter bij ons gewassen worden.”

Nieuwe fase

Het bedrijf is overgenomen door Jochem Boers en Judith Schwering. Schwering is de dochter van oprichter Ben Schwering. Onder hun leiding breekt een nieuwe fase aan voor Autowas Twente. Deze veranderingen vertaalden zich al onder meer in een nieuw logo en fris kleurgebruik. Ook de inmiddels twintig jaar oude wasboxen van Savona Carwash zien er weer als nieuw uit dankzij de make over. “De wasboxen worden nog steeds naar volle tevredenheid gebruikt en daar zijn we trots op. Voortaan kan er nog langer en vaker gewast worden, dankzij de plaatsing van een nieuw betaalsysteem. Er kan contactloos betaald worden en het aantal betaalmogelijkheden is uitgebreid. Ook valt er meer te kiezen op het gebied van wasprogramma’s.”

Ook hogere voertuigen kunnen gewassen worden bij Autowas Twente.

Boers heeft veel ideeën en inspiratie opgedaan door veel wasgelegenheden te bezoeken”, stelt Harmsen. De plaatsing van de wasstraten was precisiewerk. “We hadden het heel secuur uitgemeten en wisten dat de plaatsing van de wasinstallaties mogelijk was. Het past allemaal net”, stelt Harmsen. Voor de vloer van de wasstraten schakelde Autowas Twente de hulp in van Mesa Coatings. Het vloerenbedrijf uit het Brabantse Bladel installeerde een gripvaste vloer bij zowel de poetshal als de wasstraten waardoor het personeel veilig kan werken.

Selectieprocedure

De nieuwe wasstraat en de inkrimping van het poetsgedeelte heeft gevolgen gehad voor de bedrijfsvoering. “We hebben sommige personeelsleden zien vertrekken, omdat zij niet zo geïnteresseerd waren in het wassen van auto’s en voornamelijk in poetsen. Daarom moesten we op zoek naar nieuwe mensen. Bij de selectieprocedure zochten we naar medewerkers die beide disciplines graag uitvoeren. Als het erg druk is, kunnen medewerkers van het poetsbedrijf inspringen bij de wasstraten. Omgekeerd kan natuurlijk ook.”

Volgens Harmsen is er weinig sprake van concurrentie in de nabije omgeving. “We hebben veel trouwe klanten. Daarnaast bereiken we dankzij de hoge wasbox ook chauffeurs van bussen, taxi’s en ambulances. Omdat we bemand zijn, kunnen we ook bussen en imperials reinigen en eventueel handmatig bijsturen. Ook pick-ups van Rijkswaterstaat maken we schoon. Met deze mogelijkheid onderscheiden we ons in de regio. Niet elke wasgelegenheid biedt namelijk de mogelijkheden om grote voertuigen te wassen.”

Geen prijsvechter

Klanten werven door met prijzen te stunten, behoort niet tot de modus operandi van Autowas Twente, verduidelijkt Harmsen: “We zijn geen prijsvechter. Kwaliteit bieden is ons motto. We bieden verschillende abonnementen aan in de vorm van standaard en luxe pakketten. Bij de luxe pakketten kunnen klanten uit een mix van wasprogramma’s kiezen die ze indien gewenst met een interieurprogramma kunnen combineren.”

Er zijn verscheidene betaalmogelijkheden beschikbaar. Zo kan er op kenteken of rekening gewassen worden. “Ondernemers kunnen als ze dat willen, maandelijks een verzamelfactuur opvragen. Zo zien ze hoe vaak en of hun werknemers hun voertuigen gewassen hebben. Dat is erg overzichtelijk”, besluit Harmsen.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.