Eerste commerciële wasstraat voor Christ in China

In het Chinese Shenzhen is voortaan een commerciële carwash van Christ te vinden. De locatie maakt gebruik van een Magnum 5 en van de Ecobus. Volgens Christ zit er veel groeipotentie in de Chinese markt op het gebied van automatisch wassen. 

De operator van de carwash in Shenzhen heeft een grote vloot bussen, vandaar de keuze voor twee wasstraten voor grote voertuigen. De keuze viel op Christ omdat de fabrikant in Europa bekend staat als een van de toppers op het gebied van grote voertuigen.

De Chinese wasstraat maakt gebruik van de Magnum 5 en de Ecobus, een machine voor grote wagenparken die snel en effectief gewassen moeten worden. Deze wasstraat heeft vijf wascilinders. De Ecobus staat weer bekend om de tijdsbesparing in het wassen van bussen. De asymmetrische borstelverdeling van dit model draagt bij aan een snelle en effectieve wasbeurt.

Europese betrouwbaarheid

Marc Wittek is verantwoordelijk voor de Aziatische markt bij Christ. De Duitse fabrikant ziet China als een groeimarkt. Volgens Wittek heeft China een vooruitstrevende wasmentaliteit en zit er momenteel veel groei op het gebied van automatisch wassen.

Hij legt uit dat deze operator viel voor de betrouwbaarheid van de Europese fabrikant en voor de snelheid waarmee de machines een grote vloot kunnen wassen. Dit is de eerste geïmporteerde commerciële wasstraat voor het vervoersbedrijf in China. “Voor die tijd werden alleen lokale wasinstallaties gebruikt”, schrijft Wittek in een toelichting. “De operator hoopt op een langere levensduur van de machines door voor ‘made in Germany’ te kiezen.”

Christ ervaart de laatste jaren een snel groeiende vraag naar premium carwashproducten, zoals hun Cadis-rollovers, wastunnels en dual track transportplaten. Wittek legt uit dat die groei wordt veroorzaakt door het stijgende aantal investeerders in de automatische carwashsector, met een hoge technische affiniteit. “Onze innovaties zijn de perfecte match voor dat soort klanten. Ik denk dat de vooruitzichten voor Azië en China in het bijzonder zeer goed zijn en met onze nieuwe producten zet Christ de koers uit voor deze opkomende markt.”

Lees ook: 

Onderwerpen: ,

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.