Filmpremière in Tom’s Carwash in Venlo

Tom's Carwash stelde zijn wasstraat open voor de filmopnames Foto: Tom's Carwash

In Tom’s Carwash in Venlo is op 12 januari de première van de film Goudhaan. Deze korte film, die vorig jaar in mei is opgenomen in dezelfde wasstraat, gaat over hoe mannen omgaan met emoties.

De film is opgenomen als afstudeerproject van de 26-jarige Sem Dingemans en vertelt het verhaal over hoofdpersonage Dennis, die samen met zijn vader in een autowasserette werkt. Wanneer zijn vader een nieuwe jonge vriendin krijgt, probeert Dennis zich op een ongezonde manier te bewijzen naar zijn vader toe. Hij komt met de verkeerde mensen in contact en daardoor wordt zijn mannelijkheid extra op de proef gesteld. De onderdrukking van zijn gevoelens zullen uiteindelijk tegen hem gaan werken.

“In de gedachte van veel mannen is er een bepaald ideaalbeeld van mannelijkheid. Als we hier niet aan voldoen kunnen we het gevoel krijgen dat we hebben gefaald of dat anderen ons als ‘minderwaardig’ gaan zien. Dit gaf mij de aanleiding om hier een film over te gaan maken, om er met een kritische blik naar te kijken”, zegt filmmaker Dingemans op de website van ‘Cultuur in Venlo’.

Wasstraat weekje dicht

Eigenaar van de carwash Tom Aquina kijkt met plezier terug op de hele ervaring. “Toen mij werd gevraagd of dat bij ons in de wasstraat kon, heb ik even getwijfeld. Moet ik het nu wel of niet doen?”, vertelt Aquina desgevraagd aan CarwashPro. “Uiteindelijk heb ik ja gezegd en is de wasstraat een week dicht gegaan tijdens de opnames van de film.”

Achteraf heeft hij daar geen seconde spijt van gehad. Aquina: “Het was een geweldig leuke ervaring. Het filmteam heeft heel professioneel gewerkt. Ik heb ervan genoten.” Voor de première op 12 januari komen de mensen die aan de film hebben meegewerkt opnieuw naar de wasstraat, samen met het team van Tom’s Carwash en een aantal klanten.

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Filmpremière in Tom’s Carwash in Venlo | CarwashPro

Filmpremière in Tom’s Carwash in Venlo

Tom's Carwash stelde zijn wasstraat open voor de filmopnames Foto: Tom's Carwash

In Tom’s Carwash in Venlo is op 12 januari de première van de film Goudhaan. Deze korte film, die vorig jaar in mei is opgenomen in dezelfde wasstraat, gaat over hoe mannen omgaan met emoties.

De film is opgenomen als afstudeerproject van de 26-jarige Sem Dingemans en vertelt het verhaal over hoofdpersonage Dennis, die samen met zijn vader in een autowasserette werkt. Wanneer zijn vader een nieuwe jonge vriendin krijgt, probeert Dennis zich op een ongezonde manier te bewijzen naar zijn vader toe. Hij komt met de verkeerde mensen in contact en daardoor wordt zijn mannelijkheid extra op de proef gesteld. De onderdrukking van zijn gevoelens zullen uiteindelijk tegen hem gaan werken.

“In de gedachte van veel mannen is er een bepaald ideaalbeeld van mannelijkheid. Als we hier niet aan voldoen kunnen we het gevoel krijgen dat we hebben gefaald of dat anderen ons als ‘minderwaardig’ gaan zien. Dit gaf mij de aanleiding om hier een film over te gaan maken, om er met een kritische blik naar te kijken”, zegt filmmaker Dingemans op de website van ‘Cultuur in Venlo’.

Wasstraat weekje dicht

Eigenaar van de carwash Tom Aquina kijkt met plezier terug op de hele ervaring. “Toen mij werd gevraagd of dat bij ons in de wasstraat kon, heb ik even getwijfeld. Moet ik het nu wel of niet doen?”, vertelt Aquina desgevraagd aan CarwashPro. “Uiteindelijk heb ik ja gezegd en is de wasstraat een week dicht gegaan tijdens de opnames van de film.”

Achteraf heeft hij daar geen seconde spijt van gehad. Aquina: “Het was een geweldig leuke ervaring. Het filmteam heeft heel professioneel gewerkt. Ik heb ervan genoten.” Voor de première op 12 januari komen de mensen die aan de film hebben meegewerkt opnieuw naar de wasstraat, samen met het team van Tom’s Carwash en een aantal klanten.

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.