Vaste klant schrijft een liedje voor zijn carwash

Eigen foto TVB 2021, M’Wash4 Istobal

De Pins-Wash wasstraat in het Duitse Krefeld heeft van een vaste klant een bijzonder cadeau gekregen: een eigen liedje. Het nummer wordt bovendien gedraaid in de ijshal waar de lokale hockeyvereniging traint; Pins-Wash is namelijk sponsor van de vereniging. 

Hans-Jörg Pins runt een carwash in Straelen en hecht veel belang aan een goede relatie met de vaste klanten van de carwash. Met ongeveer 90 procent vaste klanten is het belangrijk om deze carwashklanten steeds weer tevreden te houden. Pins koos zijn eigen manier om dit te doen. Het berust op een sterke lokale betrokkenheid en is aanwezig in het sociale leven. Pins-Wash is daarom actief als sponsor van een ijshockeyvereniging.

Nu heeft een van de vaste klanten van Pins-Wash de carwash een eigen lied gegeven. Hij is muzikant en was  naar eigen zeggen binnen een uur klaar met het schrijven van het liedje. “Het liedje wordt nu gespeeld bij de ijshockeywedstrijden van de Skating Bears. Ik ben geneigd op dergelijke reclame te vertrouwen, omdat advertenties in de kranten me niets opleveren”, verklaart exploitant Hans-Jörg Pins zijn strategie.

Maar Pins wil zijn klanten ook inspireren met goede service. “Voor ons is het gewoon service wanneer de klant zijn lucht wil controleren, het oliepeil wil meten of oudere klanten zeggen dat hun voorruit vuil is van hen. Dat is waar we gewoon helpen zonder geld te vragen.” Met deze mix van lokale reclame en sterke diensten is Pins-Wash nu aan zijn derde generatie toe.

Klik hier om het nummer te beluisteren dat Pins-Wash op hun Instagram-kanaal heeft geplaatst:

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door PinsWash (@pinswash)

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.