Wat zegt een schone auto over je persoonlijkheid?

Bron: Wikimedia

Nette auto? Dan is de bestuurder vast ook een opgeruimd persoon. Het uiterlijk van een auto straalt af op het imago van de bestuurder. Het blijkt uit een onderzoek van de Duitse tak van verzekeraar Allianz Direct. Zij ondervraagden duizend chauffeurs over hun auto’s en daar kwamen interessante antwoorden uit. 

Volgens het Duitse onderzoek onder 1.000 automobilisten tussen 18 en 55 jaar leggen mensen een direct verband tussen de netheid van een auto en het karakter van de chauffeur. 64 procent van de bestuurders van schone voertuigen wordt als betrouwbaar en bekwaam beschouwd. Bestuurders van een vieze auto worden daarentegen als overdreven slordig (58 procent) en onvoorzichtig (59 procent) ervaren.

In totaal maakt ongeveer 67 procent van de ondervraagden dergelijke connecties. Deze resultaten bewijzen het effect van psychologische wetten en hoe vooroordelen werken.

Cijfers als marketingtool

Tegelijkertijd zijn zulke opvallende cijfers een populair marketinginstrument om klanten aan te spreken. Cijfers zijn memorabel en trekken de aandacht. De resultaten van het onderzoek waarop dit is gebaseerd, kunnen daarom worden gebruikt om de noodzaak van schone auto’s in de marketing van een wasstraat te benadrukken.

Een ander voorbeeld zijn opvallende cijfers als deze: 53 procent van de respondenten wast de auto eens per maand en dat is vaker dan dat ze hun tandenborstel verwisselen of hun ramen lappen. Slechts 43 procent van de ondervraagden zegt dat ze elke maand hun tandenborstel zouden vervangen en 34 procent van de ondervraagden zou maandelijks de ramen lappen.

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Wat zegt een schone auto over je persoonlijkheid? | CarwashPro

Wat zegt een schone auto over je persoonlijkheid?

Bron: Wikimedia

Nette auto? Dan is de bestuurder vast ook een opgeruimd persoon. Het uiterlijk van een auto straalt af op het imago van de bestuurder. Het blijkt uit een onderzoek van de Duitse tak van verzekeraar Allianz Direct. Zij ondervraagden duizend chauffeurs over hun auto’s en daar kwamen interessante antwoorden uit. 

Volgens het Duitse onderzoek onder 1.000 automobilisten tussen 18 en 55 jaar leggen mensen een direct verband tussen de netheid van een auto en het karakter van de chauffeur. 64 procent van de bestuurders van schone voertuigen wordt als betrouwbaar en bekwaam beschouwd. Bestuurders van een vieze auto worden daarentegen als overdreven slordig (58 procent) en onvoorzichtig (59 procent) ervaren.

In totaal maakt ongeveer 67 procent van de ondervraagden dergelijke connecties. Deze resultaten bewijzen het effect van psychologische wetten en hoe vooroordelen werken.

Cijfers als marketingtool

Tegelijkertijd zijn zulke opvallende cijfers een populair marketinginstrument om klanten aan te spreken. Cijfers zijn memorabel en trekken de aandacht. De resultaten van het onderzoek waarop dit is gebaseerd, kunnen daarom worden gebruikt om de noodzaak van schone auto’s in de marketing van een wasstraat te benadrukken.

Een ander voorbeeld zijn opvallende cijfers als deze: 53 procent van de respondenten wast de auto eens per maand en dat is vaker dan dat ze hun tandenborstel verwisselen of hun ramen lappen. Slechts 43 procent van de ondervraagden zegt dat ze elke maand hun tandenborstel zouden vervangen en 34 procent van de ondervraagden zou maandelijks de ramen lappen.

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.