AutoCompleet Dinxperlo is voorbereid op het coronavirus

Ondanks alle verscherpte maatregelen die het coronavirus met zich meebrengt, heeft AutoCompleet Dinxperlo niet te maken met een terugloop aan klanten. Integendeel. Volgens eigenaar Roel Cruden heeft het virus geen effect op zijn klandizie. De ondernemer houdt zich strict aan de door de RIVM voorgeschreven maatregelen.

Het virus is in de Achterhoek neergestreken, maar volgens Cruden zou je dat niet zeggen. Bezoekers weten de wasgelegenheid nog steeds te vinden. “Sterker nog: het is een gekkenhuis hier”, zegt de ondernemer. Onze wasinstallatie draait de hele dag op volle toeren. Of dat met de nuchtere mentaliteit van de Achterhoek te maken heeft weet ik niet. Het klopt dat we ons in Dinxperlo niet snel gek laten maken, maar of dat de reden is durf ik niet te zeggen. Omdat we vlakbij de Duitse grens gevestigd zijn, bestaat onze klantenkring voor een groot deel uit onze Oosterburen. Ik denk dat veel klanten zich vervelen en na een dag thuis te hebben gezeten, besluiten om naar de carwash te gaan.”

De ondernemer houdt de veiligheid van zijn team en klanten goed in de gaten en doet er alles aan om het coronavirus buiten de deur te houden. “We houden de hele dag blauwe handschoentjes aan. Zo voorkomen we dat we in direct contact komen met geld, pasjes of andere zaken. De handbescherming kan zo vaak als gewenst gewisseld worden. Het is sowieso de bedoeling dat deze vervangen worden na elke pauze. Het is ook belangrijk dat je vaak je handen wast. Zowel voor, tijdens en na je werk”, zegt Cruden.

Afstand houden

“Een andere maatregel is dat we met niemand lichamelijk contact hebben en een gepaste afstand houden. Minimaal anderhalve meter.Klanten moeten contant geld in het vierkante vakje op de balie leggen en daarna afstand nemen. Bij het afrekenen doen onze medewerkers letterlijk een stapje terug om de afstand tussen hen en de klant te vergroten. Dat vakje wordt continu ontsmet”, verduidelijkt de eigenaar van AutoCompleet Dinxperlo.

Klanten worden verzocht om voortaan zelf hun auto door de wasstraat te rijden. “In het verleden reed een medewerker op verzoek van de klant wel eens in zijn auto door de wasstraat. Door de komst van het coronavirus wordt deze service tijdelijk stopgezet”, zegt Cruden. “Wij weten namelijk niet of die klant net gehoest heeft in de auto. In het verleden reed een medewerker op verzoek van de klant wel eens in zijn voertuig door de wasstraat. Ook laten we de deur naar de shop openstaan, zodat klanten de klink niet aan hoeven te raken. Werkkleding moet dagelijks gewassen worden.”

Desinfectiemiddelen

Alle deze maatregelen zijn gecommuniceerd via Facebook, zodat bezoekers van de wasgelegenheid weten waar ze aan toe zijn. “We vragen klanten om gebruik te maken van onze zeep, desinfectiemiddelen en papieren handdoekjes. Ook verzoeken we op mensen die zich niet fit voelen om thuis te blijven en ons een andere keer te bezoeken. Vanzelfsprekend nemen wij de gezondheid van onze bezoekers en van ons team zeer serieus. Hiervoor houden wij het nieuws en de richtlijnen van het RIVM nauwlettend in de gaten.”

Niet alleen in de wasstraat zijn strenge regels van toepassing. Ook in de poetshal zijn verscherpte maatregelen van kracht. “Als er iemand in de werkplaats is en het interieur van een auto behandelt, doet deze werknemer dat alleen als hij een mondkapje draagt en handschoenen aan heeft. De werkzaamheden mogen pas van start gaan, als de autodeur een uur open heeft gestaan. Op verschillende plekken in het bedrijf zijn desinfectiemiddelen geplaatst. Minimaal twee keer per dag worden alle klinken en grepen van lades schoongemaakt. Dat geldt ook voor alle borden, glazen en het bestek”, besluit Cruden.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.