Sensortechnologie verandert bezoek carwash in persoonlijke ervaring

“De carwashbranche heeft een hoop ontwikkelingen doorlopen en verschillende trends omarmd, maar er valt nog volop te innoveren. De stap van handmatige wassen naar de komst van de kettingbaan was nog maar het begin. Door nieuwe technologieën te omarmen, zoals de inzet van sensoren, kunnen wasgelegenheden meer bedieningsgemak bieden en klanten ontzorgen”, stelt manager Todd Bandauski van Crew Carwash. Hij denkt dat de rol van internet en de opkomst van sensortechnologie de branche naar een nog hoger niveau kan tillen.

Dankzij de implementatie van sensortechnologie in de cloud en betaalsystemen, kan een bezoek aan de carwash vereenvoudigd worden. “Sensoren slaan data op en detecteren beweging of veranderingen in de omgeving. De opgeslagen informatie kan gedeeld worden met andere elektronische apparaten, zodat de data op een later tijdstip gebruikt kan worden. Dankzij de opkomst van Internet of Things (IoT) wordt het steeds eenvoudiger om te communiceren via verschillende devices”, laat Bandauski Carwash.com weten.

Sensortechnologie is ook goed inzetbaar in wasgelegenheden. Deze apparatuur kan botsingen voorkomen en eventueel zelfs wasinstallaties stilzetten in geval van nood. “Een ander voordeel is dat je met sensortechnologie precies kunt bijhouden, hoeveel chemie er verbruikt wordt. Het is mogelijk om de hoeveelheid chemie te monitoren en eventueel real-time bij te sturen. Zo voorkom je dat er teveel materiaal gebruikt wordt en kun je op inkoopkosten besparen”, verduidelijkt de manager.

Tijdbesparend

Kostenbesparing op het gebied van chemieverbruik kan zelfs nog een stapje verder. “Door de afmetingen van alle auto’s de de carwash bezoeken in kaart te brengen, kun je berekenen hoeveel zeep en water er nodig is per voertuig. Als je weet hoeveel product er voor een bepaald type auto benodigd is, kan een slimme wasinstallatie daar op anticiperen. Daardoor kun je duurzaam en milieuvriendelijk werken, omdat er niets verspild wordt.”

Voor bezoekers biedt de sensortechnologie ook talloze voordelen. Zo kan het kenteken gescand worden, zodat de klant herkend wordt door het systeem en direct het gewenste wasprogramma start. “Wachten hoeft niet meer. Als de klant een programma vooraf gekocht heeft of een abonnement heeft, kan die keuze direct in werking gezet worden. Dat bespaart veel tijd”, zegt Bandauski. Ondernemers kunnen de klantdata gebruiken om hun bedrijfsvoering te optimaliseren. Op rustige momenten kan bijvoorbeeld een kortingscode uitgestuurd worden om meer mensen naar de carwash te lokken. Ook klantgerichte loyaliteitsprogramma’s kunnen op basis van de opgehaalde klantgegevens opgesteld worden.

Enquêtes

Het succes van een wasgelegenheid staat of valt met de klantbenadering. Uit onderzoek van Sustainable Brands uit 2017 blijkt dat 87 procent van de consumenten de voorkeur geeft aan bedrijven die zich inzetten voor goede doelen. Zo zijn klimaatveranderingen en aandacht voor het milieu onderwerpen waar mensen zich voor willen inzetten. “Een carwash die zich inzet voor deze zaken, spreekt tot de verbeelding en zal bezoekers over de streep trekken om voor deze onderneming te kiezen”, zegt de manager.

Een andere manier om aan klantenbinding te doen, is door enquêtes uit te sturen. “De uitkomsten geven aan hoe je bezoekers over je bedrijf denken en wat ze eventueel missen. Ook kom je te weten welke dienst het meest populair is en daar kun je op inspelen door bijvoorbeeld meer reclame te maken of acties rondom die dienst op te zetten.”

Connected cars

Connected cars zijn in opkomst. Deze voertuigen communiceren via apps en daar kun je als carwashbedrijf op inspelen. Een wasprogramma bestellen via een app bijvoorbeeld is een manier van communiceren. “De kunst is om een provider te vinden die ervoor zorgt dat je online diensten altijd up to date zijn”, stelt Bandauski. “Connected cars zijn de toekomst en daar kun je op inspelen, door klanten bij binnenkomst een op hun smaak afgestemde playlist voor te schotelen. De klant hoort tijdens het wasproces de muziek die hij leuk vindt. Een andere optie is het inschakelen van een specifieke verlichting die de klant naar wens kan afstellen. Zo maak je een bezoek aan de carwash tot een uiterst persoonlijke ervaring.”

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Sensortechnologie verandert bezoek carwash in persoonlijke ervaring | CarwashPro

Sensortechnologie verandert bezoek carwash in persoonlijke ervaring

“De carwashbranche heeft een hoop ontwikkelingen doorlopen en verschillende trends omarmd, maar er valt nog volop te innoveren. De stap van handmatige wassen naar de komst van de kettingbaan was nog maar het begin. Door nieuwe technologieën te omarmen, zoals de inzet van sensoren, kunnen wasgelegenheden meer bedieningsgemak bieden en klanten ontzorgen”, stelt manager Todd Bandauski van Crew Carwash. Hij denkt dat de rol van internet en de opkomst van sensortechnologie de branche naar een nog hoger niveau kan tillen.

Dankzij de implementatie van sensortechnologie in de cloud en betaalsystemen, kan een bezoek aan de carwash vereenvoudigd worden. “Sensoren slaan data op en detecteren beweging of veranderingen in de omgeving. De opgeslagen informatie kan gedeeld worden met andere elektronische apparaten, zodat de data op een later tijdstip gebruikt kan worden. Dankzij de opkomst van Internet of Things (IoT) wordt het steeds eenvoudiger om te communiceren via verschillende devices”, laat Bandauski Carwash.com weten.

Sensortechnologie is ook goed inzetbaar in wasgelegenheden. Deze apparatuur kan botsingen voorkomen en eventueel zelfs wasinstallaties stilzetten in geval van nood. “Een ander voordeel is dat je met sensortechnologie precies kunt bijhouden, hoeveel chemie er verbruikt wordt. Het is mogelijk om de hoeveelheid chemie te monitoren en eventueel real-time bij te sturen. Zo voorkom je dat er teveel materiaal gebruikt wordt en kun je op inkoopkosten besparen”, verduidelijkt de manager.

Tijdbesparend

Kostenbesparing op het gebied van chemieverbruik kan zelfs nog een stapje verder. “Door de afmetingen van alle auto’s de de carwash bezoeken in kaart te brengen, kun je berekenen hoeveel zeep en water er nodig is per voertuig. Als je weet hoeveel product er voor een bepaald type auto benodigd is, kan een slimme wasinstallatie daar op anticiperen. Daardoor kun je duurzaam en milieuvriendelijk werken, omdat er niets verspild wordt.”

Voor bezoekers biedt de sensortechnologie ook talloze voordelen. Zo kan het kenteken gescand worden, zodat de klant herkend wordt door het systeem en direct het gewenste wasprogramma start. “Wachten hoeft niet meer. Als de klant een programma vooraf gekocht heeft of een abonnement heeft, kan die keuze direct in werking gezet worden. Dat bespaart veel tijd”, zegt Bandauski. Ondernemers kunnen de klantdata gebruiken om hun bedrijfsvoering te optimaliseren. Op rustige momenten kan bijvoorbeeld een kortingscode uitgestuurd worden om meer mensen naar de carwash te lokken. Ook klantgerichte loyaliteitsprogramma’s kunnen op basis van de opgehaalde klantgegevens opgesteld worden.

Enquêtes

Het succes van een wasgelegenheid staat of valt met de klantbenadering. Uit onderzoek van Sustainable Brands uit 2017 blijkt dat 87 procent van de consumenten de voorkeur geeft aan bedrijven die zich inzetten voor goede doelen. Zo zijn klimaatveranderingen en aandacht voor het milieu onderwerpen waar mensen zich voor willen inzetten. “Een carwash die zich inzet voor deze zaken, spreekt tot de verbeelding en zal bezoekers over de streep trekken om voor deze onderneming te kiezen”, zegt de manager.

Een andere manier om aan klantenbinding te doen, is door enquêtes uit te sturen. “De uitkomsten geven aan hoe je bezoekers over je bedrijf denken en wat ze eventueel missen. Ook kom je te weten welke dienst het meest populair is en daar kun je op inspelen door bijvoorbeeld meer reclame te maken of acties rondom die dienst op te zetten.”

Connected cars

Connected cars zijn in opkomst. Deze voertuigen communiceren via apps en daar kun je als carwashbedrijf op inspelen. Een wasprogramma bestellen via een app bijvoorbeeld is een manier van communiceren. “De kunst is om een provider te vinden die ervoor zorgt dat je online diensten altijd up to date zijn”, stelt Bandauski. “Connected cars zijn de toekomst en daar kun je op inspelen, door klanten bij binnenkomst een op hun smaak afgestemde playlist voor te schotelen. De klant hoort tijdens het wasproces de muziek die hij leuk vindt. Een andere optie is het inschakelen van een specifieke verlichting die de klant naar wens kan afstellen. Zo maak je een bezoek aan de carwash tot een uiterst persoonlijke ervaring.”

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.