Mesa Coatings

Internationalisering is het doel van Mesa Coatings

Mesa Coatings net klaar met het leggen van de grote vloer

Mesa Coatings wil uitbreiden en ook de buitenlandse markt bedienen. Het vloerenbedrijf is onder andere actief in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland. Er wordt bekeken of het werkgebied uitgebreid kan worden naar andere landen. Eigenaar Joost Hermans vertelt meer over zijn ambities.

“Momenteel verkennen we ook de Spaanse markt en is een zoektocht naar partners gestart”, stelt Hermans. “In het buitenland leggen relatief kleine bedrijven coating vloeren. Vaak zijn die weinig flexibel. Wij hopen het verschil te maken.”

Om goed van start te gaan, wordt veel tijd in de voorbereiding gestoken. Je kunt namelijk niet zomaar lukraak beginnen. “In een land als Spanje heb je met andere temperaturen te maken. Daarnaast wordt er op een andere manier gebouwd en is de mentaliteit heel anders. Het is goed om naar de lokale omgeving te kijken en de mores van een land te leren kennen”, verduidelijkt Hermans.

Internationale teams

Carwash-specialist Jan Peter van Eeden vult hem aan: “We weten ook welke medewerkers goed zijn in een bepaalde taal. Dat is handig als we een project in het buitenland aanvliegen. Als we bijvoorbeeld in Duitsland of Luxemburg aan het werk zijn, moet er een aanspreekpunt zijn voor de klant en deze persoon moet de taal vloeiend spreken. We zijn inmiddels ook op zoek naar partijen in bijvoorbeeld Duitsland die met ons willen werken. Het zou erg handig zijn om bijvoorbeeld een Duits team beschikbaar te hebben.”

Om succesvol te zijn, zul je de normen en waarden van een land moeten kennen voordat je daar te werk gaat. “Dat is dan ook precies de reden dat we eerst contact zoeken met bedrijven die in dezelfde branche werkzaam zijn”, legt Van Eeden uit. “We gaan met hen in gesprek en kijken waar behoefte aan is in deze markt. Ook wisselen we kennis uit, zodat we onze knowhow op internationaal vlak kunnen inzetten.”

Zeer flexibel

Als een klant interesse heeft in een nieuwe vloer komt een vertegenwoordiger een kijkje op de locatie nemen. “Hij zet zijn bevindingen in ons systeem dat voor iedereen binnen Mesa Coatings inzichtelijk is”, zegt Hermans. “Vaak zitten daar ook foto’s van de locatie bij, zodat we een indruk krijgen van de locatie. Vervolgens wordt een orderbevestiging gemaakt, waarin alle informatie staat. Denk dan aan de gewenste afwerking, kleur, grootte en eventuele plintafwerking. Ook zetten we in het systeem of het transport met de materialen al op voorhand afgeleverd kan worden bij de locatie om de werkzaamheden te bespoedigen.”

Van Eeden: “Een goede planning is essentieel om de werkzaamheden vlot te laten verlopen. Daar besteden we dan ook veel aandacht aan. Mocht een klant op het laatste moment besluiten om voor een andere kleur te kiezen, is dat geen probleem. We zijn zeer flexibel en kunnen snel schakelen. Als we weten op welke locatie de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden, kunnen we op mogelijke problemen anticiperen.”

Regie

Een vloer leggen in een wasgelegenheid op een industrieterrein vereist een andere aanpak dan het plaatsen van een vloer in een carwash middenin een drukke stad. “De klant bepaalt de beleving. Elke klant is anders en dient ook zo behandeld te worden. We leveren dan ook maatwerk. De vloer in kwestie wordt handmatig gelegd. Het is erg belangrijk dat de klant weet dat hij de regie heeft. Hij kiest de kleuren, de afwerking en het tijdstip. Onze taak is om het juiste team voor de specifieke klus samen te stellen. Het is en blijft maatwerk”, besluit Hermans.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Internationalisering is het doel van Mesa Coatings | CarwashPro
Mesa Coatings

Internationalisering is het doel van Mesa Coatings

Mesa Coatings net klaar met het leggen van de grote vloer

Mesa Coatings wil uitbreiden en ook de buitenlandse markt bedienen. Het vloerenbedrijf is onder andere actief in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland. Er wordt bekeken of het werkgebied uitgebreid kan worden naar andere landen. Eigenaar Joost Hermans vertelt meer over zijn ambities.

“Momenteel verkennen we ook de Spaanse markt en is een zoektocht naar partners gestart”, stelt Hermans. “In het buitenland leggen relatief kleine bedrijven coating vloeren. Vaak zijn die weinig flexibel. Wij hopen het verschil te maken.”

Om goed van start te gaan, wordt veel tijd in de voorbereiding gestoken. Je kunt namelijk niet zomaar lukraak beginnen. “In een land als Spanje heb je met andere temperaturen te maken. Daarnaast wordt er op een andere manier gebouwd en is de mentaliteit heel anders. Het is goed om naar de lokale omgeving te kijken en de mores van een land te leren kennen”, verduidelijkt Hermans.

Internationale teams

Carwash-specialist Jan Peter van Eeden vult hem aan: “We weten ook welke medewerkers goed zijn in een bepaalde taal. Dat is handig als we een project in het buitenland aanvliegen. Als we bijvoorbeeld in Duitsland of Luxemburg aan het werk zijn, moet er een aanspreekpunt zijn voor de klant en deze persoon moet de taal vloeiend spreken. We zijn inmiddels ook op zoek naar partijen in bijvoorbeeld Duitsland die met ons willen werken. Het zou erg handig zijn om bijvoorbeeld een Duits team beschikbaar te hebben.”

Om succesvol te zijn, zul je de normen en waarden van een land moeten kennen voordat je daar te werk gaat. “Dat is dan ook precies de reden dat we eerst contact zoeken met bedrijven die in dezelfde branche werkzaam zijn”, legt Van Eeden uit. “We gaan met hen in gesprek en kijken waar behoefte aan is in deze markt. Ook wisselen we kennis uit, zodat we onze knowhow op internationaal vlak kunnen inzetten.”

Zeer flexibel

Als een klant interesse heeft in een nieuwe vloer komt een vertegenwoordiger een kijkje op de locatie nemen. “Hij zet zijn bevindingen in ons systeem dat voor iedereen binnen Mesa Coatings inzichtelijk is”, zegt Hermans. “Vaak zitten daar ook foto’s van de locatie bij, zodat we een indruk krijgen van de locatie. Vervolgens wordt een orderbevestiging gemaakt, waarin alle informatie staat. Denk dan aan de gewenste afwerking, kleur, grootte en eventuele plintafwerking. Ook zetten we in het systeem of het transport met de materialen al op voorhand afgeleverd kan worden bij de locatie om de werkzaamheden te bespoedigen.”

Van Eeden: “Een goede planning is essentieel om de werkzaamheden vlot te laten verlopen. Daar besteden we dan ook veel aandacht aan. Mocht een klant op het laatste moment besluiten om voor een andere kleur te kiezen, is dat geen probleem. We zijn zeer flexibel en kunnen snel schakelen. Als we weten op welke locatie de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden, kunnen we op mogelijke problemen anticiperen.”

Regie

Een vloer leggen in een wasgelegenheid op een industrieterrein vereist een andere aanpak dan het plaatsen van een vloer in een carwash middenin een drukke stad. “De klant bepaalt de beleving. Elke klant is anders en dient ook zo behandeld te worden. We leveren dan ook maatwerk. De vloer in kwestie wordt handmatig gelegd. Het is erg belangrijk dat de klant weet dat hij de regie heeft. Hij kiest de kleuren, de afwerking en het tijdstip. Onze taak is om het juiste team voor de specifieke klus samen te stellen. Het is en blijft maatwerk”, besluit Hermans.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.