ViaVisual: ‘Beleving creëer je het beste met led-schermen’

Ook al is een led-scherm gewoon een monitor, toch zitten er voordelen aan led ten opzichte van andere soorten schermen, zegt Maarten Hettinga van ViaVisual. “In de eerste plaats is de zichtbaarheid van led in weer en wind altijd goed en omdat led-schermen in alle soorten, vormen en maten gemaakt kunnen worden, is er ook beleving mee te creëren.” Hettinga was te gast bij Tank- en CarwashProTV.

Hettinga is al sinds 2004 in de weer met led-schermen. Voor hem begon het na een stage bij Philips in de begindagen van de led-schermen. Met ViaVisual verzorgt hij alle maatwerk, installatie, aftersales en kwaliteitschecks die komen kijken bij de keuze voor led.

Loyaliteitsprogramma

Volgens Hettinga vormen schermen een mooie aanvulling op de businesscase van tankstations en carwashes. Denk aan de uitleg van een loyaliteitsprogramma of aan het tonen van actuele aanbiedingen. Maar waarom heeft led de voorkeur boven andere soorten schermen? “De schermen zijn zowel binnen als buiten te gebruiken en worden op maat gemaakt. Het beeld is in weer en wind zichtbaar, ook in de volle zon en het is een sprekend beeld. Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je wilt”, zegt Hettinga, “afhankelijk van je doelgroep en je wensen.”

Een praktijkvoorbeeld is te zien bij Mr Wash in Duitsland, waar brede schermen boven de entree laten zien hoe het met de wachttijd zit en welke actuele aanbiedingen er gelden.

Led-schermen lenen zich ook goed voor entertainment, vindt Hettinga. “Met de opkomst van het elektrisch laden blijven klanten langer op een locatie, dan kan je ook denken aan spectaculaire visuals op het scherm.”

Lees ook: 

Onderwerpen: ,

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.