Hoe ‘t Vosje Carwash Oosterhout succesvol opende tijdens coronacrisis

Afgelopen maandag opende ‘t Vosje Carwash Oosterhout de deuren. Ondanks de strengere maatregelen rond het coronavirus kijkt ondernemer Roy Visser terug op een geslaagde opening. Het beloofde ‘spectaculaire openingsweekend’ laat nog even op zich wachten, maar de tweede vestiging van ‘t Vosje Carwash is een feit.

Visser is beslist niet ontevreden over de opening: “Het was niet extreem druk, maar er waren voldoende klanten om ons bezig te houden. Ik ben tevreden over de bezoekersaantallen gezien de situatie. Zeker als je nagaat dat er weinig ruchtbaarheid aan is gegeven en alleen op Facebook en Instagram reclame is gemaakt voor de opening. Er zijn circa 10.000 folders uitgedeeld om de opening in de regio onder de aandacht te brengen. Dat was voor de corona uitbraak.”

Visser heeft nog een stapel flyers liggen. Dat promotiemateriaal wacht op betere tijden, zegt hij: “Ik heb nu nog zo’n 40.000 flyers over waarin onze openingsacties kenbaar worden gemaakt. Nu is niet het moment om deze te verspreiden. De flyers kunnen we op een later tijdstip alsnog uitdelen, omdat onze openingsactie tot eind juni loopt.” Visser hoopt nu dat klanten zijn nieuwe carwash via mond-tot-mond reclame weten te vinden. “De mensen die afgelopen maandag op de opening waren hebben we gezegd om hun familie en kennissenkring op de hoogte te stellen van onze aanbiedingen. Het heeft volgens mij geholpen, want het was dinsdag en woensdag al iets drukker dan op de opening.”

Flexibel

De nieuwe vestiging is nog niet volledig operationeel. “We hebben de VIP-behandelingen even op een laag pitje gezet. Het is onverantwoord om personeel in andermans auto te laten zitten nu het virus in volle hevigheid is uitgebroken”, verduidelijkt Visser. “Als de VIP sectie open gaat, betekent dit dat er drie extra werknemers ingezet worden. Nu kunnen we het met drie medewerkers af die zich volledig op het wassen richten.”

Terwijl de nieuwe vestiging in Oosterhout net operationeel is, draait de hoofdvestiging in Etten-Leur stabiel. “Het stofzuigplein is afgezet. De stofzuighal is zo ingedeeld dat er om elke auto een lege ruimte is. Zo kunnen we een veilige afstand garanderen. Mocht een klant zich niet prettig voelen bij de situatie en het stofzuigen willen overslaan, is dat geen enkel probleem. Mochten de situatie rond het coronavirus verergeren dan kunnen we het hele stofzuigplein sluiten. Daar zijn we flexibel in”, zegt Visser.

Transactie

Klanten hebben begrip voor de situatie en vinden het dan ook geen probleem om zich aan te passen, zegt de ondernemer: “Het merendeel van onze bezoekers stapt dan ook moeiteloos over naar contactloos betalen omdat we daarom vragen. Onze medewerkers dragen standaard handschoenen tijdens het afrekenen. Het is mogelijk om te betalen zonder de auto uit te komen. Onze medewerkers scannen een code door het raam heen waarna de transactie direct afgehandeld is. We hebben een filmpje van deze afrekenmethode op onze Facebookpagina geplaatst en deze clip heeft veel likes gekregen.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoe ‘t Vosje Carwash Oosterhout succesvol opende tijdens coronacrisis | CarwashPro

Hoe ‘t Vosje Carwash Oosterhout succesvol opende tijdens coronacrisis

Afgelopen maandag opende ‘t Vosje Carwash Oosterhout de deuren. Ondanks de strengere maatregelen rond het coronavirus kijkt ondernemer Roy Visser terug op een geslaagde opening. Het beloofde ‘spectaculaire openingsweekend’ laat nog even op zich wachten, maar de tweede vestiging van ‘t Vosje Carwash is een feit.

Visser is beslist niet ontevreden over de opening: “Het was niet extreem druk, maar er waren voldoende klanten om ons bezig te houden. Ik ben tevreden over de bezoekersaantallen gezien de situatie. Zeker als je nagaat dat er weinig ruchtbaarheid aan is gegeven en alleen op Facebook en Instagram reclame is gemaakt voor de opening. Er zijn circa 10.000 folders uitgedeeld om de opening in de regio onder de aandacht te brengen. Dat was voor de corona uitbraak.”

Visser heeft nog een stapel flyers liggen. Dat promotiemateriaal wacht op betere tijden, zegt hij: “Ik heb nu nog zo’n 40.000 flyers over waarin onze openingsacties kenbaar worden gemaakt. Nu is niet het moment om deze te verspreiden. De flyers kunnen we op een later tijdstip alsnog uitdelen, omdat onze openingsactie tot eind juni loopt.” Visser hoopt nu dat klanten zijn nieuwe carwash via mond-tot-mond reclame weten te vinden. “De mensen die afgelopen maandag op de opening waren hebben we gezegd om hun familie en kennissenkring op de hoogte te stellen van onze aanbiedingen. Het heeft volgens mij geholpen, want het was dinsdag en woensdag al iets drukker dan op de opening.”

Flexibel

De nieuwe vestiging is nog niet volledig operationeel. “We hebben de VIP-behandelingen even op een laag pitje gezet. Het is onverantwoord om personeel in andermans auto te laten zitten nu het virus in volle hevigheid is uitgebroken”, verduidelijkt Visser. “Als de VIP sectie open gaat, betekent dit dat er drie extra werknemers ingezet worden. Nu kunnen we het met drie medewerkers af die zich volledig op het wassen richten.”

Terwijl de nieuwe vestiging in Oosterhout net operationeel is, draait de hoofdvestiging in Etten-Leur stabiel. “Het stofzuigplein is afgezet. De stofzuighal is zo ingedeeld dat er om elke auto een lege ruimte is. Zo kunnen we een veilige afstand garanderen. Mocht een klant zich niet prettig voelen bij de situatie en het stofzuigen willen overslaan, is dat geen enkel probleem. Mochten de situatie rond het coronavirus verergeren dan kunnen we het hele stofzuigplein sluiten. Daar zijn we flexibel in”, zegt Visser.

Transactie

Klanten hebben begrip voor de situatie en vinden het dan ook geen probleem om zich aan te passen, zegt de ondernemer: “Het merendeel van onze bezoekers stapt dan ook moeiteloos over naar contactloos betalen omdat we daarom vragen. Onze medewerkers dragen standaard handschoenen tijdens het afrekenen. Het is mogelijk om te betalen zonder de auto uit te komen. Onze medewerkers scannen een code door het raam heen waarna de transactie direct afgehandeld is. We hebben een filmpje van deze afrekenmethode op onze Facebookpagina geplaatst en deze clip heeft veel likes gekregen.”

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.