Pak de aandacht met digitale reclameborden en verhoog je omzet

Een goede advertentie trekt de aandacht en carwash-ondernemers moeten daarop inspelen. Signalerings- en reclameborden kunnen meer bezoekers en omzet opleveren. In dit artikel wordt dieper ingegaan op de manier waarop je onder de aandacht van de juiste doelgroep komt. Ook worden trends en ontwikkelingen op reclamegebied belicht.

Als een wasgelegenheid niet pal naast een stopbord of -licht staat, is het belang van een reclamebord erg groot. Je wilt namelijk dat voorbijgangers zien wat je te bieden hebt. Automobilisten moeten dus direct kunnen zien welke boodschap je wilt uitdragen, omdat je slechts een paar seconden hebt om duidelijk te maken waarom zij voor jouw wasgelegenheid moeten kiezen. Maar hoe weet je of jouw reclame opvalt en de juiste snaar raakt? De redactie van Carwash.com vroeg twee reclame-experts om advies. Sales manager Stanton Foster Smith van United Visual Products en directeur Bobby Jones van TSS Inc delen hun ervaringen over dit onderwerp. Vooral beginnende ondernemers kunnen er volgens de experts hun voordeel mee doen.

Volgens Smith is duidelijkheid het allerbelangrijkst: “Het menselijk oog wordt aangetrokken door licht en beweging. Digitale reclame is daarom een zeer interessante tool. Door aantrekkelijke en relevante content te presenteren val je op. Als je voor heldere bewegwijzering kiest en gebruikmaakt van felle kleuren zorg je ervoor dat je merk de aandacht trekt. Denk wel goed na over je kleurgebruik, want je wilt niet dat jouw flikkerende kleuren voor ongelukken zorgen. Opvallen is iets dan ander afleiden.”

Slogans

Naast het kiezen van opvallende kleuren en teksten is verlichting ook een slimme manier om de aandacht te trekken. Jones geeft de volgende tips mee: “Verzin pakkende slogans waarmee je mensen raakt en plaats daarbij ook jouw logo. Een ander advies is om duidelijk te maken wat mensen van een bezoek aan jouw carwash kunnen verwachten. Laat zien hoe je bedrijf er van binnen uitziet en wat je wasinstallatie te bieden heeft. Het aanprijzen van verschillende, aantrekkelijk geprijsde abonnementsvormen is iets waarmee je de aandacht trekt. Als je forenzen weet te triggeren om maandelijks gebruik te maken van jouw wasgelegenheid ben je verzekerd van een vaste inkomstenstroom. De eerste stap is het opzetten van een slimme reclamecampagne die direct in het oog springt.”

Als mensen eenmaal op het terrein van je wasgelegenheid zijn, is het gebruik van reclameborden essentieel. “Als je een bepaald thema wilt uitdragen of een bepaalde dienstverlening wilt promoten, is het zaak om goed over je manier van communiceren na te denken. Zorg ervoor dat je logo en merk veelvuldig terugkomen. Herkenbaarheid is een must”, zegt Jones.

Goed gevoel

“Ondernemers moeten beseffen dat hun logo direct gelinkt wordt aan de geboden ervaring. Als je de klanten een goed gevoel geeft, onthouden ze jouw bedrijfsnaam. Nog beter is het als je dan ook nog een aansprekend beeldmerk hebt en gebruikmaakt van opvallende reclames en belettering. Mensen associëren jouw logo dan automatisch met een positieve ervaring. De praktijk wijst uit dat succesvolle carwash-ondernemers van een bezoek aan een carwash een spektakel maken met lichtshows en schuimbogen. Klanten vinden dat te gek en delen hun ervaringen online en met familie en vrienden.”

Om tevreden klanten te krijgen, moet je ze echter eerst binnen zien te halen. Dat kan volgens de experts door goed in kaart te brengen wat de beste zichtpunten zijn. “Elke wasgelegenheid heeft goede en minder goede zichtlocaties. Je moet weten welke plekken van je bedrijf de aandacht trekken en goed zichtbaar zijn vanaf de weg. Als voorbijkomend verkeer getriggerd wordt door je reclamemateriaal doe je het goed. Ga dus op zoek naar die opvallende plekken op je bedrijventerrein”, verduidelijkt Jones.

Investering

Ook op het terrein zelf is het gebruik van digitale reclameborden aan te raden. “In tegenstelling tot statische billboards kun je met digitale borden meerdere boodschappen kwijt”, zegt Jones.  Smith vult hem aan: “Door verspreid over de hele carwash digitale reclameborden te plaatsen, houd je de aandacht vast. Tijdens het wachten, vermaak je de klanten met jouw boodschap. Als men in de wachtrij ook nog een snack uit een automaat kan halen, verzacht je de ‘pijn’ van het wachten. Via deze reclame-uitingen kun je abonnementen, aanbiedingen en loyalty-programma’s aanprijzen. Ook seizoensaanbiedingen kun je promoten. Denk dan onder meer aan de insectenverwijderaar in de zomer of aan een lak-beschermingsprogramma in de winter als er veel strooizout op de weg ligt.”

Er wordt inmiddels hard gewerkt aan het doorvoeren van verbeteringen in digitale reclame-uitingen. Zo wordt onder meer de helderheid van de LED-verlichting aangepakt en wordt onderzocht of er nog energievriendelijker gewerkt kan worden. Ook wordt bekeken of de onderhoudskosten verlaagd kunnen worden. De aanschaf van digitale reclameborden is een goede investering, stelt Smith: “Je zorgt ervoor dat jouw boodschap 365 dagen per jaar en 24 uur per dag zichtbaar is. Als je op de juiste manier gebruikmaakt van dit medium trek je nieuwe klanten. Zo verdien je je investering snel terug.” 

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Pak de aandacht met digitale reclameborden en verhoog je omzet | CarwashPro

Pak de aandacht met digitale reclameborden en verhoog je omzet

Een goede advertentie trekt de aandacht en carwash-ondernemers moeten daarop inspelen. Signalerings- en reclameborden kunnen meer bezoekers en omzet opleveren. In dit artikel wordt dieper ingegaan op de manier waarop je onder de aandacht van de juiste doelgroep komt. Ook worden trends en ontwikkelingen op reclamegebied belicht.

Als een wasgelegenheid niet pal naast een stopbord of -licht staat, is het belang van een reclamebord erg groot. Je wilt namelijk dat voorbijgangers zien wat je te bieden hebt. Automobilisten moeten dus direct kunnen zien welke boodschap je wilt uitdragen, omdat je slechts een paar seconden hebt om duidelijk te maken waarom zij voor jouw wasgelegenheid moeten kiezen. Maar hoe weet je of jouw reclame opvalt en de juiste snaar raakt? De redactie van Carwash.com vroeg twee reclame-experts om advies. Sales manager Stanton Foster Smith van United Visual Products en directeur Bobby Jones van TSS Inc delen hun ervaringen over dit onderwerp. Vooral beginnende ondernemers kunnen er volgens de experts hun voordeel mee doen.

Volgens Smith is duidelijkheid het allerbelangrijkst: “Het menselijk oog wordt aangetrokken door licht en beweging. Digitale reclame is daarom een zeer interessante tool. Door aantrekkelijke en relevante content te presenteren val je op. Als je voor heldere bewegwijzering kiest en gebruikmaakt van felle kleuren zorg je ervoor dat je merk de aandacht trekt. Denk wel goed na over je kleurgebruik, want je wilt niet dat jouw flikkerende kleuren voor ongelukken zorgen. Opvallen is iets dan ander afleiden.”

Slogans

Naast het kiezen van opvallende kleuren en teksten is verlichting ook een slimme manier om de aandacht te trekken. Jones geeft de volgende tips mee: “Verzin pakkende slogans waarmee je mensen raakt en plaats daarbij ook jouw logo. Een ander advies is om duidelijk te maken wat mensen van een bezoek aan jouw carwash kunnen verwachten. Laat zien hoe je bedrijf er van binnen uitziet en wat je wasinstallatie te bieden heeft. Het aanprijzen van verschillende, aantrekkelijk geprijsde abonnementsvormen is iets waarmee je de aandacht trekt. Als je forenzen weet te triggeren om maandelijks gebruik te maken van jouw wasgelegenheid ben je verzekerd van een vaste inkomstenstroom. De eerste stap is het opzetten van een slimme reclamecampagne die direct in het oog springt.”

Als mensen eenmaal op het terrein van je wasgelegenheid zijn, is het gebruik van reclameborden essentieel. “Als je een bepaald thema wilt uitdragen of een bepaalde dienstverlening wilt promoten, is het zaak om goed over je manier van communiceren na te denken. Zorg ervoor dat je logo en merk veelvuldig terugkomen. Herkenbaarheid is een must”, zegt Jones.

Goed gevoel

“Ondernemers moeten beseffen dat hun logo direct gelinkt wordt aan de geboden ervaring. Als je de klanten een goed gevoel geeft, onthouden ze jouw bedrijfsnaam. Nog beter is het als je dan ook nog een aansprekend beeldmerk hebt en gebruikmaakt van opvallende reclames en belettering. Mensen associëren jouw logo dan automatisch met een positieve ervaring. De praktijk wijst uit dat succesvolle carwash-ondernemers van een bezoek aan een carwash een spektakel maken met lichtshows en schuimbogen. Klanten vinden dat te gek en delen hun ervaringen online en met familie en vrienden.”

Om tevreden klanten te krijgen, moet je ze echter eerst binnen zien te halen. Dat kan volgens de experts door goed in kaart te brengen wat de beste zichtpunten zijn. “Elke wasgelegenheid heeft goede en minder goede zichtlocaties. Je moet weten welke plekken van je bedrijf de aandacht trekken en goed zichtbaar zijn vanaf de weg. Als voorbijkomend verkeer getriggerd wordt door je reclamemateriaal doe je het goed. Ga dus op zoek naar die opvallende plekken op je bedrijventerrein”, verduidelijkt Jones.

Investering

Ook op het terrein zelf is het gebruik van digitale reclameborden aan te raden. “In tegenstelling tot statische billboards kun je met digitale borden meerdere boodschappen kwijt”, zegt Jones.  Smith vult hem aan: “Door verspreid over de hele carwash digitale reclameborden te plaatsen, houd je de aandacht vast. Tijdens het wachten, vermaak je de klanten met jouw boodschap. Als men in de wachtrij ook nog een snack uit een automaat kan halen, verzacht je de ‘pijn’ van het wachten. Via deze reclame-uitingen kun je abonnementen, aanbiedingen en loyalty-programma’s aanprijzen. Ook seizoensaanbiedingen kun je promoten. Denk dan onder meer aan de insectenverwijderaar in de zomer of aan een lak-beschermingsprogramma in de winter als er veel strooizout op de weg ligt.”

Er wordt inmiddels hard gewerkt aan het doorvoeren van verbeteringen in digitale reclame-uitingen. Zo wordt onder meer de helderheid van de LED-verlichting aangepakt en wordt onderzocht of er nog energievriendelijker gewerkt kan worden. Ook wordt bekeken of de onderhoudskosten verlaagd kunnen worden. De aanschaf van digitale reclameborden is een goede investering, stelt Smith: “Je zorgt ervoor dat jouw boodschap 365 dagen per jaar en 24 uur per dag zichtbaar is. Als je op de juiste manier gebruikmaakt van dit medium trek je nieuwe klanten. Zo verdien je je investering snel terug.” 

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.