Spaaractie Loogman Kids: kinderen als influencers

Kinderen gaan graag met hun ouders mee om boodschappen te doen of om de auto door de wasstraat te halen. Om kinderen nog meer te betrekken bij een bezoek aan een wasgelegenheid, bedacht Loogman de zogenaamde Loogman Kids actie. Het gaat hier om een spaaractie waarmee een hele set bouwplaten bij elkaar gespaard kan worden.

Kinderen hebben steeds meer te vertellen binnen het gezin en hebben een grote invloed op het besluitvormingsproces van hun ouders. “Daarnaast zijn kinderen goed te enthousiasmeren en te activeren voor een product of dienst. Reclames blijven hangen bij deze doelgroep en zijn onderwerp van gesprek op het schoolplein. Circa 84 procent van de kinderen vertelt over commerciële boodschappen die op televisie kwamen. Uit onderzoek blijkt dat commercials in de kindertijd een positief effect heeft op de productevaluatie op latere leeftijd. Reden genoeg om van een bezoek aan de carwash een onvergetelijke ervaring te maken”, stelt marketeer Justin Huijmans van de Loogman Groep.

De familiedynamiek binnen jonge gezinnen is anders in vergelijking met voorgaande generaties. “Er is sprake van minder hiërarchie en meer democratie. Het kind wordt als individu beschouwd en gestimuleerd om een eigen mening te vormen. Die mening telt mee, want in 60 procent van de gezinnen beslissen kinderen mee over de vakantiebestemming en in 28 procent van de gezinnen wordt de keuze voor een nieuwe auto ook met het kroost besproken. Uiteindelijk blijven de ouders de besluitnemers, maar dat kinderen een steeds grotere vinger in de pap krijgen is onmiskenbaar”, verduidelijkt Huijmans.

Bouwplaten

Niet alleen volwassen verwachten meer dan een schone auto van een bezoek aan een wasgelegenheid. Beleving bieden is het sleutelwoord. Ook aan de allerkleinsten. “Met Loogman Kids willen wij kinderen die met hun ouders door de wasstraat gaan een extra beleving geven. Wij geven iedere maand bij iedere wasbeurt gratis een autobouwplaat weg aan kinderen in de auto die meekomen voor een wasbeurt. Zo kunnen zij een heel wagenpark bij elkaar sparen.”

Als die bouwplaten vervolgens in elkaar gezet zijn, komt de volgende stap. “Natuurlijk begrijpen we dat ook die autootjes door de wasstraat moeten. Speciaal daarvoor hebben we een autowasstraat gemaakt van stevig karton dat eenvoudig in elkaar te zetten is. Deze bouwplaat is alleen via de Was app bij de kassa van de wasstraat te verkrijgen tegen inlevering van 50 waspunten en een bijbetaling van 3 euro”, besluit Huijmans.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spaaractie Loogman Kids: kinderen als influencers | CarwashPro