‘De BOVAG WinterWasWeken worden een begrip’

De derde editie van de BOVAG WinterWasWeken is in volle gang. Volgens branchemanager Erik Stern van BOVAG Autowasbedrijven blijkt dat deze campagne om auto’s naar de wasgelegenheid te brengen steeds meer naamsbekendheid krijg. Ondertussen werkt de brancheorganisatie hard achter de schermen aan een aantal andere campagnes om wasgelegenheden in de spotlights te zetten.

“De BOVAG WinterWasWeken worden echt een begrip. We merken dat er steeds meer interesse en awareness ontstaat. Ik hoor van leden dat hun klanten zeggen: ‘Leuk, de BOVAG WinterWasWeken zijn weer begonnen! Nu kunnen we weer wat winnen’. Dat is toch geweldig om te horen?”, stelt Stern. In maart worden de resultaten van deze campagne gepresenteerd. “In diezelfde maand verschijnt ook het Carwashrapport waarin we in kaart brengen hoeveel carwashes, wasstraten en wasboxen Nederland precies telt”, verduidelijkt de branchemanager.

Van elkaar leren

“De rol van de BOVAG is om onze leden en stakeholders te laten weten wat er speelt in de branche en welke ontwikkelingen eraan komen. We willen de branche helpen en dat doen we zoals gezegd onder meer door de WinterWasWeken te organiseren. Uit onderzoek van de International Carwash Association (ICA), een Amerikaanse organisatie die ook onderzoeken op carwashgebied in Europa uitvoert, blijkt namelijk dat Nederlanders relatief weinig hun auto wassen. Zeker in vergelijking met omringende landen als Duitsland en België. Om een bezoek aan wasgelegenheden te stimuleren bedenken we verschillende initiatieven. Zo’n 70 procent van alle autowasbedrijven met een kettingbaan in Nederland is lid van BOVAG en daar zijn we trots op. Voor onze leden organiseren we de Leden-bezoeken-leden dag waarin we een aantal wasgelegenheden aandoen om van elkaar te leren. Na afloop vindt een netwerkbijeenkomst plaats”, weet Stern.

Verduurzamingsslag

Zoals de eerder genoemde BOVAG WinterWasWeken presenteert de brancheorganisatie de Nationale Autowasdag die in juni op het programma staat. “De Nationale Autowasdag koppelen we aan een goed doel om nog meer bewustwording te creëren. In het verleden was dat onder meer Villa Pardoes, maar welk goed doel we dit jaar ondersteunen weten we nog niet,” stelt Stern. “Een ander punt waar de branche mee bezig is, is het maken van een verduurzamingsslag. Dit is een heel belangrijk onderdeel waar veel bedrijven mee te maken hebben. Ook de afvoer van rioolslib is een kwestie waar organisaties mee te maken hebben. Onze leden hoeven zich daar niet meer druk om te maken, want we hebben een overeenkomst met Van der Velden Rioleringsbeheer gesloten.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘De BOVAG WinterWasWeken worden een begrip’ | CarwashPro

‘De BOVAG WinterWasWeken worden een begrip’

De derde editie van de BOVAG WinterWasWeken is in volle gang. Volgens branchemanager Erik Stern van BOVAG Autowasbedrijven blijkt dat deze campagne om auto’s naar de wasgelegenheid te brengen steeds meer naamsbekendheid krijg. Ondertussen werkt de brancheorganisatie hard achter de schermen aan een aantal andere campagnes om wasgelegenheden in de spotlights te zetten.

“De BOVAG WinterWasWeken worden echt een begrip. We merken dat er steeds meer interesse en awareness ontstaat. Ik hoor van leden dat hun klanten zeggen: ‘Leuk, de BOVAG WinterWasWeken zijn weer begonnen! Nu kunnen we weer wat winnen’. Dat is toch geweldig om te horen?”, stelt Stern. In maart worden de resultaten van deze campagne gepresenteerd. “In diezelfde maand verschijnt ook het Carwashrapport waarin we in kaart brengen hoeveel carwashes, wasstraten en wasboxen Nederland precies telt”, verduidelijkt de branchemanager.

Van elkaar leren

“De rol van de BOVAG is om onze leden en stakeholders te laten weten wat er speelt in de branche en welke ontwikkelingen eraan komen. We willen de branche helpen en dat doen we zoals gezegd onder meer door de WinterWasWeken te organiseren. Uit onderzoek van de International Carwash Association (ICA), een Amerikaanse organisatie die ook onderzoeken op carwashgebied in Europa uitvoert, blijkt namelijk dat Nederlanders relatief weinig hun auto wassen. Zeker in vergelijking met omringende landen als Duitsland en België. Om een bezoek aan wasgelegenheden te stimuleren bedenken we verschillende initiatieven. Zo’n 70 procent van alle autowasbedrijven met een kettingbaan in Nederland is lid van BOVAG en daar zijn we trots op. Voor onze leden organiseren we de Leden-bezoeken-leden dag waarin we een aantal wasgelegenheden aandoen om van elkaar te leren. Na afloop vindt een netwerkbijeenkomst plaats”, weet Stern.

Verduurzamingsslag

Zoals de eerder genoemde BOVAG WinterWasWeken presenteert de brancheorganisatie de Nationale Autowasdag die in juni op het programma staat. “De Nationale Autowasdag koppelen we aan een goed doel om nog meer bewustwording te creëren. In het verleden was dat onder meer Villa Pardoes, maar welk goed doel we dit jaar ondersteunen weten we nog niet,” stelt Stern. “Een ander punt waar de branche mee bezig is, is het maken van een verduurzamingsslag. Dit is een heel belangrijk onderdeel waar veel bedrijven mee te maken hebben. Ook de afvoer van rioolslib is een kwestie waar organisaties mee te maken hebben. Onze leden hoeven zich daar niet meer druk om te maken, want we hebben een overeenkomst met Van der Velden Rioleringsbeheer gesloten.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.