Lichtshow zorgt voor beleving bij carwash van ABM

Zeven ledarmaturen aan weerszijde van de rollover zorgen voor een spectaculaire lichtshow bij de carwash van het Avia-tankstation in Zoetermeer. Het visuele spektakel én nieuwe wasapparatuur moeten zorgen voor meer beleving en dus meer wasbeurten bij deze locatie van ABM. De lichtshow komt uit de koker van technici Maurice Piket en Mike Hoffs.

Achilles Brandstoffen Maatschappij (ABM) is aan het sleutelen aan de carwashformule. De vernieuwing van de wasapparatuur en het lichtspektakel in Zoetermeer zijn onderdeel van een pilot waarbij er meer wordt ingezet op beleving. Vanaf december gaat de marketingmachine draaien om klanten te informeren over de vernieuwde carwashes.

Nieuwe techniek

De carwash van het Avia-tankstation aan de Van Aalstlaan in Zoetermeer is flink onder handen genomen. Op de locatie wordt onbemand gewassen. In Zoetermeer vind je nu een nieuwe Kärcher-rollover van TSG en wasboxen van Savona. Behalve nieuwe wastechniek, is er dus ook een innovatieve lichtinstallatie geplaatst. Hiermee zijn op afstand bestuurbare lichteffecten mogelijk. De lichtshow is een concept van Maurice Piket Techniek en Mike Hoffs Engineering, twee bekende technici in de carwashsector. Zij verzorgden tevens de installatie.

De verbouwing in Zoetermeer is onderdeel van een pilot voor ABM. Peter Peduzzi is verantwoordelijk voor de marketing bij ABM. Hij vertelt dat de tankstation-organisatie wil inzetten op meer beleving in de carwash en in een transitieperiode zit. Momenteel wordt de installatie gedaan, vanaf december worden de carwashes extra onder de aandacht van wasklanten gebracht.

Dynamisch licht

Maurice Piket is trots op het werk in Zoetermeer. “Heb je al foto’s en de video gezien van hoe het draait?”, vraagt hij. “Verlichting in carwashes is meestal vrij statisch, dat wilden Mike en ik anders doen.”

Piket en Hoffs waren al druk met het lichtconcept voordat ABM bij hen aanklopte. “Wat we voor ogen hadden was dynamisch en op afstand te bedienen, zodat het concept ook de grote ketens aanspreekt”, vertelt Piket. “Op de locatie zorgt het lichtconcept voor beleving, voor een hoofdkantoor zorgt het voor het gemak. Het idee is om met een druk op de knop in alle vestigingen eenzelfde uitstraling te creëren. Denk bijvoorbeeld aan oranje verlichting in een EK-periode.”

Het concept waar Piket en Hoffs zich over bogen kwam mooi samen met de plannen van ABM. Piket: “Ik denk dat we twee maanden terug de eerste bespreking hadden en nu is het al gerealiseerd.”

Showbusiness

In Zoetermeer zijn aan beide kanten van de rollover zeven high-end, waterdichte led-armaturen geplaatst, veertien in totaal. “Armaturen die ook in de showbizz worden gebruikt. Je wilt zeker vanwege het op afstand bedienbare aspect betrouwbare verlichting gebruiken”, zegt Piket. Ook zijn er aan beide kanten nog vier reguliere armaturen geplaatst. Klanten rijden met normale verlichting beginnen en de show begint zodra het wasprogramma start. De carwash heeft bovendien een demo die kan worden gedraaid, zodat ook als er niet wordt gewassen voor de voorbijganger zichtbaar is dat er binnen iets bijzonders gebeurd.

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.