Hoe ziet de 1,5-metersamenleving eruit in de carwash?

De 1,5-metersamenleving heeft ook gevolgen voor carwash-ondernemers en dat resulteert in een aantal aanpassingen. Afstand houden is het sleutelwoord. De Loogman Groep is hier al ver mee. Betalen gebeurt op afstand, in de wachtruimte moet gepaste afstand worden gehouden en de belastbaarheid van het personeel wordt scherper in het oog gehouden. Marketeer Justin Huymans legt uit hoe de carwash van de toekomst eruit ziet.

Afstand bewaren is het sleutelwoord. Minimaal anderhalve meter. “We denken hard na over de 1,5-metersamenleving. De wasstraat is er al op ingericht”, zegt Huymans. “Het stofzuigplein is om en om beschikbaar. Zo weten we zeker dat er voldoende afstand is tussen klanten. Betalen gebeurt op afstand en onze medewerkers gebruiken standaard handschoenen.”

Op het stofzuigplein krijgen klanten gratis handschoenen. “De handdoekjes die wij ter beschikking stellen, kunnen ze zelf inleveren bij ons. Sinds 11 mei is de binnenreiniging weer open in Amsterdam en Aalsmeer. We hebben deze dienstverlening op eigen initiatief gesloten om de veiligheid van klanten en medewerkers na de corona-uitbraak te waarborgen.”

Mondkapjes

Tijdens de sluiting van de binnenreiniging is lang nagedacht over hoe de Loogman Groep deze service op een verantwoorde manier kon herintroduceren. “De afdeling research & development heeft samengezeten met de regiomanager, een hygiëne-expert en de bedrijfsarts. Steeds meer klanten vroegen om deze dienstverlening en we merkten dat onze teams stonden te popelen om weer aan de slag te gaan”, verduidelijkt Huymans. Dat kan nu weer.

Sinds de heropening van de binnenreiniging geldt een aantal afspraken. “Onze medewerkers wisselen elkaar af en moeten volledig klachtenvrij zijn. Elke auto wordt met ontsmettingsmiddel behandeld. Niet alleen onze mensen moeten rekening houden met de veranderingen in de maatschappij”, zegt de marketeer.

Verantwoordelijkheid

Ook bezoekers van de carwash wordt gevraagd hun verantwoordelijkheid te nemen. “We vragen onze klanten ook om iets meer te doen, zoals het zelf opruimen van grofvuil en het laten zitten van kinderstoeltjes. Klanten worden vervolgens naar een wachtruimte begeleid waar men anderhalve meter afstand moet bewaren van andere bezoekers. Het is een kwestie van wennen. Inmiddels hebben we protocollen opgesteld om aan de eisen van de 1,5-meter-maatschappij te voldoen.”

Het is heel belangrijk dat klanten afstand houden. Volgens Huymans gaat dat al heel goed in de wasgelegenheden van de Loogman Groep: “In de praktijk blijkt dit al heel goed te gaan. Om ervoor te zorgen dat dit zo blijft, hangen we posters op waarin we klanten vragen voldoende afstand te houden.”

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoe ziet de 1,5-metersamenleving eruit in de carwash? | CarwashPro

Hoe ziet de 1,5-metersamenleving eruit in de carwash?

De 1,5-metersamenleving heeft ook gevolgen voor carwash-ondernemers en dat resulteert in een aantal aanpassingen. Afstand houden is het sleutelwoord. De Loogman Groep is hier al ver mee. Betalen gebeurt op afstand, in de wachtruimte moet gepaste afstand worden gehouden en de belastbaarheid van het personeel wordt scherper in het oog gehouden. Marketeer Justin Huymans legt uit hoe de carwash van de toekomst eruit ziet.

Afstand bewaren is het sleutelwoord. Minimaal anderhalve meter. “We denken hard na over de 1,5-metersamenleving. De wasstraat is er al op ingericht”, zegt Huymans. “Het stofzuigplein is om en om beschikbaar. Zo weten we zeker dat er voldoende afstand is tussen klanten. Betalen gebeurt op afstand en onze medewerkers gebruiken standaard handschoenen.”

Op het stofzuigplein krijgen klanten gratis handschoenen. “De handdoekjes die wij ter beschikking stellen, kunnen ze zelf inleveren bij ons. Sinds 11 mei is de binnenreiniging weer open in Amsterdam en Aalsmeer. We hebben deze dienstverlening op eigen initiatief gesloten om de veiligheid van klanten en medewerkers na de corona-uitbraak te waarborgen.”

Mondkapjes

Tijdens de sluiting van de binnenreiniging is lang nagedacht over hoe de Loogman Groep deze service op een verantwoorde manier kon herintroduceren. “De afdeling research & development heeft samengezeten met de regiomanager, een hygiëne-expert en de bedrijfsarts. Steeds meer klanten vroegen om deze dienstverlening en we merkten dat onze teams stonden te popelen om weer aan de slag te gaan”, verduidelijkt Huymans. Dat kan nu weer.

Sinds de heropening van de binnenreiniging geldt een aantal afspraken. “Onze medewerkers wisselen elkaar af en moeten volledig klachtenvrij zijn. Elke auto wordt met ontsmettingsmiddel behandeld. Niet alleen onze mensen moeten rekening houden met de veranderingen in de maatschappij”, zegt de marketeer.

Verantwoordelijkheid

Ook bezoekers van de carwash wordt gevraagd hun verantwoordelijkheid te nemen. “We vragen onze klanten ook om iets meer te doen, zoals het zelf opruimen van grofvuil en het laten zitten van kinderstoeltjes. Klanten worden vervolgens naar een wachtruimte begeleid waar men anderhalve meter afstand moet bewaren van andere bezoekers. Het is een kwestie van wennen. Inmiddels hebben we protocollen opgesteld om aan de eisen van de 1,5-meter-maatschappij te voldoen.”

Het is heel belangrijk dat klanten afstand houden. Volgens Huymans gaat dat al heel goed in de wasgelegenheden van de Loogman Groep: “In de praktijk blijkt dit al heel goed te gaan. Om ervoor te zorgen dat dit zo blijft, hangen we posters op waarin we klanten vragen voldoende afstand te houden.”

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.