De Hoge Voort Car Care gebruikt Instagram als inspiratiebron

Facebook en LinkedIn zijn social mediakanalen waar veel carwash-ondernemers gebruik van maken. De Hoge Voort Car Care, met vestigingen in Zelhem en Doetinchem, is veel actief op Instagram dat zich meer op jongeren richt. Bedrijfseigenaar Lenn Schut van de locatie in Doetinchem legt uit hoe hij dankzij social media via meer betrokkenheid creëert bij klanten en het personeel.

Op de Instagram-pagina van het bedrijf wordt er om de week een medewerker voorgesteld via een paar professionele portretfoto’s en een humoristisch stukje. Zo worden de dance moves van medewerker Jordi omschreven als iets “dat je wil zien” en wordt de keuze voor zijn lievelingsauto gekscherend in twijfel getrokken. Na afloop heb je het idee dat je de medewerker in kwestie een beetje kent. Laat dat nu net de bedoeling zijn van Schut: “We willen het wat persoonlijker maken en (potentiële) klanten ook een kijkje achter de schermen geven. Dat is volgens ons interessanter dan alleen afgeronde klussen te laten zien. We zijn ook actief op Facebook, vooral voor de wat oudere doelgroep. Maar inderdaad, veel bedrijven in de branche zijn vooral op Facebook te vinden. Best jammer, wij denken dat met name de jongere generatie perfect te bereiken is via Instagram.”

Via dat kanaal hoopt Schut meer mensen aan te spreken. “We willen onze doelgroep vergroten. Niet alleen mannelijke autoliefhebbers zijn welkom bij ons. Ook vrouwen en gezinnen willen we bereiken. Dat hopen we via een persoonlijke benadering te doen.”

Voorstelrondes

Niet alleen de volgers waarderen de persoonlijke aanpak. De medewerkers zelf vinden het ook leuk om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Betrokkenheid creëren is het doel. “In deze branche moet je ervoor zorgen dat je je medewerkers motiveert en enthousiasmeert. Als je daar niet in slaagt, ben je hen kwijt. De concurrentie in Doetinchem is groot. Goede werknemers worden door verschillende partijen benaderd om bij hen te werken. Door onze waardering voor onze mensen uit te spreken, onder meer door de voorstelrondjes op Instagram, willen we hen aan ons binden”, verduidelijkt Schut.

Door een persoonlijke aanpak hoopt De Hoge Voort Car Care meer betrokkenheid te creëren bij zowel het personeel als de klant.

De marketing- en communicatie aangelegenheden worden sinds afgelopen zomer professioneel aangepakt: Fleur Schut is ervoor in dienst getreden en steekt veel tijd in het vergroten van de naamsbekendheid van beide vestigingen. Een andere manier waarop het bedrijf medewerkers wil blijven betrekken bij de bedrijfsvoering is door het aanbieden van verschillende taken. “We willen dat onze medewerkers zich hier thuis voelen en zich verder door kunnen ontwikkelen. Daarom bieden we opleidingen aan. Onze mensen zijn allrounders en doen veel meer dan alleen het wassen van auto’s. Wassen, reconditioneren en keramisch coaten behoort tot onze core business, maar we willen ons wel onderscheiden van de concurrentie. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld ook bij ons terecht voor autobelettering, VIP-behandelingen en spotrepairs.”

Kwaliteit

De Hoge Voort Car Care wil – nee, moet – zich onderscheiden van andere wasgelegenheden. Schut: “We hebben veel concurrentie. In Doetinchem zijn vijf kettingwasstraten en een paar roll-overs. Om op te vallen zul je wat bijzonders moeten bieden: bijvoorbeeld het aanbieden van keramische coating. Daarnaast hebben we geen grote interieurbaan, maar kiezen we er juist voor om iedere auto afzonderlijk en met veel aandacht te reinigen. Het draait niet om de laagste prijs, maar om het leveren van kwaliteit. Kwaliteit kost geld, maar daar krijg je wel iets moois en waardevols voor terug.”

“De keuze voor kwaliteit boven kwantiteit komt ook terug in onze social media strategie. Beter 100 volgers die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in je bedrijf en diensten, dan 1.000 volgers kopen die niets met je bedrijf te maken hebben. Hetzelfde geldt voor posten van content: liever wat minder vaak maar van goede kwaliteit, dan 5 keer per dag een bericht waar de klant op uitgekeken raakt. We proberen onze doelgroep mee te krijgen door zowel in de diensten als marketinguitlatingen ons unieke, kwalitatieve karakter te laten zien”, zegt Schut.

Nieuw

De Hoge Voort Car Care is dan ook met recht een familiebedrijf te noemen. De onderneming werd vijftien jaar geleden door Schut’s vader in Zelhem opgericht. Vijf jaar geleden volgde een filiaal in Doetinchem. Het filiaal van Zelhem is afgelopen week voorzien van een nieuwe vloer door Mesa Coatings. EenzetCarwash plaatst er op dit moment een nieuwe wasinstallatie. Het pand wordt dus volledig in het nieuw gestoken.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De Hoge Voort Car Care gebruikt Instagram als inspiratiebron | CarwashPro

De Hoge Voort Car Care gebruikt Instagram als inspiratiebron

Facebook en LinkedIn zijn social mediakanalen waar veel carwash-ondernemers gebruik van maken. De Hoge Voort Car Care, met vestigingen in Zelhem en Doetinchem, is veel actief op Instagram dat zich meer op jongeren richt. Bedrijfseigenaar Lenn Schut van de locatie in Doetinchem legt uit hoe hij dankzij social media via meer betrokkenheid creëert bij klanten en het personeel.

Op de Instagram-pagina van het bedrijf wordt er om de week een medewerker voorgesteld via een paar professionele portretfoto’s en een humoristisch stukje. Zo worden de dance moves van medewerker Jordi omschreven als iets “dat je wil zien” en wordt de keuze voor zijn lievelingsauto gekscherend in twijfel getrokken. Na afloop heb je het idee dat je de medewerker in kwestie een beetje kent. Laat dat nu net de bedoeling zijn van Schut: “We willen het wat persoonlijker maken en (potentiële) klanten ook een kijkje achter de schermen geven. Dat is volgens ons interessanter dan alleen afgeronde klussen te laten zien. We zijn ook actief op Facebook, vooral voor de wat oudere doelgroep. Maar inderdaad, veel bedrijven in de branche zijn vooral op Facebook te vinden. Best jammer, wij denken dat met name de jongere generatie perfect te bereiken is via Instagram.”

Via dat kanaal hoopt Schut meer mensen aan te spreken. “We willen onze doelgroep vergroten. Niet alleen mannelijke autoliefhebbers zijn welkom bij ons. Ook vrouwen en gezinnen willen we bereiken. Dat hopen we via een persoonlijke benadering te doen.”

Voorstelrondes

Niet alleen de volgers waarderen de persoonlijke aanpak. De medewerkers zelf vinden het ook leuk om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Betrokkenheid creëren is het doel. “In deze branche moet je ervoor zorgen dat je je medewerkers motiveert en enthousiasmeert. Als je daar niet in slaagt, ben je hen kwijt. De concurrentie in Doetinchem is groot. Goede werknemers worden door verschillende partijen benaderd om bij hen te werken. Door onze waardering voor onze mensen uit te spreken, onder meer door de voorstelrondjes op Instagram, willen we hen aan ons binden”, verduidelijkt Schut.

Door een persoonlijke aanpak hoopt De Hoge Voort Car Care meer betrokkenheid te creëren bij zowel het personeel als de klant.

De marketing- en communicatie aangelegenheden worden sinds afgelopen zomer professioneel aangepakt: Fleur Schut is ervoor in dienst getreden en steekt veel tijd in het vergroten van de naamsbekendheid van beide vestigingen. Een andere manier waarop het bedrijf medewerkers wil blijven betrekken bij de bedrijfsvoering is door het aanbieden van verschillende taken. “We willen dat onze medewerkers zich hier thuis voelen en zich verder door kunnen ontwikkelen. Daarom bieden we opleidingen aan. Onze mensen zijn allrounders en doen veel meer dan alleen het wassen van auto’s. Wassen, reconditioneren en keramisch coaten behoort tot onze core business, maar we willen ons wel onderscheiden van de concurrentie. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld ook bij ons terecht voor autobelettering, VIP-behandelingen en spotrepairs.”

Kwaliteit

De Hoge Voort Car Care wil – nee, moet – zich onderscheiden van andere wasgelegenheden. Schut: “We hebben veel concurrentie. In Doetinchem zijn vijf kettingwasstraten en een paar roll-overs. Om op te vallen zul je wat bijzonders moeten bieden: bijvoorbeeld het aanbieden van keramische coating. Daarnaast hebben we geen grote interieurbaan, maar kiezen we er juist voor om iedere auto afzonderlijk en met veel aandacht te reinigen. Het draait niet om de laagste prijs, maar om het leveren van kwaliteit. Kwaliteit kost geld, maar daar krijg je wel iets moois en waardevols voor terug.”

“De keuze voor kwaliteit boven kwantiteit komt ook terug in onze social media strategie. Beter 100 volgers die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in je bedrijf en diensten, dan 1.000 volgers kopen die niets met je bedrijf te maken hebben. Hetzelfde geldt voor posten van content: liever wat minder vaak maar van goede kwaliteit, dan 5 keer per dag een bericht waar de klant op uitgekeken raakt. We proberen onze doelgroep mee te krijgen door zowel in de diensten als marketinguitlatingen ons unieke, kwalitatieve karakter te laten zien”, zegt Schut.

Nieuw

De Hoge Voort Car Care is dan ook met recht een familiebedrijf te noemen. De onderneming werd vijftien jaar geleden door Schut’s vader in Zelhem opgericht. Vijf jaar geleden volgde een filiaal in Doetinchem. Het filiaal van Zelhem is afgelopen week voorzien van een nieuwe vloer door Mesa Coatings. EenzetCarwash plaatst er op dit moment een nieuwe wasinstallatie. Het pand wordt dus volledig in het nieuw gestoken.

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.