ABM wil meer beleving in de carwash en kiest voor lichtshow (+foto’s) 

De carwash bij het Avia-tankstation van ABM in Zoetermeer is vlak voor kerst officieel geopend. Om de omwonenden te laten kennismaken met de frisse carwash met lichtinstallatie zijn 20.000 flyers de wijk ingegaan. ABM sleutelt momenteel aan het wasconcept; nieuwe wasapparatuur en meer beleving moeten zorgen voor een groei in het aantal wasbeurten. 

Zeven ledarmaturen aan weerszijde van de rollover zorgen voor een spectaculaire lichtshow bij de carwash van het Avia-tankstation in Zoetermeer. De rollover en de wasboxen zijn er onder handen genomen. Ook is gekeken naar de indeling en de route op het terrein. In Zoetermeer vind je nu een nieuwe Kärcher-rollover van TSG en wasboxen van Savona. De wasboxen en roll-overruimte zijn volledig opnieuw aangelegd en ingericht, onder meer dankzij kunststof panelen van Cleanbuild.

Op afstand bestuurbaar

Behalve nieuwe wastechniek, is er dus ook een innovatieve lichtinstallatie geplaatst waarmee op afstand bestuurbare lichteffecten mogelijk zijn. De lichtshow is een concept van Maurice Piket Techniek en Mike Hoffs Engineering, twee bekende technici in de carwashsector. Zij verzorgden tevens de installatie.

De verbouwing in Zoetermeer is onderdeel van een pilot voor ABM. Peter Peduzzi is verantwoordelijk voor de marketing bij ABM. Hij vertelt dat de tankstation-organisatie wil inzetten op meer beleving in de carwash en in een transitieperiode zit.

De marketing moet nu het werk gaan doen. Er gaan duizenden flyers de wijk in en op het station zelf wordt ingezet op upselling. Een wasbeurt kan zowel in de shop als bij de machines worden betaald. Peduzzi vertelt dat ondanks de mogelijkheden voor contactloos betalen, zo’n 90 procent van de klanten nu nog in de shop komt. “We willen dat het station een local hero is, betalen in de shop is dus een blijvertje.”

Van schuim naar licht en geluid

Hoffs en Piket hebben gezorgd voor meer beleving in de ruimte van de rollover. Piket: “In de sector wordt echt gezocht naar beleving. Er is in eerste instantie veel met schuim gedaan, nu zijn licht en geluid aan de beurt.” Peduzzi vult aan dat ABM zich ook buigt over muziek in de carwash, maar dat nog niet is uitgedokterd welke mogelijkheden het beste aansluiten.”

In Zoetermeer stap je uit de auto om het wasprogramma van de rollover te starten. Je hebt dan nog 30 seconden om in de auto te gaan zitten, of klanten kunnen ernaast staan om de lichtshow te bekijken.

Onderdeel van het wasconcept van ABM is dat de wasprijzen en de uitstraling op één lijn komen te zitten. ABM runt 35 locaties in Nederland. Ongeveer de helft daarvan heeft een carwash. In Den Haag en in Capelle zijn tevens stand-alone carwash locaties. De verwachting voor Zoetermeer is dat er na de verbouwing en de marketingacties meer gewassen gaat worden.

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ABM wil meer beleving in de carwash en kiest voor lichtshow (+foto’s) | CarwashPro

ABM wil meer beleving in de carwash en kiest voor lichtshow (+foto’s) 

De carwash bij het Avia-tankstation van ABM in Zoetermeer is vlak voor kerst officieel geopend. Om de omwonenden te laten kennismaken met de frisse carwash met lichtinstallatie zijn 20.000 flyers de wijk ingegaan. ABM sleutelt momenteel aan het wasconcept; nieuwe wasapparatuur en meer beleving moeten zorgen voor een groei in het aantal wasbeurten. 

Zeven ledarmaturen aan weerszijde van de rollover zorgen voor een spectaculaire lichtshow bij de carwash van het Avia-tankstation in Zoetermeer. De rollover en de wasboxen zijn er onder handen genomen. Ook is gekeken naar de indeling en de route op het terrein. In Zoetermeer vind je nu een nieuwe Kärcher-rollover van TSG en wasboxen van Savona. De wasboxen en roll-overruimte zijn volledig opnieuw aangelegd en ingericht, onder meer dankzij kunststof panelen van Cleanbuild.

Op afstand bestuurbaar

Behalve nieuwe wastechniek, is er dus ook een innovatieve lichtinstallatie geplaatst waarmee op afstand bestuurbare lichteffecten mogelijk zijn. De lichtshow is een concept van Maurice Piket Techniek en Mike Hoffs Engineering, twee bekende technici in de carwashsector. Zij verzorgden tevens de installatie.

De verbouwing in Zoetermeer is onderdeel van een pilot voor ABM. Peter Peduzzi is verantwoordelijk voor de marketing bij ABM. Hij vertelt dat de tankstation-organisatie wil inzetten op meer beleving in de carwash en in een transitieperiode zit.

De marketing moet nu het werk gaan doen. Er gaan duizenden flyers de wijk in en op het station zelf wordt ingezet op upselling. Een wasbeurt kan zowel in de shop als bij de machines worden betaald. Peduzzi vertelt dat ondanks de mogelijkheden voor contactloos betalen, zo’n 90 procent van de klanten nu nog in de shop komt. “We willen dat het station een local hero is, betalen in de shop is dus een blijvertje.”

Van schuim naar licht en geluid

Hoffs en Piket hebben gezorgd voor meer beleving in de ruimte van de rollover. Piket: “In de sector wordt echt gezocht naar beleving. Er is in eerste instantie veel met schuim gedaan, nu zijn licht en geluid aan de beurt.” Peduzzi vult aan dat ABM zich ook buigt over muziek in de carwash, maar dat nog niet is uitgedokterd welke mogelijkheden het beste aansluiten.”

In Zoetermeer stap je uit de auto om het wasprogramma van de rollover te starten. Je hebt dan nog 30 seconden om in de auto te gaan zitten, of klanten kunnen ernaast staan om de lichtshow te bekijken.

Onderdeel van het wasconcept van ABM is dat de wasprijzen en de uitstraling op één lijn komen te zitten. ABM runt 35 locaties in Nederland. Ongeveer de helft daarvan heeft een carwash. In Den Haag en in Capelle zijn tevens stand-alone carwash locaties. De verwachting voor Zoetermeer is dat er na de verbouwing en de marketingacties meer gewassen gaat worden.

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.