Poseidon, Loogman

Klaar voor de toekomst met IP-camera’s en kentekenherkenning

Advertorial – Wassen én tanken is voor steeds meer ondernemers een gouden combinatie. Zo ook voor de Loogman Groep, waar de innerlijke mens eveneens goed wordt verzorgd. “Klanten komen heel graag bij ons, omdat wij alles bieden. Je tankt je auto vol (of laat dat doen), laat ‘m van binnen en buiten reinigen en intussen geniet je van een hapje en een drankje. Daarnaast sparen klanten via onze Was-App voor gratis autowassen en mooie cadeaus. Wat wil je nog meer?,” aldus José de Koning, bedrijfsleider van Loogman Tankstation.

De historie van Loogman Tanken & Wassen gaat terug tot 1959. In dat jaar startten de ouders van Ger Loogman met de handel in petroleum, gasflessen en huisbrandolie. Inmiddels is Loogman met vestigingen in Aalsmeer, Almere, Amsterdam, Hoofddorp, Lelystad, Nieuw-Vennep, Rotterdam en Utrecht het grootste onafhankelijke pompstation van Nederland.

Creatieve ideeën, nieuwe technieken

Loogman biedt concurrerende prijzen en een fullservice concept. Daarnaast is met de Comfort Lane tankstraat een uniek concept voor de moderne automobilist neergezet. Naast tanken kunnen klanten bij Loogman terecht om hun auto professioneel te laten reinigen. Wat in 1983 begon als extra dienstverlening voor tankklanten, is inmiddels uitgegroeid tot acht succesvolle wasstraten. Loogman Carwash blijft zich ontwikkelen en maakt graag gebruik van creatieve ideeën en nieuwe technieken, waaronder innovatieve oplossingen van Poseidon.

Doorrijders

José de Koning: “Voor onze bediende pompen maken we gebruik van camera’s met kentekenherkenning van Poseidon. Hier tanken klanten zelf en rekenen ze af in de shop. Het komt wel eens voor dat mensen vergeten af te rekenen en wegrijden. Met de kentekenherkenning van Poseidon kunnen wij snel en gemakkelijk beelden terugzien en vastleggen. Door de betreffende kentekens te markeren als doorrijders, krijgen onze medewerkers automatisch een bericht wanneer een niet-betalende klant weer komt tanken. Zij weten dan dat er nog een bedrag openstaat.”

Van analoog naar IP

Ook Loogman Carwash maakt succesvol gebruik van producten en diensten van Poseidon. Bedrijfsleider Maarten van Leenders: “Onze samenwerking is ontstaan toen onze vorige leverancier failliet ging. Wij zochten een nieuwe, betrouwbare partner en zijn bij Poseidon terechtgekomen. Zij hebben ons geadviseerd over cameratoezicht en samen hebben we een keuze gemaakt voor overzichtscamera’s. Daarbij hebben we ook de transitie gemaakt van analoge camera’s naar een hybride systeem. We maken nu gebruik van IP-technologie en het doel is om uiteindelijk alle camera’s te vervangen door IP-camera’s.”

Managementinformatie

De camera’s bij Loogman worden o.a. ingezet voor de beveiliging van het terrein. Daarnaast worden er camera’s ingezet om eventuele discussies met klanten over schades te voorkomen. Maarten: “Soms willen klanten een schade op ons verhalen, terwijl deze al aanwezig was voordat de auto de wasstraat inreed. Met scherpe camerabeelden sta je een stuk sterker. Ook interessant zijn de camera’s met kentekenherkenning. Die hebben we gekoppeld aan onze Was-App, zodat we meer managementinformatie kunnen verzamelen. Met die informatie proberen we het gedrag van klanten te sturen, bijvoorbeeld door ze gerichte aanbiedingen te doen en een loyaliteitsprogramma aan te bieden. Voor de toekomst is het onze ambitie om ook de betaling volledig geautomatiseerd te laten verlopen met behulp van camera’s en kentekenherkenning. Wij zijn helemaal klaar voor de toekomst.”

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Klaar voor de toekomst met IP-camera’s en kentekenherkenning | CarwashPro
Poseidon, Loogman

Klaar voor de toekomst met IP-camera’s en kentekenherkenning

Advertorial – Wassen én tanken is voor steeds meer ondernemers een gouden combinatie. Zo ook voor de Loogman Groep, waar de innerlijke mens eveneens goed wordt verzorgd. “Klanten komen heel graag bij ons, omdat wij alles bieden. Je tankt je auto vol (of laat dat doen), laat ‘m van binnen en buiten reinigen en intussen geniet je van een hapje en een drankje. Daarnaast sparen klanten via onze Was-App voor gratis autowassen en mooie cadeaus. Wat wil je nog meer?,” aldus José de Koning, bedrijfsleider van Loogman Tankstation.

De historie van Loogman Tanken & Wassen gaat terug tot 1959. In dat jaar startten de ouders van Ger Loogman met de handel in petroleum, gasflessen en huisbrandolie. Inmiddels is Loogman met vestigingen in Aalsmeer, Almere, Amsterdam, Hoofddorp, Lelystad, Nieuw-Vennep, Rotterdam en Utrecht het grootste onafhankelijke pompstation van Nederland.

Creatieve ideeën, nieuwe technieken

Loogman biedt concurrerende prijzen en een fullservice concept. Daarnaast is met de Comfort Lane tankstraat een uniek concept voor de moderne automobilist neergezet. Naast tanken kunnen klanten bij Loogman terecht om hun auto professioneel te laten reinigen. Wat in 1983 begon als extra dienstverlening voor tankklanten, is inmiddels uitgegroeid tot acht succesvolle wasstraten. Loogman Carwash blijft zich ontwikkelen en maakt graag gebruik van creatieve ideeën en nieuwe technieken, waaronder innovatieve oplossingen van Poseidon.

Doorrijders

José de Koning: “Voor onze bediende pompen maken we gebruik van camera’s met kentekenherkenning van Poseidon. Hier tanken klanten zelf en rekenen ze af in de shop. Het komt wel eens voor dat mensen vergeten af te rekenen en wegrijden. Met de kentekenherkenning van Poseidon kunnen wij snel en gemakkelijk beelden terugzien en vastleggen. Door de betreffende kentekens te markeren als doorrijders, krijgen onze medewerkers automatisch een bericht wanneer een niet-betalende klant weer komt tanken. Zij weten dan dat er nog een bedrag openstaat.”

Van analoog naar IP

Ook Loogman Carwash maakt succesvol gebruik van producten en diensten van Poseidon. Bedrijfsleider Maarten van Leenders: “Onze samenwerking is ontstaan toen onze vorige leverancier failliet ging. Wij zochten een nieuwe, betrouwbare partner en zijn bij Poseidon terechtgekomen. Zij hebben ons geadviseerd over cameratoezicht en samen hebben we een keuze gemaakt voor overzichtscamera’s. Daarbij hebben we ook de transitie gemaakt van analoge camera’s naar een hybride systeem. We maken nu gebruik van IP-technologie en het doel is om uiteindelijk alle camera’s te vervangen door IP-camera’s.”

Managementinformatie

De camera’s bij Loogman worden o.a. ingezet voor de beveiliging van het terrein. Daarnaast worden er camera’s ingezet om eventuele discussies met klanten over schades te voorkomen. Maarten: “Soms willen klanten een schade op ons verhalen, terwijl deze al aanwezig was voordat de auto de wasstraat inreed. Met scherpe camerabeelden sta je een stuk sterker. Ook interessant zijn de camera’s met kentekenherkenning. Die hebben we gekoppeld aan onze Was-App, zodat we meer managementinformatie kunnen verzamelen. Met die informatie proberen we het gedrag van klanten te sturen, bijvoorbeeld door ze gerichte aanbiedingen te doen en een loyaliteitsprogramma aan te bieden. Voor de toekomst is het onze ambitie om ook de betaling volledig geautomatiseerd te laten verlopen met behulp van camera’s en kentekenherkenning. Wij zijn helemaal klaar voor de toekomst.”

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.