Buitenreclame is slechts het begin van de aankoopbeslissing

Slechts 12 procent van de buitenreclame brengt klanten rechtstreeks naar de wasstraat. Buitenreclame trekt wel de aandacht van potentiële klanten, maar er zijn aanvullende maatregelen nodig om ze te overtuigen om te kopen.

Carwashklanten die elke dag naar hun werk pendelen, vormen een belangrijk onderdeel van het klantenbestand van carwashexploitanten. Tegelijkertijd moeten deze passanten ook actief geïnformeerd worden over de wasstraat.

Hoe vaker klanten reclame zien, vooral buitenreclame, hoe minder aandacht het krijgt. Bij het ontwerpen ervan moet ook rekening worden gehouden met het doel van buitenreclame. Volgens een onderzoek van de beroepsvereniging voor buitenreclame in Duitsland zorgt buitenreclame voor een naamsbekendheid van het bedrijf van zo’n 30 procent. Aan de andere kant leidt slechts ongeveer 12 procent tot een toename van directe acties.

Dit toont dus aan dat reclame voor een wasstraat niet alleen op buitenreclame moet steunen. Als de aandacht wordt getrokken dankzij succesvolle buitenreclame, zijn aanvullende maatregelen nodig om van potentiële klanten daadwerkelijke klanten te maken.

Klantreis

In marketingkringen wordt dit de klantreis genoemd, de customer journey. Het bewijst op welke basis en welke contactpunten met een bedrijf een klant een aankoopbeslissing neemt. Hoe diverser deze ’touchpoints’ zijn, hoe groter de kans op aankoop. De klantreis laat ook zien welke informatiekanalen een klant ziet voordat hij een aankoopbeslissing neemt. Buitenreclame is vaak slechts een startpunt. Digitale aanwezigheid en aanwezigheid in andere media zoals radio en kranten die aantoonbaar door de doelgroep worden geconsumeerd leiden uiteindelijk tot een verhoging van de koopintentie. Zo moet bij het beschouwen van de doelgroep en het verzorgingsgebied van een wasstraat ook rekening worden gehouden met hoe klanten media consumeren in een lokale omgeving, zodat buitenreclame zo kan worden vormgegeven dat het naadloos aansluit bij de reis van de klant.

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Buitenreclame is slechts het begin van de aankoopbeslissing | CarwashPro

Buitenreclame is slechts het begin van de aankoopbeslissing

Slechts 12 procent van de buitenreclame brengt klanten rechtstreeks naar de wasstraat. Buitenreclame trekt wel de aandacht van potentiële klanten, maar er zijn aanvullende maatregelen nodig om ze te overtuigen om te kopen.

Carwashklanten die elke dag naar hun werk pendelen, vormen een belangrijk onderdeel van het klantenbestand van carwashexploitanten. Tegelijkertijd moeten deze passanten ook actief geïnformeerd worden over de wasstraat.

Hoe vaker klanten reclame zien, vooral buitenreclame, hoe minder aandacht het krijgt. Bij het ontwerpen ervan moet ook rekening worden gehouden met het doel van buitenreclame. Volgens een onderzoek van de beroepsvereniging voor buitenreclame in Duitsland zorgt buitenreclame voor een naamsbekendheid van het bedrijf van zo’n 30 procent. Aan de andere kant leidt slechts ongeveer 12 procent tot een toename van directe acties.

Dit toont dus aan dat reclame voor een wasstraat niet alleen op buitenreclame moet steunen. Als de aandacht wordt getrokken dankzij succesvolle buitenreclame, zijn aanvullende maatregelen nodig om van potentiële klanten daadwerkelijke klanten te maken.

Klantreis

In marketingkringen wordt dit de klantreis genoemd, de customer journey. Het bewijst op welke basis en welke contactpunten met een bedrijf een klant een aankoopbeslissing neemt. Hoe diverser deze ’touchpoints’ zijn, hoe groter de kans op aankoop. De klantreis laat ook zien welke informatiekanalen een klant ziet voordat hij een aankoopbeslissing neemt. Buitenreclame is vaak slechts een startpunt. Digitale aanwezigheid en aanwezigheid in andere media zoals radio en kranten die aantoonbaar door de doelgroep worden geconsumeerd leiden uiteindelijk tot een verhoging van de koopintentie. Zo moet bij het beschouwen van de doelgroep en het verzorgingsgebied van een wasstraat ook rekening worden gehouden met hoe klanten media consumeren in een lokale omgeving, zodat buitenreclame zo kan worden vormgegeven dat het naadloos aansluit bij de reis van de klant.

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.