Coronacrisis stimuleert creativiteit en inventiviteit Loogman Groep

De coronacrisis vraagt veel van de flexibiliteit en het incasseringsvermogen van carwash-ondernemers. Zo ook van de Loogman Groep. Naast wasgelegenheden beschikt dit bedrijf ook over andere ondernemingen zoals een golfcentrum, restaurant en een verhuurbedrijf. Marketeer Justin Huijmans vertelt hoe de Loogman Groep op de huidige crisis inspeelt. 

De Loogman Groep heeft meerdere bedrijfsonderdelen waaronder restaurant Brasserie 10 en golfcentrum Golf Amsteldijk. “Door de coronacrisis moesten deze ondernemingen gesloten worden. De wasstraten deden het in deze tijd dan weer wel vrij goed en hielden de rest overeind. Ook onze self storage tak, HuurEenBox, ging nog door. Het tankstation in Aalsmeer draaide ook nog, maar had met een terugval te maken omdat steeds meer mensen thuiswerken. Deze periode dwingt ondernemers om hun creativiteit in te zetten. Dat hebben we gedaan”, verduidelijkt Huijmans.

Door de crisis kwamen sommige ideeën in een stroomversnelling. Omdat bepaalde bedrijfsonderdelen stilstonden, kregen andere takken prioriteit. Eén daarvan was Loogman Carwash’ eigen Rad van Fortuin in de vorm van Loogman’s Wasrad. Het gaat hier om een digitaal rad waarmee prijzen en kortingen te winnen zijn. “Het plan van Loogman’s Wasrad bestond al wat langer, maar wegens de coronacrisis kon dit idee sneller uitgerold worden. Daarnaast zagen we een groei in online verkeer waar wij snel op in wilden spelen. Het Wasrad is in feite een online variant van het Rad van Fortuin. Als mensen hun e-mailadres invullen op de website mogen ze een keer aan het digitale rad draaien. Daarmee kunnen prijzen gewonnen worden. Deze prijzen variëren van korting op een wasbeurt tot aan een jaar lang gratis wassen.”

Complex proces

Sinds de introductie van Loogman’s Wasrad, is het verkeer naar de website gestegen, stelt Huijmans: ”Mensen vinden het leuk om mee te doen en kans op een prijs te maken. Men kan een keer in de dertig dagen meedoen aan de actie. Na het invullen van het e-mailadres krijgen mensen via de mail standaard een kortingscode toegestuurd. Dit krijgt men naast de te winnen prijs op de site. Het is mogelijk om de prijs te verdubbelen en meer korting in de wacht te slepen als men de Loogman Was-app downloadt.”

Het doel van het Was Rad is onder meer om meer downloads van de Loogman Was app te bewerkstelligen. Dat plan werkt. “De actie slaat aan. We hopen ons loyalty-programma te verbeteren en meer klanten aan ons te binden. Het was technisch best lastig om het Wasrad aan de Was app te koppelen. Dat was een complex proces dat nog heel wat voeten in de aarde had. Maar het is ons gelukt en daar ben ik heel trots op”, verduidelijkt Huijmans. 

Aanpassingen

De wasstraten worden redelijk bezocht. Andere bedrijfsonderdelen van de Loogman Groep hebben het lastiger. Zo moesten er aanpassingen aan de shop-in-shop foodconcepten bij de vestiging in Aalsmeer gedaan worden. Klanten konden eten bestellen dat ze thuis moesten opeten. 

“Bij onze vestiging in aalsmeer zitten Broodje & Co en de Febo. Toen de coronacrisis uitbrak en mensen eten wilden bestellen, leverde dat gevaarlijke situaties op. Het bewaren van 1,5 meter afstand bleek vrijwel onmogelijk, omdat er ook mensen kwamen tanken en moesten afrekenen. Restaurant en shop liggen zo dicht bij elkaar dat het niet verantwoord was. Toen hebben we besloten om een drive-thru op te zetten. We hebben de Loogman Drive met de hele organisatie supersnel uitgedacht en neergezet. In deze teameffort schuilt onze kracht. Tot 11 mei is deze open, daarna gaan wij weer terug naar de ‘oude’ situatie en komt het binnenreinigen weer terug”, weet Huijmans.

Slimme manieren

De binnenreinigingsband van de carwash werd omgetoverd tot een drive-thru baan waar automobilisten, fietsers en scooterrijders welkom zijn om een bestelling door te geven. Deze is binnen acht minuten klaar. “Eten wordt via een stok met haak doorgegeven aan klanten. Onze klanten vonden het een grappige oplossing en waren er zeer over te spreken. Afgelopen week kwamen er 1.200 bestellingen binnen wat erg netjes is. In deze tijd draait het om creativiteit. Je zult op deze crisis moeten inspringen op slimme manieren.”


Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Coronacrisis stimuleert creativiteit en inventiviteit Loogman Groep | CarwashPro

Coronacrisis stimuleert creativiteit en inventiviteit Loogman Groep

De coronacrisis vraagt veel van de flexibiliteit en het incasseringsvermogen van carwash-ondernemers. Zo ook van de Loogman Groep. Naast wasgelegenheden beschikt dit bedrijf ook over andere ondernemingen zoals een golfcentrum, restaurant en een verhuurbedrijf. Marketeer Justin Huijmans vertelt hoe de Loogman Groep op de huidige crisis inspeelt. 

De Loogman Groep heeft meerdere bedrijfsonderdelen waaronder restaurant Brasserie 10 en golfcentrum Golf Amsteldijk. “Door de coronacrisis moesten deze ondernemingen gesloten worden. De wasstraten deden het in deze tijd dan weer wel vrij goed en hielden de rest overeind. Ook onze self storage tak, HuurEenBox, ging nog door. Het tankstation in Aalsmeer draaide ook nog, maar had met een terugval te maken omdat steeds meer mensen thuiswerken. Deze periode dwingt ondernemers om hun creativiteit in te zetten. Dat hebben we gedaan”, verduidelijkt Huijmans.

Door de crisis kwamen sommige ideeën in een stroomversnelling. Omdat bepaalde bedrijfsonderdelen stilstonden, kregen andere takken prioriteit. Eén daarvan was Loogman Carwash’ eigen Rad van Fortuin in de vorm van Loogman’s Wasrad. Het gaat hier om een digitaal rad waarmee prijzen en kortingen te winnen zijn. “Het plan van Loogman’s Wasrad bestond al wat langer, maar wegens de coronacrisis kon dit idee sneller uitgerold worden. Daarnaast zagen we een groei in online verkeer waar wij snel op in wilden spelen. Het Wasrad is in feite een online variant van het Rad van Fortuin. Als mensen hun e-mailadres invullen op de website mogen ze een keer aan het digitale rad draaien. Daarmee kunnen prijzen gewonnen worden. Deze prijzen variëren van korting op een wasbeurt tot aan een jaar lang gratis wassen.”

Complex proces

Sinds de introductie van Loogman’s Wasrad, is het verkeer naar de website gestegen, stelt Huijmans: ”Mensen vinden het leuk om mee te doen en kans op een prijs te maken. Men kan een keer in de dertig dagen meedoen aan de actie. Na het invullen van het e-mailadres krijgen mensen via de mail standaard een kortingscode toegestuurd. Dit krijgt men naast de te winnen prijs op de site. Het is mogelijk om de prijs te verdubbelen en meer korting in de wacht te slepen als men de Loogman Was-app downloadt.”

Het doel van het Was Rad is onder meer om meer downloads van de Loogman Was app te bewerkstelligen. Dat plan werkt. “De actie slaat aan. We hopen ons loyalty-programma te verbeteren en meer klanten aan ons te binden. Het was technisch best lastig om het Wasrad aan de Was app te koppelen. Dat was een complex proces dat nog heel wat voeten in de aarde had. Maar het is ons gelukt en daar ben ik heel trots op”, verduidelijkt Huijmans. 

Aanpassingen

De wasstraten worden redelijk bezocht. Andere bedrijfsonderdelen van de Loogman Groep hebben het lastiger. Zo moesten er aanpassingen aan de shop-in-shop foodconcepten bij de vestiging in Aalsmeer gedaan worden. Klanten konden eten bestellen dat ze thuis moesten opeten. 

“Bij onze vestiging in aalsmeer zitten Broodje & Co en de Febo. Toen de coronacrisis uitbrak en mensen eten wilden bestellen, leverde dat gevaarlijke situaties op. Het bewaren van 1,5 meter afstand bleek vrijwel onmogelijk, omdat er ook mensen kwamen tanken en moesten afrekenen. Restaurant en shop liggen zo dicht bij elkaar dat het niet verantwoord was. Toen hebben we besloten om een drive-thru op te zetten. We hebben de Loogman Drive met de hele organisatie supersnel uitgedacht en neergezet. In deze teameffort schuilt onze kracht. Tot 11 mei is deze open, daarna gaan wij weer terug naar de ‘oude’ situatie en komt het binnenreinigen weer terug”, weet Huijmans.

Slimme manieren

De binnenreinigingsband van de carwash werd omgetoverd tot een drive-thru baan waar automobilisten, fietsers en scooterrijders welkom zijn om een bestelling door te geven. Deze is binnen acht minuten klaar. “Eten wordt via een stok met haak doorgegeven aan klanten. Onze klanten vonden het een grappige oplossing en waren er zeer over te spreken. Afgelopen week kwamen er 1.200 bestellingen binnen wat erg netjes is. In deze tijd draait het om creativiteit. Je zult op deze crisis moeten inspringen op slimme manieren.”


Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.