Hoe een knuffelbeer volgens Newco voor meer omzet in de carwash zorgt

De coronacrisis vraagt veel van ondernemers, maar met een flinke dosis creativiteit kun je het verschil maken. Dat zegt tankstation-ondernemer Rob van Gestel van BP Well. Om meer omzet uit zijn carwash te halen, besloot hij om in samenwerking met Newco een bijzondere spaaractie op te zetten. Bij aanschaf van vijf wasbeurten ontvangen klanten een één meter hoge knuffelbeer.

Newco wilde een vrolijke actie bedenken in een onzekere tijd. “Het coronavirus heeft de wereld op zijn kop gezet. Slecht nieuws is aan de orde van de dag en de gevolgen van deze crisis zijn dagelijks voelbaar. Het is dan fijn dat er dan zo’n vrolijk initiatief is dat mensen blij maakt”, zegt marketeer Angela van den Borne.

De actie werd ongeveer een maand geleden bedacht. Wat begon als een soort brainstormsessie van de marketingafdeling werd uiteindelijk verder uitgerold, stelt Van den Borne: “We spraken met Van Gestel en hij was direct enthousiast. Bij aankoop van een vijfrittenkaart voor de carwash ter waarde van 55 euro krijgen klanten een pluche beer van een meter hoog. We willen deze actie verder uitrollen bij meerdere wasgelegenheden.”

Groot succes

De actie is een groot succes. De ondernemer heeft door deze campagne inmiddels vijftig rittenkaarten weten te verkopen. “En dat binnen tweeënhalve week tijd. Daarnaast trekt de actie de aandacht en bezoeken mensen die voorheen nog geen klant waren deze specifieke onderneming om een kaart te kopen”, weet Van den Borne.

De beren-actie om meer mensen naar de carwash te lokken, is een groot succes stelt ondernemer Rob van Gestel van BP Well.

Van Gestel is erg tevreden: “We merken dat er in de omgeving over deze actie gepraat wordt en dat er steeds meer mensen naar het tankstation komen. Je geeft ook echt iets groots weg en dat werkt. Daarnaast bind je de klant langdurig aan je tankstation omdat die nog vier keer terugkomt voor het wassen van zijn auto.”

Inspelen op actualiteit

In de shop van BP Well kan niemand om de actie heen. Bij binnenkomst zijn een twintigtal opgestapelde beren direct zichtbaar. En ook buiten op de schermen en op de posters is de actie goed zichtbaar. “Er is geen klant die onze carwash-actie ontgaat wanneer hij het tankstation bezoekt. Maar wat echt helpt is het enthousiasme van het personeel. Bij de kassa moet de actie daadwerkelijk verkocht worden en daarin zien we dat het enthousiasme van de medewerkers zwaar weegt”, stelt Van Gestel.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoe een knuffelbeer volgens Newco voor meer omzet in de carwash zorgt | CarwashPro

Hoe een knuffelbeer volgens Newco voor meer omzet in de carwash zorgt

De coronacrisis vraagt veel van ondernemers, maar met een flinke dosis creativiteit kun je het verschil maken. Dat zegt tankstation-ondernemer Rob van Gestel van BP Well. Om meer omzet uit zijn carwash te halen, besloot hij om in samenwerking met Newco een bijzondere spaaractie op te zetten. Bij aanschaf van vijf wasbeurten ontvangen klanten een één meter hoge knuffelbeer.

Newco wilde een vrolijke actie bedenken in een onzekere tijd. “Het coronavirus heeft de wereld op zijn kop gezet. Slecht nieuws is aan de orde van de dag en de gevolgen van deze crisis zijn dagelijks voelbaar. Het is dan fijn dat er dan zo’n vrolijk initiatief is dat mensen blij maakt”, zegt marketeer Angela van den Borne.

De actie werd ongeveer een maand geleden bedacht. Wat begon als een soort brainstormsessie van de marketingafdeling werd uiteindelijk verder uitgerold, stelt Van den Borne: “We spraken met Van Gestel en hij was direct enthousiast. Bij aankoop van een vijfrittenkaart voor de carwash ter waarde van 55 euro krijgen klanten een pluche beer van een meter hoog. We willen deze actie verder uitrollen bij meerdere wasgelegenheden.”

Groot succes

De actie is een groot succes. De ondernemer heeft door deze campagne inmiddels vijftig rittenkaarten weten te verkopen. “En dat binnen tweeënhalve week tijd. Daarnaast trekt de actie de aandacht en bezoeken mensen die voorheen nog geen klant waren deze specifieke onderneming om een kaart te kopen”, weet Van den Borne.

De beren-actie om meer mensen naar de carwash te lokken, is een groot succes stelt ondernemer Rob van Gestel van BP Well.

Van Gestel is erg tevreden: “We merken dat er in de omgeving over deze actie gepraat wordt en dat er steeds meer mensen naar het tankstation komen. Je geeft ook echt iets groots weg en dat werkt. Daarnaast bind je de klant langdurig aan je tankstation omdat die nog vier keer terugkomt voor het wassen van zijn auto.”

Inspelen op actualiteit

In de shop van BP Well kan niemand om de actie heen. Bij binnenkomst zijn een twintigtal opgestapelde beren direct zichtbaar. En ook buiten op de schermen en op de posters is de actie goed zichtbaar. “Er is geen klant die onze carwash-actie ontgaat wanneer hij het tankstation bezoekt. Maar wat echt helpt is het enthousiasme van het personeel. Bij de kassa moet de actie daadwerkelijk verkocht worden en daarin zien we dat het enthousiasme van de medewerkers zwaar weegt”, stelt Van Gestel.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.