Texaco- en Firezone-stations GP Groot omgekleurd naar Total en Argos

GP Groot brandstoffen en oliehandel heeft samenwerkingsovereenkomsten gesloten met Total en VARO Energy. Alle 17 bemande Texaco-verkooppunten van GP Groot worden omgekleurd naar het merk Total, de 16 onbemande Texaco- en Firezone-stations van het Noord-Hollandse bedrijf krijgen de kleuren van Argos.

GP Groot brandstoffen en oliehandel voert sinds de jaren zeventig het merk Texaco en sinds 2008 het aan Texaco gelieerde merk Firezone. Door de wijzigingen in het merkenbeleid van EG Group, de merkhouder van Texaco en Firezone, heeft GP Groot haar strategie voor wat betreft de merkvoering van haar tankstations onder de loep genomen, vertelt Pieter Talsma, directeur van GP Groot brandstoffen en oliehandel hierover: “Door de focus van EG op het merk Esso raken de door ons gevoerde merken Texaco en Firezone steeds meer op de achtergrond.”

Talsma vervolgt: “Omdat GP Groot een groeistrategie heeft, vinden we het belangrijk te beschikken over aantrekkelijke, actieve merken die een verdere groei mede mogelijk maken.” Volgens de directeur heeft GP Groot met diverse partijen, waaronder EG Group, gesproken. “Voor wat betreft onze bemande tankstations hebben we gekozen voor het merk Total en voor onze onbemande tankstations voor het merk Argos. We streven ernaar de nieuwe overeenkomsten per 1 juli 2020 in te laten gaan.”

Keuze voor A-merk

Voor de 17 bemande locaties was GP Groot naar eigen zeggen op zoek naar een absoluut A-merk dat ook actief is op het gebied van alternatieve brandstoffen. “Daarnaast was het onze wens samen te werken met een merk dat beschikt over een tankpas die zowel nationaal als internationaal en op veel A-locaties geaccepteerd wordt en interessante aanvullende diensten biedt. Total voldoet volledig aan dit profiel en sluit qua ambities en manier van werken zeer goed aan bij GP Groot.”

Geert Houbrechts, directeur retail van Total is erg content met de nieuwe samenwerking: “Total streeft naar een fijnmazig netwerk, de GP Groot-verkooppunten vormen een goede aanvulling op ons bestaande netwerk. Het feit dat het bemande locaties betreft biedt daarnaast goede mogelijkheden voor de verdere uitrol van onze carwash- en modulaire COSIE-shopconcepten.”

Omkleuring naar Argos

“Voor de 16 onbemande locaties zochten we naar een herkenbaar merk dat gericht is op de prijsbewuste consument. GP Groot werkt al jaren naar tevredenheid samen met VARO Energy, zowel op groothandelsvlak als op het gebied van tankstations. De keuze voor het VARO Energy merk Argos is daarom een logische. We hebben al 19 tankstations in Argos-kleuren staan, door de komende omkleuring groeit dat aantal naar 35 stuks.”

Arnold Scherpenkate Manager Wholesale & Retail Netherlands van VARO Energy ziet de nieuwe overeenkomst als een mooie nieuwe stap in de verder uitrol van het Argos-merk: “VARO Energy focust zich in Nederland naast de distributie van brandstoffen op het uitbreiden van het Argos-merk, we zijn daarom erg blij dat GP Groot het aantal Argos verkooppunten in haar netwerk vergroot en onze samenwerking verder versterkt”.

Onderwerpen: ,

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.