Autopoetsbedrijf Van Leeuwen wast auto’s voor de Voedselbank

De hele maand april houdt Autopoetsbedrijf Van Leeuwen in Dordrecht een wasactie voor het goede doel.  Een deel van de opbrengst is bedoeld om pakketten van de Voedselbank te vullen.

Frank van Leeuwen is directeur van het poetsbedrijf. Hij is een sociaal ondernemer in hart en nieren. “Het is de bedoeling met deze actie zoveel mogelijk voedselpakketten te kunnen gaan vullen”, legt hij uit. In de wasstraat biedt hij een half of een vol ‘waspakket’ aan, wat staat voor een half of een goed gevuld pakket bij de Voedselbank.De Voedselbank deed onlangs een noodkreet omdat vanwege corona het aantal klanten flink toeneemt. Financiële hulp is hard nodig.

Koffie

Klanten die meedoen aan de actie krijgen bovendien een kop koffie of thee met een lekkernij vanuit de Stichting Gemiva, die mensen met een beperking ondersteunt. “Dat is natuurlijk ook een bewust gemaakte keuze,” vervolgt Van Leeuwen. “We kunnen onze gasten wel een koekje van de supermarkt aanbieden, maar wat is nu leuker dan een derde maatschappelijke partij bij zo’n actie te betrekken? En alles wat overblijft, gaat ook in de pakketten.”

Auteur: Rieneke Kok

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Autopoetsbedrijf Van Leeuwen wast auto’s voor de Voedselbank | CarwashPro

Autopoetsbedrijf Van Leeuwen wast auto’s voor de Voedselbank

De hele maand april houdt Autopoetsbedrijf Van Leeuwen in Dordrecht een wasactie voor het goede doel.  Een deel van de opbrengst is bedoeld om pakketten van de Voedselbank te vullen.

Frank van Leeuwen is directeur van het poetsbedrijf. Hij is een sociaal ondernemer in hart en nieren. “Het is de bedoeling met deze actie zoveel mogelijk voedselpakketten te kunnen gaan vullen”, legt hij uit. In de wasstraat biedt hij een half of een vol ‘waspakket’ aan, wat staat voor een half of een goed gevuld pakket bij de Voedselbank.De Voedselbank deed onlangs een noodkreet omdat vanwege corona het aantal klanten flink toeneemt. Financiële hulp is hard nodig.

Koffie

Klanten die meedoen aan de actie krijgen bovendien een kop koffie of thee met een lekkernij vanuit de Stichting Gemiva, die mensen met een beperking ondersteunt. “Dat is natuurlijk ook een bewust gemaakte keuze,” vervolgt Van Leeuwen. “We kunnen onze gasten wel een koekje van de supermarkt aanbieden, maar wat is nu leuker dan een derde maatschappelijke partij bij zo’n actie te betrekken? En alles wat overblijft, gaat ook in de pakketten.”

Auteur: Rieneke Kok

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.