Loogman Groep zet nieuwe campagne op: carwash als pretpark?

De coronacrisis roept mensen op om zoveel mogelijk thuis te blijven en daar te werken. De Loogman Groep springt op deze oproep in en presenteert een trip naar de wasstraat als het ultieme coronaproof uitje. In plaats van een achtbaan ga je met het gezin avonturen beleven op de kettingbaan. Hoofd marketing Justin Huijmans legt uit wat de nieuwe Me-time campagne precies inhoudt.

“Steeds meer mensen werken thuis en op een gegeven moment breekt dat je op”, zegt Huijmans. “Het is erg lastig om de aandacht erbij te houden als je kinderen thuis zijn, er huisdieren op je toetsenbord lopen en je dagelijks in dezelfde ruimte met je partner bent. We hebben daarom de Me-time campagne opgezet. Kom tot jezelf in de carwash. Stap in de auto, ga lekker zitten en rijd door de wasstraat. Na afloop kom je uitgerust en in een schone wagen thuis. Het is een campagne met een dikke knipoog.”

Die humoristische insteek spreekt blijkbaar tot de verbeelding, want de Loogman Groep ontving volgens Huijmans veel positieve reacties van klanten en bereikte nog nooit zoveel online betrokkenheid op een video. “We gaan de Me-time campagne verder uitrollen. Zo gaan we ook offline uitingen plaatsen in de buurt van de carwashes. Het plan is om een soort serie rond dit concept te maken. In de eerste Me-time campagne draaide het om een man, maar in de serie trekken we dit door naar het gezin.”

Met de Me-time campagne speelt Loogman Carwash op een speelse manier in op de uitdagingen waar thuiswerkers mee worstelen.

Rollercoaster

Om als gezin te ontspannen tijdens de coronacrisis is een bezoek aan de carwash het beste alternatief voor een pretpark. Althans volgens de loogman Groep: “We hebben een aantal video’s opgenomen waarin we een carwashbezoek als een trip naar een pretpark hebben voorgesteld, want dichterbij een pretpark kom je niet in deze tijd.”

In de film zie je mensen in een auto zitten. Ineens gaan stalen beugels naar beneden die je in achtbanen ziet en begint de auto te schudden van links naar rechts. “Net alsof je in een rollercoaster zit. Met deze campagne willen we mensen naar de carwash trekken en hen een beleving bieden voor het hele gezin. Met een dikke knipoog natuurlijk”, besluit de marketeer.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro over tankstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.