Klanten nemen massaal de microvezeldoekjes van Cristal Carwash mee naar huis 

In krap drie maanden tijd zijn er tweeduizend doekjes bij Cristal Carwash in het Belgische Temse verdwenen. De doekjes worden gratis aangeboden om de auto desgewenst na te drogen. Gebruikte doekjes mogen in de wasmand, maar dat gebeurt dus niet. De wasstraat breidt het cameratoezicht uit om controle te houden op de doekjes. 

Eigenaren Danny en Charlotte Cooman van Cristal Carwash laten de klanten nu maar de oude doekjes gebruiken, omdat de voorraad nieuwe doekjes is meegenomen.

Voorraad is op

De Coomans leggen het probleem uit: de voorraad microvezels is helemaal op omdat klanten de doekjes meenemen naar huis. Het beschikbaar stellen van de doekjes in de carwash is een onderscheidend aspect. Na gebruik kunnen ze in een wasmand worden achtergelaten, waarna ze worden gewassen en weer netjes worden opgevouwen. Danny Cooman zegt dat er in alle jaren al meer doekjes zijn verdwenen, jaarlijks tussen de vijf- a zesduizend. Maar de laatste paar maanden is het wel heel bont geweest. In december waren er tweeduizend stuks op voorraad, dat is nu volledig op. De eigenaren zeggen per mail: “Soms merken we dat deze met stapels werden meegenomen. Jammer als je weet dat dit een gratis service is waar heel veel werk achter schuilt. Wassen, opvouwen, bijvullen…”

Ruilsysteem

Cristal Carwash wil de service niet zomaar opgeven. Coomen breidt allereerst het cameratoezicht in de carwash uit. “Als dit geen oplossing biedt dan gaan wij moeten overschakelen op een ruilsysteem. Dat klanten éénmalig een doekje aankopen en dit telkens bij het afrekenen kunnen ruilen, zoals veel collega’s dit doen.”

De ondernemers willen de service bij voorkeur in stand houden zoals deze is. “Omdat dit een service is waar de meeste mensen wel dankbaar voor zijn en dit wel respecteren.”

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.