Wasstraat de Walvis start een Autospa

Bij Wasstraat de Walvis kunnen klanten sinds kort terecht om hun auto in de watten te leggen bij de Autospa. De voertuigen krijgen er langdurige coatings en uitgebreide reinigingsbehandelingen.

Met de Autospa richt de Walvis zich op de doelgroep die méér wil dan een schone auto. Eigenaar Marcel van Veen legt uit: “we merken dat klanten soms specifieke wensen hebben die niet zomaar te realiseren zijn met een wasbeurt in de wasstraat of zelfstandig een kwartier in de wasbox aan de auto werken. Denk bijvoorbeeld aan speciale behandelingen, zoals wax en coatings. Daarom bieden wij meerdere diensten aan waardoor de klant kan kiezen tussen bijvoorbeeld alleen de velgen, alleen de ramen, of zelfs de hele auto van binnen en buiten.”

Dat autospa is ontstaan door een samenloop van omstandigheden, vertelt Van Veen. “De vraag naar uitgebreidere werkzaamheden is de laatste tijd steeds groter. Dat gaat van complete poetsbeurten tot lakcorrectie, coatings en meer. Daarnaast zijn we sinds 2020 de exclusieve distributeur van Dr. Beasley’s, een Amerikaans topmerk in autoverzorgingsproducten. Daarmee hebben klanten toegang tot superieure coatings met een beschermingsduur van acht jaar.”

Investering

Van Veen is tevreden over de reacties van eigenaren die hun auto hebben laten behandelen en verwacht dat de Autospa nog lang een populair onderdeel blijft van het totale productaanbod. “In een schone auto rijden geeft een goed gevoel. Het is ook een bescherming van je investering. Een goed verzorgde en beschermde auto gaat langer mee en brengt elke dag weer een lach op het gezicht.”

Voordat Van Veen besloot Dr. Beasley’s aan te bieden, zijn de producten vanuit Quality Carwash Productes (QCP) een jaar lang getest. “Daar bleek dat het van zo’n uitzonderlijke kwaliteit is dat we inmiddels trotse importeur zijn. Met name de coatings en waxen springen er boven uit. Er is nog niets vergelijkbaars op de markt qua kwaliteit.”

Detailing

Om de Autospa onder de aandacht te brengen van de klanten en ervaring ermee op te doen is een combo van de Walvis en Dr. Beasley’s de aanleiding van de autospa. “De eerste twee weken zaten we al volgeboekt. Ik was een beetje overrompeld door de vraag en reacties.
Tot een paar jaar geleden was dit lastig aan particuliere klanten te verkopen.”

Van Veen ziet de wereld van detailing en wassen naar elkaar toe bewegen. “Dat zie je ook door het aanbod bij collega wasstraten en de poetsbedrijven die zich steeds meer positioneren als detailing specialisten.”

Showroombehandeling

Zeer populair bij de Autospa is de ‘showroombehandeling’. Hier wordt de buitenkant van de auto eerst grondig gewassen en wordt het interieur compleet gereinigd. Daarnaast krijgen de ramen een langdurige coating en wordt de lak intensief machinaal behandeld met zowel een speciale klei als langdurig beschermende wax. Tijdens de introductieperiode is de totale prijs van zo’n showroombehandeling voor personenauto’s 145 euro (normaal 180).

Wasstraat de Walvis is al meer dan vijftien jaar een begrip in de Drechtsteden. De Autospa wordt bij vier van de vestigingen aangeboden, in Dordrecht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht.

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.