‘Het segment wasboxen blijft groeien’

De carwash bleef ook in 2021 een belangrijk onderdeel van het tankstation. Volgens Peter van der Veen van WashTec is het een van de onderdelen waar zelfs de beste marges mee behaald kunnen worden. Dit jaar werd wederom een groot aantal locaties voorzien van nieuwe rollovers en wasboxen. 

Hoe kijken jullie terug op het afgelopen jaar?
“2021 was voor WashTec in Nederland een heel goed jaar. Wij hebben weer vele mooie projecten mogen realiseren bij onze klanten. Het aantal wassingen was ondanks wat meer pieken en dalen in aantallen bij de meeste klanten gelijk aan 2020 en ook de gemiddelde prijs bleef op niveau, ondanks de sterk gestegen kosten voor andere consumentenuitgaven zoals energie en boodschappen.”

Wat waren de belangrijkste ontwikkelingen die jullie zagen in jullie vakgebied?
“Er wordt steeds vaker voor high-end wasinstallaties gekozen met uitgebreide programmamogelijkheden en bediengemak zoals contactloos betalen in de wasbox en direct bij de roll-over. Ook wordt onze app Easy Carwash steeds vaker gebruikt. Zeker nu ook iDeal hierin geïntegreerd is. Op de introductie van onze nieuwe en unieke AUWA GreenLine waschemie is heel positief gereageerd door onze klanten, alsmede de AUWA bestelapp om zeer eenvoudig en snel met je smartphone chemie bij te bestellen.”

Wat zijn de ontwikkelingen van wassen bij het tankstation?
“Wassen is voor het tankstation vaak het product met de beste margebijdrage en wordt steeds belangrijker nu het aantal liters niet meer groeit. Samen met een goede shop maakt het een tankstation compleet in zijn aanbod en blijft het een belangrijke ‘destination’ voor alles en iedereen die mobiel is. Het segment wasboxen blijft groeien.”

“Wat was het hoogtepunt van 2021?
“De vele mooie nieuwe installaties, de goede wasomzet ondanks alle covid-beperkingen, AUWA Greenline waschemie, de bestelapp en de opstart van MyWashTec.”

Wat zijn de plannen voor 2022?
“De verdere uitrol van het MyWashTec-platform, en er staan al weer vele mooie wasinstallaties op de planning. De orderportefeuille is al goed gevuld waarvoor wij onze klanten zeer dankbaar zijn. Onze serviceorganisatie zal zich met behulp van MyWashTec remote diagnostics nog verder professionaliseren voor de beste service en ondersteuning van onze klanten.”

Lees ook: 

Auteur: Nico Schinkelshoek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Het segment wasboxen blijft groeien’ | CarwashPro

‘Het segment wasboxen blijft groeien’

De carwash bleef ook in 2021 een belangrijk onderdeel van het tankstation. Volgens Peter van der Veen van WashTec is het een van de onderdelen waar zelfs de beste marges mee behaald kunnen worden. Dit jaar werd wederom een groot aantal locaties voorzien van nieuwe rollovers en wasboxen. 

Hoe kijken jullie terug op het afgelopen jaar?
“2021 was voor WashTec in Nederland een heel goed jaar. Wij hebben weer vele mooie projecten mogen realiseren bij onze klanten. Het aantal wassingen was ondanks wat meer pieken en dalen in aantallen bij de meeste klanten gelijk aan 2020 en ook de gemiddelde prijs bleef op niveau, ondanks de sterk gestegen kosten voor andere consumentenuitgaven zoals energie en boodschappen.”

Wat waren de belangrijkste ontwikkelingen die jullie zagen in jullie vakgebied?
“Er wordt steeds vaker voor high-end wasinstallaties gekozen met uitgebreide programmamogelijkheden en bediengemak zoals contactloos betalen in de wasbox en direct bij de roll-over. Ook wordt onze app Easy Carwash steeds vaker gebruikt. Zeker nu ook iDeal hierin geïntegreerd is. Op de introductie van onze nieuwe en unieke AUWA GreenLine waschemie is heel positief gereageerd door onze klanten, alsmede de AUWA bestelapp om zeer eenvoudig en snel met je smartphone chemie bij te bestellen.”

Wat zijn de ontwikkelingen van wassen bij het tankstation?
“Wassen is voor het tankstation vaak het product met de beste margebijdrage en wordt steeds belangrijker nu het aantal liters niet meer groeit. Samen met een goede shop maakt het een tankstation compleet in zijn aanbod en blijft het een belangrijke ‘destination’ voor alles en iedereen die mobiel is. Het segment wasboxen blijft groeien.”

“Wat was het hoogtepunt van 2021?
“De vele mooie nieuwe installaties, de goede wasomzet ondanks alle covid-beperkingen, AUWA Greenline waschemie, de bestelapp en de opstart van MyWashTec.”

Wat zijn de plannen voor 2022?
“De verdere uitrol van het MyWashTec-platform, en er staan al weer vele mooie wasinstallaties op de planning. De orderportefeuille is al goed gevuld waarvoor wij onze klanten zeer dankbaar zijn. Onze serviceorganisatie zal zich met behulp van MyWashTec remote diagnostics nog verder professionaliseren voor de beste service en ondersteuning van onze klanten.”

Lees ook: 

Auteur: Nico Schinkelshoek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.